Skip to content

מטוסו של שר החוץ האיראני נעצר בדרכו להולנד

מאת נמרוד זגגי מטוסו של שר החוץ האיראני, עלי אכבר סאלחי, נעצר בדרכו להולנד. הסיבה  –  סירובה של הונגריה להתיר למטוס לעבור דרך המרחב האווירי שלה. טהראן ביקשה הבהרות מהשגריר ההונגרי. סוכנות הידיעות האיראנית, אירנא, אישרה את הדברים והוסיפה כי במשרד החוץ האיראני לא התקבל הנימוק הרשמי של הונגריה וכי סירובה לאפשר למטוסו של שר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאת נמרוד זגגי

עלי אכבר סאלחי (flickr/Parmida76)
עלי אכבר סאלחי (flickr/Parmida76)

מטוסו של שר החוץ האיראני, עלי אכבר סאלחי, נעצר בדרכו להולנד. הסיבה  –  סירובה של הונגריה להתיר למטוס לעבור דרך המרחב האווירי שלה. טהראן ביקשה הבהרות מהשגריר ההונגרי.

סוכנות הידיעות האיראנית, אירנא, אישרה את הדברים והוסיפה כי במשרד החוץ האיראני לא התקבל הנימוק הרשמי של הונגריה וכי סירובה לאפשר למטוסו של שר החוץ להכנס למרחבה האווירי נבע מסיבות טכניות.

שגריר הונגריה בטהראן זומן למשרדי משרד החוץ האיראני ונדרש לתת הסבר לאירוע. סאלחי, שהיה אמור לנאום בוועידה בהאג שעסקה בהחרמת ייצור, פיתוח ושימוש בנשקים כימיים, נאלץ לשוב לטהראן.

ראוי לציין כי שמו של סאלחי, לשעבר ראש תכנית הגרעין האיראנית, יחד עם שמותיהם של 115 בכירים איראנים אחרים, הוסף שבוע שעבר על ידי שוויצריה לרשימת האישים הנמצאים תחת סנקציות. לא מן הנמנע כי צעד זה של השלטונות בהונגריה הוא חלק מסבב הסנקציות החדש שהוטל על איראן על ידי ארה"ב ואירופה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן