Skip to content

"אנחנו ה-99 אחוז" הופכים את הפירמידה

פעילי המחאה המשויכים לקבוצה האירו בשעות הלילה בנייני בנקים בתל אביב עם הכיתוב "מחר 13 ביוני: יום בלי בנקים". לדבריהם, זהו רק השלב הראשון בניסיון ליצור מחאה מסוג חדש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום רביעי השבוע, בשעת לילה מאוחרת, יצאו כ-60 פעילים ופעילות למחאה חברתית שעדיין לא נראתה בישראל עד היום. המחאה החלה כאשר על בניין בנק הפועלים המשקיף לאיילון, הם הקרינו את הסיסמה "מחר 13 ביוני: יום בלי בנקים". משם המשיכו צוותים שונים של הפעילים לבנקים שונים,  בנק מסד מקבוצת הבינלאומי ובנק HSBC ברחוב רוטשילד ובנק מזרחי טפחות ברמת גן.

הפירמידה ההפוכה על בנק מזרחי (צילום: ה-99 אחוז)

עו"ד דן אלון, מיוזמי הקבוצה הסביר למגפון, כי ההתארגנות נקראת "אנחנו ה-99 אחוז" כי "הרעיון  הוא שכל הציבור עובד יחד, ואנו מבטלים כל השתייכות למגזר כזה או אחר במחאה שלנו. כולנו יחד". לדבריו, האחוז האחד מתייחס כמובן למי שלא נפגע מהגזרות החברתיות והכלכליות ודוגמה אחת לדעתו היא הבנקים. "הפואנטה של הפעילות על הבנקים הלילה זה בסה"כ להעביר מסר ראשוני", הוא אומר, "כל פעם נתלבש על מגזר אחר ודרך זה נבנה את הסולידריות בין המוחים. הפעם הכרזנו על יום ללא בנקים, ואנו ומבקשים שהציבור יימנע מלעשות כל פעילות שקשורה לבנקים, פיזית או דרך האינטרנט".

אלון מודע לכך שלא קל להגיע לכלל האוכלוסייה ולכן הקבוצה מתכננת מספר פעילויות, כשהמטרה היא לשנות את פני המחאה החברתית כפי שהיא מוכרת עתה בישראל. בפעילות אמש הקרינו המוחים את המסרים גם על בניין "הבימה" בתל אביב, ללא כל הפרעה מצד הרשויות. הכיתוב על התיאטרון הלאומי היה: "גו(נ)בי העמלות. מחר, 13 ביוני, יום בלי בנקים".

גנבו את ההצגה. (צילום: ה-99 אחוז)

אלון: "משם המשכנו עם העמדה הגדולה ועלינו לירושלים. היו לנו כל מיני יעדים ולבסוף בחרנו בבית המשפט העליון. על הגג יש את הפירמידה והקרנו את הפרמידה ההפוכה, שהיא הסמל שלנו, ואף הכנו במקום שקף עבור המחאה נגד גזל. כתבנו: 'הגז שייך לישראלים".

מי הם קבוצת "אנחנו ה-99 אחוז"

לפני כשנה ישבו יחדיו מספר מצומצם של חברי הקבוצה והחליטו לבנות מודל כלכלי-חברתי, כזה שיהווה אלטרנטיבה ראויה למה שהשוק מכיר היום בישראל. עו"ד אלון: "ישבנו עם כלכלנים ובסופו של יום בנינו מודל אחד שאנחנו מאמינים שכשנחשוף אותו הוא יפרק את השיטה של ביבי ל'שוק חופשי' שהוא מציג, כזה שהרווח הולך רק לארבע משפחות. המודל שלנו מדבר על שוק חופשי אמיתי".

חברי הקבוצה הבינו שלפני שמפילים על הציבור מודלים כלכליים חברתיים, צריך קודם כל לגייס אותו. יום נגד הבנקים נועד להיות השלב הראשוני בתהליך החשיפה והגיוס. "אנחנו הופכים את התקליט, ממחאה אקטיבית, שמנסה כל הזמן להוציא אנשים לרחוב, למחאה שאפשר לייצר מהבית, מחאה פאסיבית".

בכל האמור לתקשורת בישראל, מביעים חברי הקבוצה אכזבה מאופן סיקורם את ההפגנות החברתיות האחרונות, והם מבטיחים שגם לבעיה זאת יש להם פתרון יצירתי.

הגיעו גם לבית המשפט העליון. הגז שייך לציבור (צילום: ה-99 אחוז)

קבוצת ה-99 אחוז מבטיחים להפתיע את תושבי כל מדינת ישראל בתקופה הקרובה, והם מספרים על אנשים מכל מגזרי האוכלוסיה שמצטרפים ולוקחים חלק במחאה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן