Skip to content

החיים על-פי אסי דיין

הקרנת בכורה חגיגית לפרק מתוך הסדרה "החיים כשמועה" - יוקרן בפסטיבל דוקאביב גליל, שייפתח ב-26 בנובמבר במעלות תרשיחא. עוד בפסטיבל: סרטים על משינה, בוב מארלי, סטיב ג'ובס, אדגר קרת וישיבת פוניבז, וגם על אוכל וכדורגל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסטיבל "דוקאביב גליל" יתקיים בפעם הרביעית במעלות תרשיחא בתאריכים 26 – 30 בנובמבר. בין הסרטים שיוקרנו בפסטיבל:

"האלבומים" – משינה (בכורה) בבימוי אבידע ליבני. סיפורם של חברי הלהקה בדרכם לתקליט הראשון, שסימן את הפיכתה ללהקת הרוק הגדולה ביותר בישראל.

הפריצה הגדולה. "משינה". צילום: דוד זריף

 "אתגר קרת – איזה מין חיה אתה?" (בכורה), בבימוי גור בנטביץ' המתלווה לחברו הטוב, הסופר אתגר קרת, לשבוע של אירועים ספרותיים ומפגשים סהרוריים בתפוח הגדול.

"זמן פוניבז'" בבימוי יהונתן אינדורסקי. ישיבת פוניבז' ששכנה בעיר פוניבז' בליטא שלפני השואה, הוקמה מחדש בבני-ברק בשנת 1943. במאי הסרט, בעצמו בוגר הישיבה, תיעד במשך שנתיים את חייהם של תלמידי ורבני אם הישיבות החרדיות, מקום הגידול של גדולי הדור החרדי הבא.

 "מארלי". הוא אהב נשים, מריחואנה וכדורגל, והיה מתומכיה הבולטים של התנועה הראסטפארית. אבל אהבתו הגדולה הייתה המוזיקה. הסרט המקיף ביותר על בוב מארלי, מאת הבמאי עטור הפרסים קווין מקדונלד.

"סטיב ג'ובס: הראיון האבוד" בבימוי Paul Sen. ב-1995, חודשים ספורים לפני שהפך למנכ"ל "אפל" וחולל מהפכה בשוק המדיה העולמי, סיפק סטיב ג'ובס ראיון מקיף בן שעה בו פרש את חזונו. הראיון, שנחשב לאבוד, שוחזר לבסוף ומוצג בגרסתו המלאה.

הקרנת בכורה חגיגית תתקיים לפרק מתוך "החיים כשמועה", מהסדרה האוטוביוגרפית של אסי דיין, בבימוי עדי ארבל ומויש גולדברג. הסרט מתעד את סיפור חייו של דיין, מלווה בחומרי ארכיון עשירים ונדירים, ובקטעי עיתונות המלווים אותו ואת משפחתו לאורך השנים.

חומרים נדירים. דיין בתחילת הדרך. צילום: שמואל רחמני

בהקרנה מיוחדת יוצג הסרט "שומרי הסף", שכבר זכה בפרסים רבים ובו הבמאי דרור מורה מציג עדות נוקבת של שישה ראשי שב"כ על המנגנון שעמדו בראשו ועל פעילותו בשטחים.

לקראת הקרנת הסרט "בלתי מנוצחים", זוכה האוסקר 2012 לסרט דוקומנטרי, העוסק בשחקני נבחרת פוטבול של בית ספר תיכון, יתקיים בשיתוף ערוץ הספורט פאנל בנושא כדורגל והנוער בישראל בין צמיחה לחשיפה תקשורתית.

ברוח הרב תרבותיות של הפסטיבל תתקיים "תחרות אוכל ביתי", בשיפוטם של השפים ארז קומורובסקי וחביב דאוד, כאשר תושבי המקום יכינו את אוצרות המטבח הקולינרים שלהם. בתום התחרות יוקרן בבכורה ארצית הסרט "אומה ובלה": הצצה לעולמן של שתי ידידות המתגוררות בברלין. הן שרדו את השואה, נשארו בגרמניה ולעת זקנה עברו לגור יחד. תוך כדי בישול ביתי בלתי פוסק הן מארחות זו לזו לחברה, מעלות זיכרונות ומתמודדות עם שאלות של מורשת, זהות וזיכרון.

תחת הכותרת "כנפיים" יוקרנו סרטים תיעודיים קצרים על דמויות וגיבורים, שכולם פועלים בגליל.

הצלם חתן פרס ישראל, אלכס ליבק, יציג שתי תערוכות צילום: "הפפארצי של האנונימיים" – צילומים מהקריירה הארוכה שלו, ו"מעוף לנפש", שבה יוצגו צילומים של מטופלי המרכז לבריאות הנפש בשרון, שהשתתפו בסדנה בהנחייתו. בערב פתיחת התערוכות יוקרן הסרט "אלכס בארץ הפלאות", בבימויו של אורי סיוון, המציג את דיוקנו של הצלם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן