Skip to content

מובארק שוחרר מהכלא והועבר למעצר בית בבית חולים

שחרורו של הנשיא המצרי מהכלא לא עורר גלי זעם או תדהמה ברחוב המצרי, כפי שסברו שיקרה. גם האחים המוסלמים נותרו שקטים. בכלא שהותיר אחריו נותר הנשיא שהדיח אותו, מוחמד מורסי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא מצרים המודח חוסני מובארק (85) שוחרר מכלאו היום (חמישי) אחר הצהריים. במבצע צבאי מאובטח היטב נחת היום סמוך לשעה 17:00 מסוק של הצבא המצרי בכלא טורה בקהיר ומובארק הועבר אליו על גבי אלונקה. המסוק המריא ונחת שוב בבית החולים מאעדי במזרחה של קהיר, שם ישהה עד למשפט החוזר בו הוא מואשם ברצח מפגינים בעת ההפיכה ב-2011. במשפט זה מואשמים גם בניו ושר הפנים במשטרו. 

מובארק מועבר לבית החולים מאעדי (צילום: אל אהראם דיילי)
מובארק מועבר לבית החולים מאעדי (צילום: אל אהראם דיילי)

"זהו ניצחון קטן אבל מתוק לחוסני", כותבים כלי תקשורת מצריים על שחרורו, בעיקר לנוכח מאסרו של מוחמד מורסי, מנהיג האחים המוסלמים. נראה כי גם דעת הקהל במצרים השתנתה. "הוא איש טוב", צוטטה לובנה מוחמד, עקרת בית ואחת מפעילות המחאה נגדו, שהגיעה לצפות בשחרורו מהכלא, "שיניתי את דעתי. הוא איש טוב, ששמר בעצם על המדינה. אבל עכשיו אנחנו רוצים את סיסי".

ממשרד ראש הממשלה המצרי נמסר היום, כי "מובארק אושפז בבית החולים כשהוא נתון בתנאי מעצר בית". בבית החולים מאעדי ננקטו צעדים לקראת הגעתו. טבעת חיילים הוצבה ליד מנחת המסוקים והמחלקה בה הוא מאושפז נסגרה בידי כוחות הביטחון. שומרים הוצבו בכניסה הראשית לבית החולים ורכבי אבטחה הוצבו מסביב. בכלא טורה נותר מוחמד מורסי, שמואשם עתה ברצח מפגינים וברקיחת בריחתו מהכלא המצרי בעזרת פעילי החמאס.

"מדוע אתם מסקרים את מובארק", שאלה בתו של אחד ממנהיגי האחים המוסלמים, חיראת אל-שאטר, שנאסר לא מזמן, את צוותי התקשורת שהמתינו מחוץ לכלא. "תצלמו אותנו, המוסלמים, שנמצאים בכלא", אמרה בכעס. המשפט החוזר  יחל ביום ראשון הקרוב, ב-25 באוגוסט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן