ענקית מותגי היוקרה בעולם, לואי ויטון (LVMH), פירסמה השבוע כי הצלחתה נובעת ממחלקת היין והאלכוהול. על אף המשבר באירופה, הכנסות החברה עברו את ה-23 מיליארד אירו
מאת: שי שגב
תלקיט (פורטפוליו) הקבוצה הצרפתית, LVMH, כולל את מותגי השמפניה: דום פריניון, קרוג, וו קליקו ומואה ושנדו, כמו גם היינות: שאטו ד'יקם, שאטו שבאל בלאן וסנט אמיליון. החברה היא גם הבעלים של יצרניות הוויסקי גלנמורנג'י, ארדברג ואף הוודקה בלוודיר. מחלקת האופנה של החברה, כוללת בין השאר את לואי ויטון, בולגארי, כריסטיאן דיור ועוד – שגם שם נרשמה צמיחה מרשימה.
בסיכום שנת 2011, הכנסות החברה עברו את ה-23 מיליארד אירו, בעוד רווחי הנטו של החברה עברו את השלושה מיליארד אירו. הרווח נטו הצטנע בצמיחה של אחוז בודד, אולם המכירות היו גבוהות ב-16.7% מבשנה שעברה, בעיקר בשל רכישות מוצרי טובין במדינות אסיה.
ההצלחה הנפלאה של לואי ויטון במהלך 2011 מציבה ציפיות גבוהות בתעשיית מוצרי הטובין לשנה הקרובה.
נתוני החברה:
מיליוני אירו 2011 2010 שינוי
הכנסות 23,659 20,320 16%+
רווח נטו 3,065 3,032 1%+
הכנסות יין וכוהל 3,524 3,261 8%+