Skip to content

38% קנו או התכוונו לקנות דרך האינטרנט

בעזרת כרטיסי התשלום שלהם. הסיבות: עסקאות זולות יותר (68% מהקונים), נוֹחוּת (65%), האפשרות למצוא פריטים שאינם נמכרים בחנויות הרגילות (43%), יותר מגוון (38%) ומהירות (37%). הסקר בוצע על ידי חברת נילסן עבור חברת ויזה אירופה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
עודד סלומי. ציבור הקונים בישראל נוהג בהתאם למגמה המתבססת כיום בשאר העולם המערבי
עודד סלומי. ציבור הקונים בישראל נוהג בהתאם למגמה המתבססת כיום בשאר העולם המערבי

ויזה אירופה השלימה בימים אלה סקר אינטרנט העוסק בהרגלי הקנייה דרך האינטרנט בעזרת כרטיסי תשלום. הסקר בדק את עמדות הציבור בישראל ביחס לקניות דרך האינטרנט, בתקופת החגים והשתתפו בו מחזיקי כרטיס אשראי מתוך מדגם מייצג של כ- 500 איש מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל.

עיקרי הסקר

• 38 מהקונים אונליין קנו או התכוונו לקנות לחגים משהו באינטרנט, עבור עצמם או עבור מישהו אחר, באמצעות כרטיס האשראי שלהם, נתון הדומה לסקר חגי תשרי אשתקד. יצויין כי הפער בין קונים גברים ונשים הוא קטן גברים (57%).

• 65% מקרב הקונים אונליין חשים בטוחים לשלם ישירות בכרטיס האשראי על קניותיהם באינטרנט. מדובר בכשני שליש מהאוכלוסייה הנדגמת, נתון גבוה אשר מהווה בסיס איתן להרחבת מחזורי סחר אלקטרוני בעתיד".

• 86% מחזיקי כרטיס אשראי קונים מוצרים או מבצעים תשלומים על שירותים שונים באמצעות האינטרנט.

• 28% ממחזיקי כרטיס אשראי מבצעים קניות של מוצרים או מבצעים תשלומים על שירותים באמצעות האינטרנט בתדירות גבוהה של לפחות פעם בחודש, ורק 14% ממחזיקי כרטיס אשראי לא מבצעים כלל קניות, מבצעים ותשלומים באינטרנט.

• הסיבות העיקריות לביצוע קניות אונליין הן המחירים הנתפשים כזולים יותר (68% מקרב הקונים אונליין) ונוחות- לא צריך ללכת לחפש במקום פיסי אחר (65%). כמו כן ציינו רבים את העובדה שניתן לקנות דברים שאין בחנויות בארץ (43%), מגוון גדול יותר (38%) ומהירות (37%).

• 47% מקרב הקונים באינטרנט קונים בדרך כלל מאתרים ישראלים לעומת 28% הקונים בדרך כלל מאתרים בחו"ל. 25% הצהירו כי קונים במידה שווה מאתרים ישראלים ואתרים מחו"ל.

מנכ"ל ויזה אירופה בישראל, עודד סלומי אמר: "הסקר של ויזה אירופה מלמד, כי כ-65% מבעלי כרטיסי התשלום סבורים שרכישה באינטרנט היא תהליך בטוח, זאת בנוסף לנוחות בקנייה מקוונת, המהווה מרכיב חשוב בתקופת החגים. הסקר מלמד גם, כי ציבור הקונים בישראל נוהג בהתאם למגמה המתבססת כיום בשאר העולם המערבי. הישראלים מחפשים שיטות חדשות לקניות ואינם צריכים לצאת מהבית כדי לעשות זאת".

"זוהי עובדה חשובה המאששת את הנתונים שאנו רואים מדי יום בכל השווקים שלנו", אמר סלומי, "כמותג אמצעי התשלום המוביל בישראל, מקיימת ויזה אירופה מעקב רציף אחר הרגלי הקנייה של ציבור הצרכנים בעזרת אינדקסים ומדדים שונים. סקר זה מלמד אותנו על מגמות ההתנהגות בעולם הקניות המקוונות בישראל, תוך התמקדות בתקופת הקניות בעונת החגים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן