Skip to content

חיבוק זה טוב וחם ויש לו עוד כמה יתרונות

מחקרים מצאו שחיבוק מפחית לחץ ומחזק את הקשר גם באמצעות הפרשת הורמונים שונים, ביניהם האוקסיטוצין, "הורמון האהבה". עשרה טיפים לחיבוק אוהב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"יום החיבוק" נחוג אתמול (שלישי) בארה"ב. "יום החיבוק" נחגג כמדי שנה בסוף חודש ינואר, אולי מפני שממש קר בארה"ב וכדאי להתחמם… גם "דיסני ישראל" הצטרפו לחגיגת החיבוקים והזכירו את "יום החיבוק", בתמונה מושלגת של פו הדב וכריסטופר רובין מחובקים שהעלו אתמול, תחת הכותרת: "חיבוק חם מחבר תמיד יכול לעודד!".

לחום האנושי הנלווה לחיבוק יש עוד יתרונות מלבד לחמם. מחקרים מצאו שחיבוק מפחית לחץ ומחזק את הקשר באמצעות הפרשת הורמונים שונים במוח. אחד מההורמונים המופרשים בעת חיבוק הוא אוקסיטוצין, שמכונה גם "הורמון האהבה" והוא מופרש גם בעת אורגזמה נשית וגברית. אז מה הפלא שב-ynet ובמנטה מתפרסמת כתבה עם הכותרת: "למה חיבוק עדיף על סקס?"

עד כדי כך חיבוק טוב יכול להיות טוב.

שתי נערות "מחבקות" בתל אביב (צילום: ויקימדיה)
שתי נערות "מחבקות" בתל אביב (צילום: ויקימדיה)

תתפלאו, אבל "חיבוק טוב" לא חייב להיות חיבוק ממושך. הפרשת האוקסיטוצין מתחילה כעשרים שניות בלבד מתחילת החיבוק. בנוסף, ההורמון "ממלא תפקיד בקשרים חברתיים, ולפי מחקרים עדכניים, הוא עשוי להשפיע על יצירת האמון הבין-אישי" (מתוך ויקיפדיה). אולי אם יכולנו להחליף את לחיצת היד המקצועית בחיבוק, היינו סוגרים עסקאות ביתר קלות.

"כשבני זוג מתאהבים, הם מחבקים והרבה. אולם עם הזמן דועכת ההתאהבות ואיתה כמות החיבוקים. לחלופין, אולי כשממעטים בחיבוקים האהבה דועכת?" , תוהים נחמה ויורם מדן, יועצים ומנחים לאינטימיות ומיניות בזוגיות. הם מספרים כי "בזמן חיבוק הילד 'לוקח חיבוק', הוא יכול לעשות זאת מכיוון שהוא קשוב לעצמו במאה אחוז ומתענג על כל רגע בזמן החיבוק. ולנו זה כל כך נעים".

"לקחת חיבוק כמו שילד עושה". (איור: עידן זילברברג. מתוך הספר "שירים לאמא")
"לקחת חיבוק כמו שילד עושה" (איור: עידן זילברברג. מתוך הספר "שירים לאמא")

נחמה ויורם מדן ממליצים לקחת חיבוק כפי שילד עושה; "זה ימלא לכם את הלב וייתן לבן הזוג להרגיש הכי אהוב ורצוי. לקחת חיבוק במקום לתת חיבוק". והם גם תורמים לנו עשרה טיפים לחיבוק אוהב:

1. הרשו לעצמכם להקשיב לגוף, להרפות את כל השרירים.

2. ודאו שנוח לכם. כשלא נוח הראש מתחיל לחשוב מחשבות מטרידות.

3. ארגנו את שיווי המשקל.

4. שימו יד אחת בין השכמות של המחובק (זה ממלא את הלב).

5. יד שנייה על עצם העצה מעל הישבן (זה מחזק ביטחון ויציבות).

6. הרגישו איך השרירים נמסים לתוך המגע.

7. הרגישו את הטמפרטורה בבית החזה שלכם.

8. הרפו את בית החזה עם כל נשיפה.

9. מלאו את הלב עם כל שאיפה.

10. תרשו לעצמכם לנוח בתוך המגע ללא תנועה או מחשבה ולהירגע".
(מתוך אתר: :"קסם המגע").

לסיכום, הם אומרים: "התוצאה היא שבני הזוג מרגישים שאתם נהנים ואז הם מרגישים אהובים יותר".

מתוך דף הפייסבוק של: "Free Hugs"
מתוך דף הפייסבוק של: "Free Hugs"

בארגון "Free Hugs" העולמי מכירים בסוד הקסם שבחיבוק כבר שנים. היוזמה החלה באוסטרליה בשנת 2004 והתפשטה במהרה לקצות תבל. כיום לא מדובר בטרנד חורף או בבודדים, אלא בארגון שחברים בו יותר מ-346,000 אנשים באוסטרליה, ארה"ב, ברחבי אירופה והעולם, וגם בישראל, ביחידים ובקבוצות מאורגנות. הם מצטיידים בשלטי "Free Hugs" ויוצאים לרחוב. 

איך מקבלים ונותנים חיבוקים ברחוב מאנשים זרים? מחזיקים שלט והחיבוקים פשוט מגיעים… כך ממחיש זאת הארגון בסרטון הקמפיין שלהם:

וככה זה נראה אצלנו. בהתחלה אנשים מהססים, אך לאט לאט מיתוספים עוד ועוד אנשים וחיבוקים:

בסופו של יום, ייתכן ש"יום החיבוק" הוא תירוץ "רק בשביל לקבל חיבוק", כפי ש"איפה הילד" כתבו, ובכל זאת זה מרגיש כמו רעיון ממש טוב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן