Skip to content

מחר: ביקור ראשון של ראש ממשלה ישראלי בקפריסין

ידון עם ראש ממשלת קפריסין בשיתוף פעולה בנושאים כלכליים, במיוחד בנושא קידוחי הגז הטבעי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ידון עם ראש ממשלת קפריסין בשיתוף פעולה בנושאים כלכליים, במיוחד בנושא קידוחי הגז הטבעי 

מאת צבי זינגר

קפריסיןראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורעייתו שרה נתניהו, ייצאו מחר (חמישי) לביקור בן יום אחד בקפריסין. זהו ביקור ראשון של ראש ממשלה ישראלי באי השכן.

ראש הממשלה ייפגש עם נשיא קפריסין דימיטריס כריסטופיאס, עם יו"ר האופוזיציה ניקוס אנאסטסידס ועם שרי ממשלה נוספים, במטרה לחזק את היחסים המתהדקים בין המדינות.

ייחתם הסכם לסיוע במקרה של אסונות טבע והסכם לשיתוף פעולה בנושא חילוץ והצלה

בין הנושאים שיידונו: שיתוף פעולה בתחום הגז הטבעי וצעדים נוספים להגברת התחרות וביטחון האנרגיה בשתי המדינות. הצדדים ידונו בנושאים כלכליים נוספים, כגון קידום התיירות והסחר בין המדינות, קידום שיתופי פעולה בתחום החקלאות, הבריאות, והמחקר של מזרח הים התיכון. בנוסף, ייחתם הסכם לסיוע במקרה של אסונות טבע והסכם לשיתוף פעולה בנושא חילוץ והצלה באמצעות כוחות ים ואוויר.

נושא דיון עיקרי בין ישראל לקפריסין, שיחסיהן התהדקו ושודרגו לאחרונה, יהיה קידוחי הגז הנמצאים בשטחה של קפריסין. לטורקיה יש תביעות על מאגרי הגז המצויים בשטחה של קפריסין והיא אף איימה להפסיק בכוח את קידוחי הגז של קפריסין.

בידיעה שפורסמה במגפון על אודות הביקור הצפוי צוין, כי עיקר הביקור יתמקד בחתימה על הסכם להקמת תחנת שילוח למטוסי קרב ישראלים, להגנה על מתקני גז של ישראל מאות קילומטרים מחופי ישראל, אבל בתוך תחום המים הבילטראליים. את ההסכם הכין שר הביטחון אהוד ברק, כשהגיע לביקור ביוון לפני חודש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן