Skip to content

הנשיא אובמה מצטרף ליוזמה לרפורמה בחוקי ההגירה

יותר מ 70% תמיכה בנשיא הדמוקרטי בקרב המצביעים ההיספאנים הפילו את האסימון בקרב הרפובליקנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נשבעים אמונים לחוקה
נשבעים אמונים לחוקה

ה-BBC  מדווח שנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ינסה לגייס תמיכה לעריכת בדק-בית ביחס למהגרים בלתי חוקיים, יומיים אחרי שקבוצת סנטורים משתי המפלגות אמרו שהגיעה השעה לכך.

הנשיא יציג את תכניתו בנאום בבית ספר תיכון בלאס וגאס. היא צפויה לשקף את הדפוס שהציעו הסנטורים, ואולי אפילו להציע מסלול מהיר יותר לאזרחות ל-11 מיליון מהגרים שאינם רשומים. הנשיא אינו צפוי לחשוף הצעות חקיקה, אלא לגייס תמיכה בהצעות שהעלו ביום שני ארבעה סנטורים דמוקרטים וארבעה רפובליקנים.

בדומה להצעה הדו-מפלגתית, אובמה צפוי להמליץ על רפורמה במערכת ההגירה הנוכחית ובאבטחת גבולות ארצות הברית. הנוסחה שהציע בשנת 2011 התמקדה גם בנתיב לתושבות קבועה ולאזרחות אחריה, ובהקלות על עסקים הנדרשים לאשר את מעמדם החוקי של עובדיהם.

על פי הצעתו הקודמת יידרשו שוהים בלתי חוקיים בארצות הברית להירשם ולעבור בדיקת רקע, לשלם קנסות ומסים. אחרי עשר שנים יותר לנרשמים להפוך לתושבי קבע וחמש שנים מאוחר יותר לאזרחים. התהליך דומה למתווה הסנטורים, תשלום מסים ועמידה בבדיקות רקע יאפשרו למהגרים לא חוקיים לחיות ולעבוד בארצות הברית, אך לא לזכות בהטבות. אולם מתווה הסנטורים יאפשר למהגרים לא חוקיים להתחיל בתהליך הפיכתם לאזרחים רק אחרי אבטחה ראויה של גבולות המדינה.

מכל מקום, הדרך להפיכת ההצעות לחוק לא תהיה קלה. תמיכת הסנאט אינה מובטחת להצעת "כנופיית שמונה" הסנטורים ובבית הנבחרים הנשלט על ידי הרפובליקנים צפויה התנגדות חריפה יותר. מחוקקים שמרנים רבים מגנים את הנתיב למעמד חוקי בבחינת "חנינה" לעבריינים. מצד אחר, רפובליקנים רבים מכירים שעמדת מפלגתם הקשוחה הפכה לנטל, בפרט אחרי שברק אובמה זכה בבחירות בנובמבר האחרון ביותר מ-70 אחוז מקולות ההיספאנים.

ג'ון מקיין - המציאות קוראת לרפובליקנים
ג'ון מקיין - המציאות קוראת לרפובליקנים

סנטור ג'ון מקיין, שהתמודד בשנת 2008 על הנשיאות מול הנשיא אובמה, אמר אתמול, שני: "המפלגה הרפובליקנית מאבדת את תמיכת אזרחינו ההיספאנים. "יש נושאים רבים שבהם אנו סבורים שאנו מסכימים עם אזרחינו ההיספאנים, אולם מבחינתם זהו נושא ראשון במעלה".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן