Skip to content

עובדי החדשות בכבלים זכו לכתף קרה

באופן אירוני, דווקא מאה ושמונים עובדי החדשות המקומיות בכבלים עלולים לשלם מחיר כואב על ההחלטה לקיים בקרוב בחירות. היום הם הפגינו יחד עם תומכים ועמיתים מכלי תקשורת אחרים, אך הח"כים המרוכזים בעצמם לא התייחסו. במקביל, אישרה ועדת הכספים של הכנסת הקצבה בסך 530 מיליון ש"ח לרשות השידור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד שרשות השידור קיבלה תעודת ביטוח הכוללת גם מימון לקליטת טאלנטים חדשים בחוזים מיוחדים, הפגינו מחוץ למשכן הכנסת עובדי החדשות בכבלים שהגיעו מכל קצות הארץ: מקרית שמונה, באר שבע, חיפה, תל אביב וירושלים. בהפגנה ביקשו להשפיע על ההכרעה הגורלית לעתידם ולעתיד החדשות בכבלים אך מצאו את בניין הכנסת ואת בניין משרד האוצר הסמוך חסומים בפניהם. גם חברי הכנסת שתמכו בתביעתם לאשר את הצעת החוק הממשלתית שתאפשר את המשך שידורי החדשות בשנת 2013, לא מצאו זמן לעסוק בנושא.

הפגנת עובדי החדשות בכבלים: בין משרד האוצר לבין הכנסת (צילום: יוני ריקנר)

העובדים זעקו "כן לשידור הציבורי" , "תושבי הפריפריה: סוגרים לנו את הפה שלכם", "טלוויזיה מקומית דמוקרטיה אמיתית", " שטייניץ אל תפטר 180 עובדים" ו"אנחנו מפוטרים בגלל אדישות", אך זעקתם נפלה על אוזניים ערלות. במשרד האוצר בראשותו של יובל שטייניץ המתנגד לחקיקה שתתיר את המשך פעילותם, גוללו את הכדור אל הכנסת בטענה כי הכנסת היא האמונה על שינוי חקיקה לנוכח העובדה שהחוק הקיים מאשר את השידורים רק עד סוף שנה זו (2012).

יו"ר ועד עובדי החדשות חיים הר זהב הכריז כי "אם החדשות המקומיות ייסגרו, נגיע לכל כנס של הליכוד ונזכיר לשטייניץ שהוא האשם בכך". "כל מה שביקשנו מהאוצר הוא להעביר החוק שיאפשר לנו להמשיך לשדר…אנחנו קוראים לאוצר להימנע מפגיעה בפרנסה של מאות עובדים".

בין העיתונאים שהגיעו להביע הזדהות נמנו דרור פויר (גלובס) ויאיר טרצי'צקי מארגון העיתונאים ויואב ריבק, ראש מחלקת החדשות של מעריב. גם פעילים חברתיים הגיעו להפגנה ובהם אדם עיוור שסיפר למפגינים כי קיבל את זכויותיו תודות לכתבה בחדשות בכבלים.

הפגנת עובדי החדשות בכבלים (צילום: יוני ריקנר)

כפי שפורסם במגפון בשבוע שעבר, טוענים עובדי החדשות בכבלים כי האוצר מסרב לאשר את הצעת החוק שתאפשר את המשך שידוריהם.

לפני כחמישה חודשים אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של חברי הכנסת כרמל שאמה-הכהן, שלי יחימוביץ ונחמן שי ולפיה יימשך שידור החדשות בכבלים גם בשנת 2013. משרד האוצר הגיש ערר על תמיכת הממשלה בהצעת החוק ומאז, אומרים העובדים, מחזיק בהם האוצר כבני ערובה ומסרב לאפשר את העלאת ההצעה להצבעה בכנסת. הר-זהב אמר: " לא נהיה בני ערובה של האוצר. מדובר במאות מפוטרים ומאות משפחות חדשות שיצטרפו למעגל האבטלה. אנחנו לא ניתן לכך לקרות".

שעת ההכרעה כעת גורלית במיוחד עקב העובדה שבחודשים הקרובים לא ניתן יהיה, ככל הנראה, לבצע שינויי חקיקה- מה שיוביל לפיטורים מיידיים של מאה ושמונים העובדים בהיעדר הסמכה בחוק לשדר חדשות בכבלים: "מדובר באמצעי תקשורת חשוב המסקר את מה שקורה בפריפריה. אין עוד אמצעי תקשורת שעושה זאת בצורה שאנחנו עושים", אומר הר-זהב, "לא ייתכן שהפריפריה תמשיך ותידחק לשוליים, אנחנו כנציגיה לא נאפשר זאת. עובדי החדשות המקומיות צריכים להמשיך לעשות את עבודתם והיא לסקר את הפריפריה ולתת לה ביטוי".

במקביל לדרמה שהתחוללה מחוץ לכתלי משכן הכנסת, אישרה ועדת הכספים תקציב בסך 530 מיליון ש"ח לרשות השידור, למימון השלב הראשון ברפורמה. ראשי הרשות דיווחו לחברי הועדה כי במסגרת הרפורמה תבוצע התייעלות בכוח אדם שתכלול פרישה של שבע מאות וחמישים עובדים, וכי התקציבים יוקצו למכשור חדיש, שדרוג אלקטרוני ורכישת הפקות מקור. כמו כן, תקלוט הרשות מאה וחמישים עובדים חדשים, בהם טאלנטים בחוזים מיוחדים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן