Skip to content

מכיכר תחריר לאוניברסיטה העברית

סרבן המצפון הראשון של המשטר הנוכחי במצרים, נביל מאיקל סאנד, יופיע ביום ראשון באוניברסיטה העברית בירושלים ויספר את סיפורו. לאחר המהפכה נאסר נביל והיה בבית הכלא במשך 302 ימים ללא משפט, בשל פעילותו הנמרצת לשינוי המשטר, למען זכויות אדם וכן בשל פרסומיו נגד חובת הגיוס לצבא המצרי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לראשונה לאחר המהפכה במצרים יתארח בלוגר מצרי, מגיבורי כיכר תחריר, במכון המחקר ע"ש הרי טרומן באוניברסיטה העברית בירושלים.

נביל והטנק בכיכר תחריר (צילום: באדיבות האוניברסיטה העברית בירושלים)
נביל והטנק בכיכר תחריר (צילום: באדיבות האוניברסיטה העברית בירושלים)

ביום ראשון בשבוע הבא יתארח נביל מאיקל סאנד, פעיל זכויות אדם מצרי ואחד מגיבורי מהפכת כיכר תחריר במצרים, באוניברסיטה. לדברי פרופ' אלי פודה ממכון טרומן, מומחה למצרים המשמש כיו"ר האירוע, "ביקורו של נביל הוא הסנונית הראשונה המבשרת את בוא האביב הערבי לאוניברסיטה העברית".

באירוע במכון טרומן יספר נביל את סיפורו האישי וידבר על השינויים הפוליטיים בשלטון במצרים והקשרים בין מצרים לישראל. בשעה 10:30 בבוקר תיערך מסיבת עיתונאים ובה ישוחח נביל על הקשר שלו לישראל ויחסי מצרים-ישראל ורצונו להגיע לכאן, ולאחריה יספר את סיפורו המרתק בפני המשתתפים באירוע וידבר על הממשל החדש במצרים. האירוע ייערך באודיטוריום ע"ש הנדלר במכון טרומן, קמפוס הר הצופים באוניברסיטה העברית בירושלים.

 "לאחר שנים של דיבורים וניסיונות להגיע לישראל שלא צלחו בגלל סירוב השלטונות לאפשר לי ביקור כזה, הגיע זמן המעשים: אני סופסוף לא רק מדבר על שלום אלא נוסע לעשות שלום בנסיעה לישראל", הסביר נביל את הנסיעה שלו לישראל בימים אלה. סרבן המצפון הראשון של המשטר הנוכחי במצרים". נביל מאיקל סאנד (צילום: באדיבות האוניברסיטה העברית)

סרבן המצפון הראשון של המשטר הנוכחי במצרים". נביל מאיקל סאנד (צילום: באדיבות האוניברסיטה העברית)

נביל הוא הסרבן המצפוני הראשון של המשטר הנוכחי במצרים, פעיל בבלוגים במצרים כנגד המשטר המצרי הדיקטטורי. בשנת 2009 הקים תנועה במצרים נגד חובת הגיוס לצבא במדינה. חלק מהטקסטים שפרסם בבלוגים שלו, פורסמו בעיתונים בינלאומיים ברחבי העולם. עשרות אלפי מצרים ואנשים מרחבי העולם עוקבים אחרי הבלוג שהוא כותב.

 לאחר המהפכה נאסר נביל והיה בבית הכלא במשך 302 ימים ללא משפט, בשל פעילותו הנמרצת לשינוי המשטר, למען זכויות אדם וכן בשל פרסומיו נגד חובת הגיוס לצבא המצרי ונגד הפרות זכויות אדם שנעשו על ידי הצבא במצרים. בהיותו בכלא, הוא פתח בשביתת רעב ממושכת והגיע לסף מוות. הוא הוכר כאסיר מצפון על ידי ארגון אמנסטי אינטרנשיונל והפגנות רבות משתתפים נערכו למענו בכיכר תחריר, עד לשחרורו בתחילת 2012.

 את ביקורו בישראל ובהמשך גם במדינות נוספות מארגן ארגון זכויות האדם UN WATCH  שבסיסו בז'נבה. "נביל הוא צעיר אמיץ המאמין בזכויות אדם אשר הקריב את חירותו וכמעט את חייו למען דמוקרטיה, סובלנות ושלום ישראלי-ערבי. הוא גיבור אמיתי המעורר את התקווה, אמונה והיכולת להגשמה בעיקר בקרב צעירים ברחבי העולם", אומר הילל נואיר, מנכ"ל UN WATCH בז'נבה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן