Skip to content

פרס לאובמה: "זהו ניצחון לדמוקרטיה האמריקנית"

"פגשתי פעמים רבות את הנשיא אובמה אליו יש לי את מלוא ההערכה", אמר הנשיא פרס במוסקבה, בטקס שבו קיבל תואר פרופסור לשם כבוד, מהאקדמיה הלאומית הרוסית למדעים. "הנשיא אובמה הוכיח את מחויבותו לבטחונה של מדינת ישראל וכל מה שהבטיח, קיים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני סמוך ובטוח כי ארצות הברית תחת הנהגתך תמשיך לפעול לביטחון ישראל". כך כתב נשיא המדינה, שמעון פרס, במכתב ברכה מיוחד, ששיגר ממוסקבה לנשיא ארה"ב ברק אובמה.

"הצלחתך היא הצלחת כולנו". שמעון פרס וברק אובמה. (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום/לע"מ)
"הצלחתך היא הצלחת כולנו". שמעון פרס וברק אובמה. (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום/לע"מ)

הנשיא פרס, העורך ביקור מדיני ברוסיה, כתב בדברי ברכתו לנשיא אובמה: "בשם העם בישראל ובשמי אני מבקש להביע בפניך את ברכותיי מעומק הלב על בחירתך לקדנציה שנייה כנשיא. זהו ניצחון לדמוקרטיה האמריקנית. ישראל ואמריקה חולקות ערכים ועקרונות משותפים, קשרים אלו הם היסטוריים ואינם ניתנים לערעור. אני מבקש להודות לך בהזדמנות זו על מחויבותך  ותמיכתך בביטחונה של מדינת ישראל במהלך תקופת כהונתך הראשונה. אני סמוך ובטוח כי ארצות הברית תחת מנהיגותך תמשיך לעשות זאת בעתיד, ובראש וראשונה בהתמודדות עם הגרעין האיראני לפי המתווה שהצעת בד בבד עם עבודה משותפת להשגת שלום עם שכנותינו."

בהמשך ברכתו כתב הנשיא פרס: "אדוני הנשיא אתה מייצג את העתיד, הצלחתך היא הצלחת כולנו" – ובנימה אישית הוסיף. "אנא שלח את מיטב ברכותיי גם למישל והבנות".

מכתב הברכה ששיגר הנשיא פרס לאובמה
מכתב הברכה ששיגר הנשיא פרס לאובמה

הנשיא פרס קיבל הבוקר  תואר "פרופסור לשם כבוד", מהאקדמיה הרוסית למדעים. במסגרת קבלת האות נשא הנשיא נאום מדיני מיוחד בו התייחס לבחירות לנשיאות ארצות הברית ולנעשה במזרח התיכון. "כולנו עקבנו אחרי הבחירות בארצות הברית מאחר שיש להן השלכות על העולם כולו, על המזרח התיכון ועל ישראל", אמר פרס. "פגשתי פעמים רבות את הנשיא אובמה אליו יש לי את מלוא ההערכה. הנשיא אובמה הוכיח את מחויבותו לבטחונה של מדינת ישראל וכל מה שהבטיח – קיים.  יש מדינות נוספות בעולם המחזיקות נשק גרעיני, אך במדינות אלו קיימת ניצרה ברורה. באיראן אין ניצרה על ההדק! אני מאמין כי הנשיא אובמה יעשה את כל מה שהבטיח בנושא זה, אני משוכנע בכך, אין לי צל של ספק. זה ברור שממשל אובמה מעדיף כמו כולנו לפתור את הסוגייה האיראנית על ידי לחץ מדיני וכלכלי, אך הוא מכין את כל האופציות האחרות."

עם קבלת התואר אמר הנשיא בהלצה: "אני האדם הראשון שבקושי סיים בית ספר תיכון והוא מחזיק בתואר פרופסור. התואר מוענק למדינת ישראל אותה אני מייצג ובשליחות אזרחיה אני עומד כאן על הבמה. באתי להודות לעם הרוסי בשם העם היהודי ומדינת ישראל על חלקה המכריע בניצחון על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה. בפגישותיי מחר עם הנשיא פוטין אמסור תודה זו ואדון עם הנשיא בחיזוק הקשרים האסטרטגיים בין ישראל לרוסיה כמו גם בסוגיות מרכזיות בראשן מניעת איראן גרעינית והנעשה במדינות השכנות."

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן