Skip to content

ליברמן: שלמות העם חשובה משלמות הארץ, לצאת ללחימה רק כשאין ברירה

שר הביטחון החדש הגיע היום לקריה ונשמע קרוב יותר בעמדותיו לחברת הכנסת ציפי לבני מאשר לליברמן הדורסני, קיצוני בימיו כשר חוץ וכאופוזיציונר. האם דבריו יקבלו משנה תוקף, על כך יעידו הימים הבאים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון החדש אביגדור ליברמן התקבל היום (שלישי) בקריה שבתל אביב בטקס צבאי קצר שלאחריו נפגש עם הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט לשיחה קצרה במשרדו החדש. בשיחה סקר אייזנקוט את המצב הביטחוני בישראל ולאחר מכן ניפגש השר עם פורום חברי המטכ"ל. קודם לכן צייץ שר הביטחון היוצא, משה (בוגי) יעלון כי שוחח עם ליברמם, איחל לו הצלחה וקבע להיפגש אתו בימים הקרובים לצרכי חפיפה. במקביל לכך פרסמה לשכת השר הודעה לפיה שני האישים נדברו להיפגש בימים הקרובים.
ליברמן כשר ביטחון נשמע מרוכך עם דעות של מרכז שמאל לעומת ליברמן שר החוץ וליברמן האופוזיציונר. מפקדי צה"ל הם "הקונצנזוס הרחב ביותר בחברה הישראלית וזהו הנכס הכי חשוב של הצבא. יש לשמור על הנכס הזה מכל משמר ולכן אין גוף מתאים ממנו להיות אחראי לא רק על כשירות מבצעית של חיילי צה"ל אלא גם על החוסן הלאומי", אמר ליברמן בהתייחסו במרומז להתקפה על יאיר גולן, סגן הרמטכ"ל. כלומר, אין ספק שלגולן היה מותר לומר את דבריו מתוך שמירה על חוסנה הלאומי של המדינה.

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

"החוסן הלאומי הוא תלת-מימדי ובדיוק כמו בצה"ל גם כאן זה מתחלק לשלושה", אמר השר, "המימד הראשון הוא ההפנמה שאין לנו את המותרות לנהל מלחמת יש ברירה. כחברה ישראלית אנו רשאים לנהל אך ורק מלחמות אין ברירה וחייבים לנצח בהן". ברמיזה למערכה הממושכת של צה"ל במבצע "צוק איתן", שהחלה ב 8 ביולי 2014 והסתיימה בהפסקת אש ב-28 באוגוסט 2014, אמר ליברמן כי "אין לנו גם את המותרות לנהל מלחמות התשה מתמשכות".
"בכלל, בחברה דמוקרטית עניינים של מלחמה ושלום חייבים לבטא את רצונו ותמיכתו של רוב גדול בעם ולא להסתמך על-חודו של קול מקרי בכנסת", רמז השר בכל הנוגע להחלטות ממשלה שסמוכות על קטול בודד בקואליציה בת 61 חברים.
שלמות העם חשובה משלמות הארץ, לאמור שלמות וביטחון העם חשובים מחזון ארץ ישראל השלמה אמר ליברמן: המימד השני, הוא דבר שעליו כבר דיברתי וכתבתי בעבר: כאשר יש התנגשות בין הערכים של שלמות העם או שלמות הארץ, שלמות העם חשובה יותר".
ליברמן הדגיש כי המימד השלישי לגעתו היא הצורך הדחוף לצמצם פערים בהשכלה ובאחוז הזכאים לבגרויות. "זה מתבטא בצורך לצמצם באופן דראסטי את הפער באחוז ההצלחה בבגרויות בבתי הספר התיכוניים. העובדה שאחוז הזכאים לתעודת בגרות בקרית מלאכי הוא 49.85 לעומת 86.35 ברעננה היא דבר שחברה בריאה לא יכולה להרשות לעצמה", אמר השר.
אייזנקוט וליברמן במשרד החדש (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)
אייזנקוט וליברמן במשרד החדש (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן