Skip to content

לעצור הוצאת כספים נוספת מקופת אי.די.בי

כך דורשים נאמני האג"חים של החברה. לדבריהם כל שימוש נוסף בקופת החברה למימון מאבקו של נוחי דנקנר בנושיה יחשפו חברי הדירקטוריון לתביעה אישית להשבת כל סכום שיוצא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נוחי דנקנר
נוחי דנקנר. הנאמנים דורשים מחבר הדירקטוריון להפסיק את מימון מאבקו

בתגובה להצהרותיו של נוחי דנקנר, כי טרם נאמרה המילה האחרונה בהחלטת הנושים שלא לקבל את הצעתו יחד עם קבוצת גרנובסקי והעדפת קבוצת אלשטיין-אקסטרה, שלחו היום עורכי הדין נועם שרון ונדב ויסמן, בשם הנאמנים של אגרות החוב של אי.די.בי אחזקות מסדרות א', ב', ו-ה', ובשם חברי הנציגות המשותפת של מחזיקי אגרות החוב של החברה מכל הסדרות, מכתבים לחברי דירקטוריון אי.די.בי אחזקות.

המכתבים כוללים אזהרה, כי כל שימוש נוסף בקופת החברה למימון מאבקו של נוחי דנקנר בנושיה, ללא קבלת האישורים הנדרשים בחוק לעסקה חריגה עם בעל השליטה, או אדם אחר שלדנקנר יש בה עניין אישי, יחשוף את המשתמשים לתביעה אישית להשבת כל סכום שיוצא על ידי החברה באופן זה.

במכתבם דורשים נציגי הנאמנים מחברי הדירקטוריון:

• תודיעו כי דירקטוריון החברה מכבד את תוצאות ההצבעה ואת רצונם של נושיה, וכי הנחיתם את הנהלת החברה להגיש לבעלי התפקיד מטעם בית המשפט את כל הסיוע הדרוש לשם ביצועו המהיר והיעיל של הסדר נושים שאושר באסיפות.

• תימנעו מכל פעולה או מחדל שמטרתם סיכול או עיכוב הוצאתו לפועל של הסדר הנושים שאושר באסיפות וכן תסרבו להמשיך ולהעמיד את קופת החברה לרשותו של בעל השליטה בה למימון ניסיונותיו לשימור השליטה בחברה, ובכלל זה תימנעו מאישור נקיטה בהליכים משפטיים כלשהם על ידי החברה אשר תחליתם דחיית הקץ.

• תוודאו שכל פעולה של החברה שעניינה תמיכה נוספת בהצעת ההסדר שהוגשה מטעם קבוצת דנקנר-גרנובסקי (ובכלל זה התנגדות להצעת קבוצת אקסטרה-אלשטיין) לא תבוצע אלא לאחר שקיבלה את כל האישורים הנדרשים מעסקה חריגה שלבעל השליטה בחברה יש בה עניין אישי

תביעה אישית

בנימוקיהם טענו נציגי הנאמנים, כי "מעיון בעיתונות הכלכלית, לרבות בראיונות ובתגובות שצוטטו מטעמו של בעל השליטה בחברה, מר נוחי דנקנר, מצטיירת בשעות אלה תמונה לפיה מר דנקנר אינו מתכוון לכבד את הכרעת הנושים ואת רצונם, שהובעו באופן כל כך ברור ונחרץ באסיפת הנושים, וכי לגבי דידו 'טרם נאמרה המילה האחרונה'".

לאור זאת הבהירו נציגי הנאמנים, שאם חברי הדירקטוריון יבחרו לאשר את המשך השימוש בקופת החברה למימון מאבקו של נוחי דנקנר, ללא קבלת האישורים הנדרשים בחוק לעסקה חריגה עם נוחי דנקנר או אדם אחר שלדנקנר יש בה עניין אישי, הם ייחשפו לתביעה אישית להשבת כל סכום שיוצא על ידי החברה באופן זה, והדברים אמורים גם לגבי צד שלישי שיקבל תשלומים כאלה מקופת החברה.

"הינכם נדרשים לוודא, כי האמור במכתבנו זה יובא לידיעתו של כל צד שלישי שיקבל תשלומים כלשהם מקופת החברה למימון מאבקו של בעל החברה בנושי החברה", הדגישו הנאמנים.

פגיעה בהפקדה בנאמנות

בנוסף לכך ציינו נציגי הנאמנים במכתבם לחברי הדירקטוריון, כי "הצעת ההסדר שהוגשה על ידי קבוצת אקסטרה-אלשטיין גובתה בהפקדה בנאמנות של סכומים העולים על מיליארד שקל, סכומים שעיכובם בלוחות הזמנים ובתהליך השלמת ההסדר, יתכן ויגרמו לכך כי לא יעמדו עוד לטובת החברה ונושיה. במצב דברים זה, הינכם נדרשים לקחת בחשבון את הסיכון העצום בו הינכם עלולים להעמיד, חס ושלום, את נושי החברה ואת תוחלת הפירעון שלהם, היה ומגמה זו, עליה כבר הכריז בעל השליטה בחברה, כנגד החלטות ורצונות נושיה, תגרום לעיכובים באישור ההסדר שאושר באסיפות הנושים".

אחריות אישית

את מכתבם מסיימים נציגי הנאמנים, כי "אין צורך לומר, כי מרשנו יראו בכל אחד מכם אחראי ישיר לכל נזק העלול להיגרם לנושי החברה כתוצאה משימוש שלא כדין בקופת החברה למימון הליכים שתכליתם עיכוב או סיכול הצעת הסדר הנושים שאישרו הנושים או תמיכה בבעל השליטה בניסיונו לקדם את הצעת דנקנר-גרנובסקי המגלמת עבורו הטבה בהיקף מאות מיליוני שקלים, כמו גם לנזק האדיר שצפוי להיגרם מכל פגיעה אפשרית בתוקפה של הצעת ההסדר שאושרה באסיפת הנושים, לרבות כתוצאה מעיכובים ודחיות שיגרמו במסגרת הליכים אלה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן