Skip to content

הגירעון הממשלתי ב-12 החודשים עד מאי – 40.2 מיליארד שקל

בחודש מאי נוצר עודף תקציבי בסכום של 900 מיליון שקל, בעקבות תקבולי מסים ממכירת ישקר. בתקופה ינואר – מאי הסתכם הגירעון הממשלתי בסכום כ-6.8 מיליארד שקל, לעומת גירעון בסכום של כ-5.5 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הגירעון המצטבר ב 12 החודשים שחלפו עד חודש מאי הסתכם ב-40.2 מיליארד שקל, שזה כ-4.2% תמ"ג, ירידה לעומת רמת גירעון מצטבר ממוצעת של כ-4.5% תמ"ג מתחילת השנה ועד לחודש אפריל.

כך מתברר מפרסום מסמך אומדן ביצוע תקציב והכנסות המדינה ממסים לחודש מאי 2013. המסמך מורכב מאומדן ראשוני של הגירעון ומימונו ושל ביצוע התקציב בחודשים ינואר – מאי 2013 שנערך על ידי חטיבת מידע ניהולי באגף החשב הכללי. בנוסף, מצוין פירוט הכנסות המדינה ממסים, שנערך על ידי אגף כלכלה והכנסות המדינה ורשות המסים.

על פי המסמך בחודש מאי נמדד בפעילות התקציבית של הממשלה עודף בסכום כ-900 מיליון שקל. העודף שנבע מתקבול מסים חד פעמי בסכום של כ-1.7 מיליארד שקל, ממכירת ישקר. בתקופה ינואר – מאי הסתכם הגירעון הממשלתי בסכום כ-6.8 מיליארד שקל, לעומת גירעון בסכום של כ-5.5 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בפעילות התקציבית למימון היה בחודש מאי עודף של כ-1.2 מיליארד שקל.

במאי גדלו הוצאות משרדי הממשלה

על פי המסמך, כי מתחילת השנה פועלת הממשלה ללא מסגרת תקציב מאושרת, ובהתאם לחוק יסוד משק המדינה המאפשר לממשלה להוציא 1/12 מתקציב שנת 2012 בכל חודש. סך ההוצאות (ללא פירעון קרן) הסתכמו בחודש מאי ב 22.3 מיליארד שקל. לפי החלוקה הבאה: הוצאות משרדי הממשלה 19.6 מיליארד שקל ותשלומי ריבית 2.7 מיליארד שקל.

בחודש מאי חלה עלייה קלה ברמת ההוצאות של משרדי הממשלה בהשוואה לאפריל. בחודשים אפריל – מאי חלה עלייה של כ 5.5% לעומת פברואר – מרס.

מתחילת השנה הסתכמו הוצאות משרדי הממשלה ב 90.5 מיליארד שקל. עלייה של 4.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הוצאות המשרדים האזרחיים עלו ב 6.4% בעוד שהוצאות מערכת הביטחון ירדו ב 1.9%.

במאי גדלו ההכנסות ממסים

על פי המסמך גביית המסים בחודש מאי הסתכמה בכ-21.6 מיליארד שקל, לעומת 18.3 במאי אשתקד.
בחודשים ינואר – מאי הסתכמה גביית המסים ב 97.5 מיליארד שקל לעומת 93.0 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

מלווה מהמוסד לביטוח לאומי הסתכם בחודש מאי ב-300 מיליון שקל. סכום זה מבטא השקעה שלילית בסך של כ 2.2 מיליארד שקל מתחילת השנה ביחס לפירעונות הקרן והריבית ששולמו למוסד.

תקבול מענק בטחוני (נטו) הסתכם בחודש מאי ב-800 מיליון שקל.

מימון הגירעון

בחודש מאי היה גיוס ההון נטו (מקומי ובחו"ל) בסכום של כ-5.9 מיליארד שקל, תקבולי מכירת קרקע ("הפרטה") הסתכמו חודש מאי ב-400 מיליון שקל. וכתוצאה מהפעילות התקציבית של הממשלה עלו יתרות הממשלה בבנקים בסכום של כ-7.5 מיליארד שקל.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן