Skip to content

תאונה או ניסיון חיסול? חבר פרלמנט מצרי שתמך בהעברת מובארק לכלא טרה נפצע קשה בתאונה מסתורית

חבר פרלמנט מצרי שעומד בראש ועדת הבריאות של מועצת העם, שהמליצה לאחרונה להעביר את הנשיא לשעבר מובארק לכלא טרה, נפצע בינוני בתאונה מסתורית באזור אלכסנדריה. האם נאמני מובארק מנסים כל דרך למנוע מהנשיא לשעבר להגיע לכלא המושמץ?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חבר פרלמנט מצרי שעומד בראש ועדת הבריאות של מועצת העם, שהמליצה לאחרונה להעביר את הנשיא לשעבר מובארק לכלא טרה, נפצע בינוני בתאונה מסתורית באזור אלכסנדריה. האם נאמני מובארק מנסים כל דרך למנוע מהנשיא לשעבר להגיע לכלא המושמץ?

מאת יצחק קמחי-זוארץ

ד"ר חסן אל-ברינס בריאיון לתקשורת המצרית ממיטתו בבית החולים באלכסנדריה
תאונה תמימה או ניסיון חיסול פוליטי? ד"ר חסן אל-ברינס בריאיון לתקשורת המצרית ממיטתו בבית החולים באלכסנדריה

היומון המצרי "אל-מצרי אל-יום" מדווח כי יו"ר ועדת הבריאות במועצת העם המצרית, ד"ר חסן אל-ברינס, נקלע אתמול לתאונת דרכים קטלנית בכביש החקלאי שבין קהיר לאלכסנדריה.

אל-ברינס, מראשי מפלגת החירות והצדק של "האחים המוסלמים" במצרים, שהיה בדרכו להרצאה בעיר דמנהור, נפצע באירוע פצעים בינוניים ופנה לטיפול בבית החולים בעיירה כפר א-דוואר ולאחר מכן לבית החולים "א-סאראי" באלכסנדריה. ממיטתו בבית החולים אמר לעיתונות המצרית כי מכוניתו נחסמה על-ידי מכונית אחת כשמכונית אחרת התנגשה בו חזיתית, אך הדגיש כי אינו יודע אם התאונה הייתה מכוונת או לא.

אחמד חסן, מנהל לשכת התקשורת של מפלגת החירות והצדק באלכסנדריה, אמר מאוחר יותר כי המפלגה רואה בתאונה ניסיון התנקשות, מאחר שיש קשר ישיר בין העובדה שאל-ברינס היה אחד מן הבולטים בחברי הפרלמנט המצרי שקראו להעברתו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק לכלא טרה. חסן הוסיף כי התאונה באה לאחר איומים רבים שהועברו לאל-ברינס בתקופה האחרונה, לאחר פרסום דוח של ועדת הבריאות של מועצת העם שפורסם בעקבות ביקור בביה"ח של כלא "טרה" ושהמלצתו הייתה להעביר את הנשיא לשעבר חוסני מובארק להמשך מעצרו שם.

משרד הפנים המצרי הדגיש כי מה שאירע לד"ר אל-ברינס הוא תאונה ולא ניסיון התנקשות שכן אין עדויות לירי אש חיה על הרכב וכי אל-ברינס ונהגו האישי לא הופקרו אלא פונו מיידית לבית החולים וטופלו כיאות.

האירוע אמש מעניין במיוחד לאור העובדה שהוא נקשר לדרישה להעביר את הנשיא לשעבר מובארק לכלא טרה, שכן תומכי מובארק משקיעים מאמץ רב באחרונה בניסיון למנוע את העברתו לכלא המושמץ בפאתי קהיר. התאונה של אל-ברנסי באה גם רק יממה לאחר תאונה מסתורית שבה נפצע קשה מועמד "האחים המוסלמים" בבחירות לנשיאות מצרים, עבד אל-מונעם אבו אל-פותוח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן