Skip to content

אררו בהפגנה נגד הגזענות: אני ישראלי. ישראלי ממוצא אתיופי

5000 בני אדם הפגינו הערב מול הכנסת, מול בית רוה"מ וסיימו בעצרת המונית בכיכר העצמאות. מולט אררו, שצעד להפגנה מקרית מלאכי לירושלים: "אני חלק מכם ואתם חלק ממני"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

5000 בני אדם הפגינו הערב מול הכנסת, מול בית רוה"מ וסיימו בעצרת המונית בכיכר העצמאות. מולט אררו, שצעד להפגנה מקרית מלאכי לירושלים: "אני חלק מכם ואתם חלק ממני"

מאת אליק מאור

הקהל התרגש עד דמעות (צילומים: יאיר אולמרט)

חמשת אלפים מפגינים, רובם יוצאי אתיופיה, הגיעו היום לעצרת מחאה ענקית שהחלה בשלוש אחר הצהריים  ברחבת הכנסת והמשיכה דרך בית ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ההפגנה הסתיימה לקראת שבע בערב בגן העצמאות שבבירה.

דפני ליף מזדהה (צילום: יאיר אולמרט)

הקהל, שרובו  היה מורכב מצעירים יוצאי אתיופיה, קרא: "דור חדש דורש שינוי", "מי שלא קופץ, גזען", "היום זה אני, מחר זה אתה" ועוד. רבים ממנהיגי ומובילי המחאה בארץ הגיעו להזדהות עם המפגינים וביניהם עו"ד יאיר אולמרט, ברק סגל ודפני ליף. נאומו של מולט אררו  (36), העלה דמעות בעיניי הקהל.

אררו: "כשעליתי לישראל, שם באתיופיה ובדרך לכאן קראו לי: יהודי, יהודון", אמר אררו, "כאן בישראל סיימתי לימודים, שירתי כקצין כושר קרבי ביחידת אגוז והיום אני סטודנט לחינוך גופני. וכאן קוראים לי שחור, אתיופי. לא עוד. אני אומר לכם  אני ישראלי. ישראלי ממוצא אתיופי. ישראלי כמו כל ישראלי כאן במדינה. אני חלק ממנה והיא חלק ממני," סיים אררו בהתרגשות.

ישראלי כמו כול ישראלי. אררו מעל הבמה (צילום: יאיר אולמרט)

אררו החל את מחאתו שלשום כשיצא מקרית מלאכי וצעד לעבר ירושלים. את המסע סיים בסמוך לכנסת. בדרכו עוכב על די משטרת ישראל, שטענה שהעיכוב  נבע מדאגה לביטחונו. שתי ניידות מתנ"א נצמדו לאררו שהמשיך את צעדתו לבירה. אררו, שצבע את פניו חצי בשחור וחצי בלבן, עורר רבים מבני העדה ומקהל המפגינים להגיע לכנס המחאה צבועים כמוהו. חברי כנסת שהגיעו להזדהות, כמו ח"כ שלי יחימוביץ, ציפי לבני ומולה, לא עלו  לבמה ולא נאמו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן