Skip to content

פיגוע בבירה: רוכב אופניים וארבע לוחמות מג"ב נפגעו בידי מחבל

רכב פרטי הנהוג בידי מחבל, שזוהה כמחמד סלאימה (21) מראס אל עמוד בירושלים, עלה על גבי מדרכה ליד בסיס יהודאי בבירה, דרס שוטרות מג"ב ורוכב אופנים. לאחר שרכבו נורה בידי מאבטח הרכבת הקלה ולוחם מג"ב, יצא מהרכב חמוש בסכין, נורה ונפגע קשה. הפצועים נפגעו קל עד בינוני ופונו לבתי חולים. שלושה אזרחים נוספים לקו בהתקף […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אזרח רוכב אופנים וארבע לוחמות מג"ב, בתוכן קצינה, נפגעו הבוקר (שישי) בידי מכונית נהוגה בידי מחבל סמוך לבסיס מג"ב "יהודאי", ליד תחנת הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק המצוי באזר גבעת התחמושת בירושלים. הלוחמות נפגעו באורח קל עד בינוני והועברו לטיפול בבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים. שלושה אזרחים נוספים לקו בהתקף חרדה ופונו להדסה עין כרם עקב התקפת חרדה.

כוחות משטרה ושב"כ הגיעו לזירת האירוע ופתחו בחקירה. המחבל עצמו נורה בידי מאבטח ושוטר בגבו ונפצע באורח קשה. ברכבו של המחבל לא נמצאו מסמכים המעידים על זהותו. מאוחר יותר זוהה המחבל בידי השב"כ כמחמד באלאימה, בן 21, תושב שכונת ראס אל עמוד בירושלים המזרחית. מהשב"כ נמסר כי המחבל, בעל עבר פלילי, לא היה מוכר לזרועות המודיעין. "לאחר שיפור במצבו, יועבר המחבל לחקירה", הוסיפו בשב"כ.

אזור הפיגוע (צילומים - חדשות לפני כולם)
אזור הפיגוע (צילומים - חדשות לפני כולם)

(חדשות לפני כולם)
(חדשות לפני כולם)

מפרטים ראשוניים על האירוע עולה כי סמוך ל-09:50 הגיע כלי רכב במהירות לאזור תחנת הרכבת הקלה ופגע ברוכב אופניים ולאחר מכן בהולכי רגל שעמדו על המדרכה. לאחר מכן המשיך נהג כלי הרכב בנסיעה וכעבור זמן קצר יצא מהמכונית כשהוא חמוש בסכין קצבים. בשלב זה ירה בו מאבטח של הרכבת הקלה והוא נוטרל. הוא פונה להדסה עין כרם במצב קשה והוכנס לחדר ניתוח.

מתחקור ראשוני עולה כי רכב פרטי הגיע מכיוון צומת זקס לכיוון בסיס יהודאי, סטה מהכביש, עלה על המדרכה, דרס את חמשת האנשים, המשיך בנסיעה כשבשלב זה הבחינו בו מאבטח מג"ב ושוטר מג"ב שהיה בקרבת מקום. הם דלקו אחרי הרכב וירו בו. לאחר שהמחבל הבחין כי נורו לעברו יריות מכיוון שער הכניסה של בסיס מג"ב, הוא עצר את הרכב והצליח לרדת ממנו, וככל הנראה אחז סכין קצבים בידו. בשלב זה השוטרים ירו שוב לעברו ופצעו אותו קשה.

המחבל שרוע על הקרקע ( חדשות לפני כולם)
המחבל שרוע על הקרקע (חדשות לפני כולם)

 

רכב המחבל (חדשות לפני כולם)
רכב המחבל (חדשות לפני כולם)
פינוי הפצועים (צילום דוברות מד"א)
פינוי הפצועים (צילום: דוברות מד"א)

נחום ברנשטיין סגן ראש סניף ירושלים של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בשתי זירות אירוע, רוכב אופניים שנפגע מרכב שהמשיך בנסיעה, ו-4 נפגעים נוספים, מתוכם גבר שנפגע אף הוא מהרכב ו-3 נשים שככול הנראה נדקרו בכניסה לבסיס מג"ב. יחד עם מתנדבים נוספים הענקנו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים. כוחות גדולים של משטרה פועלים במקום לבדיקת נסיבות האירוע".

פרמדיק מד"א, אורן בריל, שהגיע למקום בניידת טיפול נמרץ של מד"א, וחובש מד"א, שמוליק אלפסי, סיפרו: "על הכביש ועל המדרכה שכבו חמישה פצועים בהכרה, אחד מהם גבר כבן 50 שנפגע מהרכב כשרכב על אופניים. ערכנו בשטח מיון ראשוני לפצועים, ולאחר טיפול רפואי ראשוני פינינו אותם לבית חולים כשמצבם מוגדר קל עד בינוני. הם סבלו מחבלות ומפגיעות בגפיים ובגב. שלוש צעירות שלקו בחרדה טופלו על ידנו ופונו גם הן להמשך טיפול בבית חולים. במרחק של כ-100 מטר מהפצועים עמד רכב ולידו שכב צעיר בשנות העשרים עם פצעי ירי, הענקנו לו טיפול בשטח ופינינו אותו לבית חולים כשמצבו קשה".

ממד"א נמסר כי צוותי מד"א שהגיעו במהירות לזירת האירוע, העניקו טיפול רפואי לשמונה נפגעים, בהם: גבר כבן 51 ושבע צעירות בשנות ה-20 לחייהן, מהן שלוש פצועות באורח קל עד בינוני, שתיים במצב קל ושלוש שלקו בחרדה, ופינו אותן באמבלונסים של מד"א לבתי החולים.

המחבל, רגע לפני פינויו לבית החולים (חדשות לפני כולם)
המחבל, רגע לפני פינויו לבית החולים (חדשות לפני כולם)

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הגיב על פיגוע הדריסה ואמר: "לא ניתן לטרור לשבש את שגרת חיינו ונמשיך להילחם בו ללא פשרות. אני רוצה לשבח את אנשי הביטחון, מאבטחי העירייה השוטרים והאזרחים הערניים שהביאו לסיומו המהיר של האירוע ומנעו פגיעות נוספות. התשובה שלנו לטרור היא המשך השגרה, ועל כן כל אירועי פורים בבירה יימשכו כמתוכנן והאבטחה בכל העיר תתוגבר, כולל האירוע המרכזי בכיכר ספרא, אשר נערך במתחם סגור ומאובטח. אני מזמין את כל תושבי המדינה לחגוג את פורים בירושלים ולחזק אותה".

(צילום: דוברות מד"א)
(צילום: דוברות מד"א)

2 Comments

  1. גורן
    6 במרץ 2015 @ 13:51

    פיגועי הטרור מחזקים את המחנה הימני על חשבון המחנה הציוני זה ידוע כשיש פיגועים הימין מתחזק כך היה בכל הבחירות

    • עמית מנדלזון
      8 במרץ 2015 @ 18:38

      נכון וזה אידיוטי שהרי ביבי אמור להיות מר ביטחון וגם אם יש פיגועים הוא זוכה לחיזוק, מי אמר שליהודים יש שכל ?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן