Skip to content

דיסקונט השקעות תיתן 8 מיליון שקל הלוואה למעריב

נענתה בכך לפנייתה של השופטת אלשייך כי כל בעלי המניות של העיתון ישקלו מתן סיוע כספי למעריב. ההלוואה תגדיל את הפסד של דיסקונט השקעות במעריב לכ-395 מיליון שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דירקטוריון דיסקונט השקעות החליט לתת הלוואה לקבוצת מעריב החזקות, הנמצאת במצב של הקפאת הליכים, בסכום של עד שמונה מיליון שקל, שתישא ריבית בשיעור ריבית הפריים ותהיה לתקופה של עד 120 יום, כפוף לאפשרות הארכתה על ידי הנאמנים של מעריב, לתקופה של עד 60 יום נוספים. במקרה שהנאמנים יאשרו למלווה נוסף לקבוצת מעריב תנאים טובים יותר מהמפורט לעיל ביחס להלוואותיו לקבוצת מעריב, יחולו אותם תנאים גם על הלוואת החברה. מתן ההלוואה כפוף לאישור בית המשפט ולהחזרתה בדין קדימה לפני חובות אחרים של מעריב.

עם מתן ההלוואה יגדל ההפסד של דיסקונט השקעות בקבוצת מעריב לכ-395 מיליון שקל.

נימוקי דירקטוריון דיסקונט השקעות לאישור מתן ההלוואה:

1. ההלוואה ניתנת מתוך רצון לסייע למאמצי בית המשפט והנאמנים להמשיך ולהפעיל ולשמר את פעילותה של קבוצת מעריב ובמטרה לאפשר בלוח זמנים קצר השגת תמורה מירבית לעסקיה ופתרון תעסוקתי לכמה שיותר מעובדיה.

2. ההלוואה שתינתן תהיה קצרה יחסית והחזרתה תהיה במעמד של דין קדימה לפני חובות אחרים של מעריב.

3. עסקת ההלוואה אינה פוגעת בטובת החברה.

ההחלטה לתת הלוואה של 8 מיליון שקל למעריב מהווה גם מענה של דירקטוריון דיסקונט השקעות לפנייתה של השופטת ורדה אלשייך, בעת שאישרה אתמול מתן הלוואה של 16 מיליון שקל של בנק דיסונט למעריב: "ראוי אף ראוי כי כל בעלי המניות של העיתון ישקלו מתן סיוע כספי לתקופת ההפעלה. זאת, ודאי וודאי אם אחד מהם עושה ודואג לעשות כן, מקום בו, לכאורה, אין הוא מחויב לכך על-פי דין. אין בית המשפט יכול לכפות על בעל מניות לתרום לקופת הקפאת ההליכים והצלת החברה. עם זאת, בית המשפט יכול להביא התנהלות כזו, של 'שב ואל תעשה' בין שיקוליו בסופו של יום. ודי לחכימא ברמיזא".

הכשרת הישוב שותקת

מעניין עתה אם גם הכשרת היישוב של עופר נמרודי תענה אף היא לפניית השופטת אלשייך ותתרום את חלקה במתן סיוע כספי לקבוצת מעריב.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן