Skip to content

איקאה תחקור טענה שהרוויחה מעבודת כפייה במזרח גרמניה

החקירה תברר טענות שאיקאה עבדה עם ספקים מזרח גרמנים שהעסיקו אסירים, חלקם פוליטיים, ויצרו מוצרים עבור חנויותיה משנות השישים עד סוף שנות השמונים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
,איקאה - הרוויחה מעבודת כפיה?
איקאה - הרוויחה מעבודת כפיה?

איקאה הסמיכה את חברת רואי החשבון, ארנסט ויאנג, לערוך חקירה על כך שהחברה הרוויחה מעבודות כפייה במזרח גרמניה – כאשר זו הייתה קומוניסטית. הנושא עלה בעקבות סרט דוקומנטרי ששודר בטלוויזיה השוודית, שחזר על טענות שפורסמו בגרמניה בשנה שעברה. כך מדווח ה-BBC.

ראש ארגון הקורבנות אומר שהוא מקווה שהדו"ח שיפורסם יהיה התחלת חקירה נרחבת יותר על עבודת כפייה במזרח גרמניה ושיבח את איקאה על תגובתה המהירה. החברה סירבה להגיב על הממצאים לפני פרסום הדו"ח.

ריינר וגנר אמר שהארגון שלו ביקש את ממשלת גרמניה, היורשת החוקית של המשטר הקומוניסטי במזרח המדינה, לשקול תשלום פיצויים לקורבנות. אסירים לשעבר רבים נושאים צלקות גופניות ונפשיות מהעבודה המסוכנת תכופות שהם נאלצו לבצע, הוא אמר.

וגנר אמר שאיקאה היא רק "קצה הקרחון" והוסיף שטענות דומות נשמעו נגד חברות של משלוחי דואר מערב גרמניות ונגד חברות ממשלתיות מזרח גרמניות שהופרדו אחרי איחוד גרמניה ב-1990.

בעיר דסאו, שם נכלא וגנר בשנים 1967-1969, נכפה על אסירים לייצר מוצרים מיריעות מתכת בשימוש במיכון מסוכן. אחד מעשרה איבד לדבריו אצבעות בעבודה. "מי שסירב נכלא בצינוק והוזן בלחם ומים במשך 42 יום", הוא הוסיף.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן