Skip to content

יוזמי "מכתב השמיניסטים": נשבית את הלימודים ביום א'

הממשלה תדון ביום ראשון הקרוב "בחוק טל". בתגובה מתכוונים יוזמי "מכתב השמיניסטים" להשבית את הלימודים לשעה וחצי, בכל בתיה"ס התיכוניים. "לא ניתן לחוק טל לעבור. ביום ראשון בבוקר יוצאים מהכיתות! כולם!... נשבר לנו שלא אכפת לכם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממשלה תדון ביום ראשון הקרוב "בחוק טל". בתגובה מתכוונים יוזמי "מכתב השמיניסטים" להשבית את הלימודים לשעה וחצי, בכל בתיה"ס התיכוניים. "לא ניתן לחוק טל לעבור. ביום ראשון בבוקר יוצאים מהכיתות! כולם!… נשבר לנו שלא אכפת לכם"

 מאת צבי זינגר

יוזמי "מכתב השמיניסטים" נגד "חוק טל", שהחתימו למעלה מ-4,000 תלמידי תיכון על מכתב נגד הארכת תוקף החוק לעוד חמש שנים, קוראים לשביתת מחאה כללית, ביום ראשון הבא, בכל בתי הספר התיכוניים. זאת, לקראת ישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב, שבה אמורה הממשלה לאשר את הארכת תוקף "חוק טל", לאחר שנתניהו דחה את הדיון שהיה אמור להתקיים השבוע.

בקריאה שהעלו הערב באינטרנט אומרים יוזמי המכתב: "לפני שבוע הפצנו את 'מכתב השמינסטים' לראש הממשלה, עם יותר מ-4000 חתימות מכל רחבי הארץ, ועוד אלפי תומכים נוספים. קיבלנו גב מעשרות חברי כנסת ומארגונים שונים. אבל ראש הממשלה בחר להתעלם ולהעביר את החוק הבזוי הזה ביום ראשון הקרוב.

חיילי צה"ל. הם משרתים - ומה עם האחרים? צילום - רפי מיכאלי

"חוק טל מפלה בין דם לדם. הוא חוק רע, מנצל, לא ציוני", נאמר בהמשך הקול הקורא שפירסמו יוזמי מכתב השמיניסטים. "חשוב להבין. אנחנו אוהבים את המדינה ומתגייסים בגאווה. אנחנו העתיד של המדינה ודווקא בגלל זה לא נסכים להיות מופלים. לא נסכים לוותר על שוויון.

"מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה מגזרים שאינם משרתים. דתיים, חילונים, נשים, גברים, עולים, יהודים, ערבים, אשכנזים, מזרחיים – על כולנו לשרת את המדינה.

"לכן", נאמר בהמשך הפניה הפומבית, "ביום ראשון הקרוב 29/1/2012, לא נכנס לשיעורים בין השעות 9:00 ל-10:30 בבוקר. שעה וחצי, בקושי שיעור כפול, של מחאה סימבולית. בלי צעקות, בלי היסטריה. יושבים בספרייה, לומדים בצד, אפילו מעבירים שיעורים במסדרונות.

"שעה אחת נשבות. לא ניתן לחוק טל לעבור. ביום ראשון בשעה 9:00 בבוקר יוצאים מהכיתות! כולם!"

במכתב השמיניסטים שפירסמו לפני כשבוע, כתבו תלמידי התיכון: "אנחנו שמיניסטים. בחודשים הקרובים נתגייס כולנו לצה"ל בגאווה ומתוך אמונה במדינת ישראל ודאגה כנה לה. בגלל אהבתנו את המדינה – נשבר לנו".

במכתב, שהופנה לחברי הכנסת, לשרי הממשלה, לרמטכ"ל ולראש הממשלה נאמר: "נשבר לנו שאנחנו לבד במערכה. נשבר לנו שאף אחד לא חושב שזו בעיה שרק מחצית מהעם משרת בצבא. נשבר לנו שלא אכפת לכם מה יקרה בעוד 12 שנים מהיום, כשיותר מ-50 אחוז מבני ה-18 יהיו ערבים או חרדים, בעלי פטור מגיוס. נשבר לנו שחרף אזהרות, אתם מעדיפים להתעסק בפוליטיקה ובכסף. נשבר לנו לא לדעת מה הולך לקרות עם המדינה הזאת אחרי שנשתחרר מהצבא. אבל הכי נשבר לנו, הכי מרגיז אותנו, שנראה שלאף אחד לא אכפת.

"זו דרישה שתתחילו לעשות את העבודה שלכם, ותתחילו להקשיב לאזהרות. זו דרישה שתתחילו להקשיב לנו. זו דרישה שתדאגו שתהיה כאן מדינה ושיהיה כאן צבא, גם אחרי שאף אחד לא יזכור מי הייתם ומה עשיתם".

"חשוב להבין", כתבו יוזמי מכתב השמיניסטים, "אנחנו לא אנטי-חרדיים. אנחנו בני נוער שדואגים באמת למה שהולך לקרות כאן. אנחנו לא חושבים שלא לגיטימי ללמוד תורה. אנחנו פשוט חושבים שאיבדנו שליטה. שהקרבנו בשביל התורה את השיוויון. שבשם לימוד התורה איבדנו את הציונות שלנו.

"על כן, אנחנו דורשים מכם להתנגד לחוק טל, שיובא לשולחן הכנסת במהלך השנה הקרובה, ולהסדיר חוק שירות צבאי או לאומי שווה לכל אזרחי מדינת ישראל. עד שלא יתגייסו כלל אזרחי ישראל בני ה-18 לשירות לאומי, צבאי או אזרחי, לא תוכל להתקיים כאן ציונות אמיתית. זו הבטחה ציונית ופשוטה: אם לא אתם, נביא אנחנו שינוי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן