Skip to content

2/3 משטח צ'ילה עומדים בסכנת מידבור

נשיא המדינה, סבסטיאן פינרה, הודיע כי כבר כיום מושפעים מיליון וחצי מבני ארצו מהתפשטותו המהירה של מדבר אטקמה, העומדת על קצב של מטר אחד ביום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
עזים במכלאה באזור בצ'ילה הסובל ממידבור. רעיית יתר באזורים הצחיחים היא אחד הגורמים המרכזיים להתשפטות המדבר (מקור: ויקימדיה).

שני-שלישים משטחה של צ'ילה עומדים בפני סכנת הפיכה למדבר, משום שמדבר אטקמה הולך ומתרחב בקצב של מטר אחד בכל יום. כך הזהיר השבוע נשיא צ'ילה, סבסטיאן פינרה.

הטופוגרפיה המשתנה וההשלכות שיש לכך על המדינה "היא אחד האיומים הגדולים ביותר לפיתוח מתמשך ובר- קיימא, וגם לאיכות חייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם", אמר פינרה ביום שני בנאום מיוחד לרגל היום הבין-לאומי למלחמה בהתפשטות המדבר.

"ההערכה היא כי שני-שלישים מהטריטוריה שלנו, 48 מיליון הקטאר (480 מיליון דונם), מושפעים במידה זו או אחרת מהמידבור", הוסיף, "המשמעות היא שמיליון וחצי צ'יליאנים חיים בצל השפעות המידבור וסובלים מהן".

בשנת 2007 החלה צ'ילה ליישם תוכנית מקיפה למלחמה בהתרחבות המדבריות, שבמסגרתה נבנתה סדרה של סכרים קטנים, נזרעו עננים להגברת הגשם, ניטעו יערות ונעשו עבודות לטיוב הקרקע. בצ'ילה מאמינים בתוכנית זו, אך עד כה היא אינה יותר מאשר צעד ראשון במלחמה ארוכת שנים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן