Skip to content

עובדי משרד החוץ מנתקים את הקשר עם צה"ל והשב"כ

בוועד עובדי משרד החוץ אומרים כי החלטה זו באה בתגובה לנכונות צה"ל ושב"כ להיענות לבקשת ראש הממשלה ולטפל בביקורו ובביקור פמלייתו בפולין. "לא ייתכן כי גופים האחראים על ביטחון אזרחי המדינה ייתנו יד לפגיעה בזכויותיהם של עובדי משרד החוץ"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שיא חדש בעיצומים במשרד החוץ: ועד עובדי משרד החוץ הוציא הבוקר הנחיה לעובדי המשרד לניתוק כל קשר עם צה"ל והשב"כ בכלל ההיבטים, בהם: הפסקת הטיפול באישורי טיסות ומתן סיוע לנספחי צה"ל והשב"כ בנציגויות השונות.

במברק שנשלח לעובדי המשרד מהוועד, נכתב: "החל מרגע זה יש להפסיק כל קשר עם השב"ב וצה"ל בכל תחומי הפעילות. במקרה של ספק יש לפרש הנחיה זו לחומרה".

המברק ששיגר ועד עובדי משרד החוץ לניתוק הקשר עם צה"ל והשב"כ

בוועד עובדי משרד החוץ אומרים כי החלטה זו באה בתגובה לנכונות צה"ל ושב"כ להיענות לבקשת ראש הממשלה ולטפל בביקורו ובביקור ופמלייתו בפולין. בוועד עובדי המשרד אומרים כי במידה ואכן ייענו צה"ל והשב"כ לבקשת ראש הממשלה ויטפלו בביקור – ייפגעו בסמכויות משרד החוץ וייתנו יד לשבירת העיצומים הקיימים במשרד במסגרת סכסוך העבודה.

במשרד החוץ הביעו ביקורת חריפה על התנהלות צה"ל והשב"כ: "לא ייתכן כי גופים האחראים על ביטחון אזרחיה מדינה ייתנו יד לפגיעה בזכויותיהם של עובדי משרד החוץ. בעבר המוסד נתן ידו לפגיעה כזו והדבר הסתיים בהתנצלות כנה כלפי עובדי המשרד. מן הראוי היה ללמוד מאירועי העבר ולא לתת למקרה זה לחזור על עצמו".

מוקדם יותר השבוע פנה ועד משרד החוץ אל הרמטכ"ל, בני גנץ, ויו"ר השב"כ, יורם כהן, בבקשה שלא ייתנו יד לשבירת העיצומים במשרד החוץ, עד לרגע לא ניתן כל מענה בנושא.

עובדי משרד החוץ הודיעו כי הם ממשיכים במאבקם לשיפור תנאי השירות בחו"ל ולהבטחת מנהל תקין במשרד החוץ. "לצערנו לא נותרה לנו כל ברירה אלא לפעול בדרך זו. ראש הממשלה טועה לחשוב כי ניתן לקיים את מערך שירות החוץ ללא משרד החוץ. קיום מפגש שכזה ללא התמיכה של משרד החוץ, גם אם ייצא לפועל, יהיה חסר כל ערך ממשי". עוד הוסיפו, כי "מפליא שמלשכתו של ראש הממשלה מוציאים משאבים וזמן יקר לשבור את העיצומים במשרד החוץ, במקום להפנות את משאבים אלה לקיום מו"מ בעניינו ולהביא לסיומו של סכסוך העבודה".

גם בכנסת החלו לעסוק במתרחש וביום שלישי הבא יתקיים דיון דחוף בוועדת העבודה והרווחה, לבקשתו של ח"כ נחמן שי (עבודה), בנושא: "הממשלה מנסה לעקוף את עיצומי העובדים במשרד החוץ ולשבור אותם".

[related-posts]

2 Comments

  1. ירחמיאל
    7 ביוני 2013 @ 5:38

    במקום לשבת ולפתור בפרוטות את הבעיות של מאות ספורות של עובדים, אז משפילים אותם, עוקפים אותם, מרמים אותם, משקרים להם. בושה וחרפה.

  2. יאיר
    6 ביוני 2013 @ 16:41

    אנשי לשכת ראש הממשלה חושבים שהם מורמים מעם ומכופפים את החוקים והנורמות במדינת ישראל לפי צרכיהם ללא שמץ בושה. צריך לעשות הכל כדי שעובדי משרד החוץ ינצחו במאבק הזה! זאת המלחמה של כולנו!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן