Skip to content

הרמטכ"ל סייר בעיר הבה"דים הצפויה לקום בנגב

גנץ שמע סקירות על בסיסי הדרכה הצפויים להבנות בדרום ועל קריית המודיעין שתפעל בבאר שבע וסמוך לעומר. גנץ: "נבנה תשתיות מודרניות כדי להיות חכמים ויעילים יותר וגם נשחרר שטחים נרחבים במרכז". בין לבין הוא נטע עץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

משימה לאומית. הרמטכ"ל מסייר בעיר הבה"דים (צילום: דו"צ)
משימה לאומית. הרמטכ"ל מסייר בעיר הבה"דים (צילום: דו"צ)

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ,  סייר אתמול (שלישי), במוקדי הבנייה המרכזיים של עיר הבה"דים, אליהם מתכנן צה"ל להעתיק עשרה בסיסי הדרכה מרכזיים של צה"ל.  

בין היתר קיבל הרמטכ"ל סקירות על קריית המודיעין החדשה והקמפוס הטכנולוגי בבאר שבע, ונפגש עם גורמים אזרחיים בכירים, כדי לדון בשינויים הצפויים באיזור בעקבות העברת חלקים נרחבים מפעילות צה"ל שמתרחשת היום במרכז – דרומה. 

הרמטכ"ל נוטע עץ (צילום: דו"צ)
הרמטכ"ל נוטע עץ (צילום: דו"צ)

"המעבר דרומה הוא הרבה יותר משינוי תשתיות," אמר גנץ, "זו משימה לאומית שיש לה חשיבות צבאית ומדינית. מעבר לפיתוח של הנגב וקידום הרעיון החזוני של ההפרחה שלו, עבור הצבא מדובר לא רק בשינוי מקום כי אם בשינוי תפיסה. ננצל את התשתיות המודרניות כדי להיות יותר יעילים וחכמים, במקביל לשחרור שטחים נרחבים במרכז, מה שהיווה מטרה חשובה עבור המדינה".

קצין הלוגיסטיקה הראשי בצה"ל, תא"ל מופיד גאנם, שליווה את הרמטכ"ל, ציין כי נקבע פה סטנדרט חדש להדרכה". לדבריו, בית הספר לשלישות מתוכנן להיות הראשון שיעבור לעיר הבה"דים, בתחילת שנת 2014. בבאר-שבע מתוכננים לפעול הקמפוס הטכנולוגי, שיקלוט יחידות מרכזיות של אגף התקשוב הממוקמות כיום באזור המרכז, ו"קמפוס הטר"צים" – כלומר, קמפוס רמון למקצועות המודיעין, שיעביר קורסים קדם צבאיים במקצועות המודיעין השונים כמו גם הכשרות מיוחדות מתקדמות בתחומי שפה ומחשב.

עד היום השתמשו באמ"ן במתקנים שונים במרכז הארץ, כמו בית פלדמן ומתקן גבעת אולגה, לצורך עניין זה. קריית המודיעין אמורה לקום בסביבות אזור הישוב עומר. קצין המודיעין הראשי, תא"ל אריאל קארו, שנכח בסיור הרמטכ"ל, הדגיש את החשיבות של הבסיס העתידי לאמ"ן, ואמר כי הישיבה המשותפת של יחידות שכיום מפוזרות במספר בסיסים, תאפשר לחיל המודיעין לעמוד טוב יותר בשינויים התכופים שנדרשים מעולם המודיעין כיום.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן