Skip to content

המליאה אישרה את הרכב ועדות הכנסת למרות התנגדויות

מליאת הכנסת אישרה את הרכב ועדות הכנסת; בוועדת העבודה הרווחה והבריאות אין ייצוג לאף סיעה ערבית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מליאת הכנסת אישרה היום את הצעת הוועדה המסדרת להרכב ועדות הכנסת. את ההצעה הביא להצבעה ח"כ יריב לוין (הליכוד ביתנו) והיא אושרה ברוב של 45 מול 10 מתנגדים.

כמה חברי כנסת מסיעות האופוזיציה העלו את התנגדויותיהם להרכב הוועדות:

"נילחם בהחלטה". מוחמד ברכה

ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) מחה על היעדר ייצוג לסיעתו בוועדות הקשורות לענייני היום-יום של הציבור: "מעשה ההרכבה נעשה על ידי יו"ר הקואליציה הקודם זאב אלקין, ולא הנוכחי. להביא אותה כפרי של הסכמה זה מנוגד בתכלית הניגוד לאמת. אלקין הביא לנו הצעה ואמר משהו כמו 'take it or leave it'… הייצוג שלנו נעדר מכל הוועדות החשובות: ועדת העבודה והרווחה, ועדת הפנים, ועדת הכספים. לא נסכים לאייש את המקומות המוקצים לנו כסיעת חד"ש ונשתמש בכלים הפרלמנטריים לשנות את הדבר הזה".

ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) קבע כי "לשר האוצר ולראש הממשלה אין אמון בוועדת הכספים – לכן מינו 11 ח"כים מהקואליציה ורק שישה מהאופוזיציה. זה לא דמוקרטי, ולא לפי החלוקה של קואליציה-אופוזיציה. אפילו בוועדת החוץ והביטחון היחס הוא 9 מהקואליציה ו-8 מהאופוזיציה, בוועדת הכנסת היחס הוא 10 לקואליציה ו-7 לאופוזיציה".

ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) מחה אף הוא על היעדר ייצוג לחברי סיעתו: "הפגיעה בסיעה שלנו קיצונית ביותר, לא סבירה, לא מידתית. יו"ר הקואליציה הקודם החליט לשתק את הסיעה. נתנו לנו את הוועדות לביקורת המדינה, חוק וחוקה, שלום הילד. לא חינוך, לא בריאות, לא רווחה ועבודה, כספים, פנים – מה נגיד לציבור שלנו? אין לנו גישה להתייחס לבעיות היום-יום שלהם… אני רציתי להיות חבר בוועדת סמים. יש לי דוקטורט בנושא. זו המומחיות שלי. אני עוסק בחינוך כל החיים שלי. נעשה כאן מעשה לא-הגון".

ח"כ ראובן ריבלין הסכים ואמר כי לא ייתכן שלא יהיה חבר ערבי בוועדת העבודה הרווחה והבריאות, והוסיף כי נוצר עודף של ועדות עם השנים כדי לספק מענה לח"כים שהרגישו מקופחים. הוא קרה לצמצם את מספר הוועדות בחזרה לתשע ולהגדיל את הייצוג לסיעות השונות בכל ועדה.

להלן הרכב הוועדות:

ועדת הכנסת: צחי הנגבי, יריב לוין, משה פייגלין, דוד רותם, רוברט אילטוב, יפעת קריב, פנינה תמנו-שטה, דב ליפמן, יצחק הרצוג, איילת שקד, אברהם מיכאלי, יצחק וקנין, מאיר שטרית, אחמד טיבי. העבודה ויהדות התורה טרם מסרו שמות.

ועדת הכספים: רוברט אילטוב, חמד עמאר, גילה גמליאל, ראובן ריבלין, עליזה לביא, עופר שלח, קארין אלהרר, עדי קול, ניסן סלומיאנסקי, זבולון קלפה, יצחק כהן, אלעזר שטרן, זהבה גלאון, אחמד טיבי. העבודה ויהדות התורה טרם מסרו שמות.

ועדת חוץ וביטחון: אביגדור ליברמן, צחי הנגבי, רובי ריבלין, יריב לוין, עופר שלח, רונן הופמן, מירי רגב, מוטי יוגב, אלי ישי, אריה דרעי, מאיר שטרית, ניצן הורביץ, שאול מופז. העבודה ויהדות התורה טרם מסרו שמות.

ועדת חוקה, חוק ומשפט: דוד רותם, יריב לוין, עדי קול, קארין אלהרר, אורית סטרוק, שולי מועלם-רפאלי, אברהם מיכאלי, אלעזר שטרן. העבודה, חד"ש ובל"ד טרם מסרו שמות.

ועדת הכלכלה: רוברט אילטוב, גילה גמליאל, צחי הנגבי, משה פייגלין, רונן הופמן, אבישי ברוורמן, איילת שקד, אריאל אטיאס, דוד צור, מיכל רוזין, אברהים צרצור. העבודה ויהדות התורה טרם מסרו שמות.

ועדת הפנים: מירי רגב, משה פייגלין, חמד עמאר, רינה פרנקל, בועז טופורובסקי, זבולון קלפה, דוד אזולאי, דוד צור, תמר זנדברג, טלב אבו-עראר. יהדות התורה וחד"ש טרם מסרו שמות.

ועדת החינוך, התרבות והספורט: שמעון אוחיון, גילה גמליאל, משה פייגלין, רות קלדרון, יפעת קריב, יוני שטבון, משולם נהרי, עמרם מצנע, עיסאווי פריג', מסעוד גנאים. יהדות התורה וחד"ש טרם מסרו שמות.

הוועדה לביקורת המדינה: שמעון אוחיון, צחי הנגבי, גילה גמליאל, משה פייגלין, רונן הופמן, רות קלדרון, אורית סטרוק, אמנון כהן. העבודה, חד"ש ובל"ד טרם מסרו שמות.

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות: חיים כץ, אורלי לוי-אבקסיס, רינה פרנקל, שמעון סולומון, יוני שטבון, שולי מועלם-רפאלי, יעקב מרגי ואילן גלאון. העבודה ויהדות התורה טרם מסרו שמות.

ועדת המדע והטכנולוגיה: מירי רגב, משה פייגלין, שמעון אוחיון, בועז טופורובסקי, מוטי יוגב, אברהם ניכאלי, ניצן הורביץ. העבודה ויהדות התורה טרם מסרו שמות.

ועדת העלייה הקליטה והתפוצות: ראובן ריבלין, רוברט אילטוב, יואל רזבוזוב, דב ליפמן, מוטי יוגב, אברהם מיכאלי, ניסים זאב, ישראל חסון. העבודה טרם מסרה שמות.

הוועדה לקידום מעמד האישה: אורלי לוי אבקסיס, גילה גמליאל, עליזה לביא, שולי מועלם-רפאל, דוד צור, תמר זנדברג. העבודה, חד"ש ובל"ד טרם מסרו שמות.

כן אישרה הוועדה המסדרת את הקמתן של ארבע ועדות מיוחדות: הוועדה לפניות הציבור, הוועדה לזכויות הילד, הוועדה למאבק בסמים והוועדה לעובדים זרים.

יחימוביץ' היא ראש האופוזיציה

כמו כן הודיע היום יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין על תחילת כהונתה הרשמית של יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' כיו"ר האופוזיציה.

על פי החוק, יו"ר האופוזיציה הוא ראש הסיעה הגדולה מבין סיעות האופוזיציה, אלא אם יותר ממחצית חברי האופוזיציה מבקשים למנות מועמד אחר, דבר שלא קרה.

יחימוביץ' תעמוד אפוא מהיום בראש אופוזיציה גדולה של 52 חברי כנסת הכוללת את המפלגות: העבודה (15), ש"ס (11), יהדות התורה (7), מרצ (6), רע"מ-תע"ל (4), חד"ש (4) בל"ד (3), וקדימה (2).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן