Skip to content

פרסום ראשון: ליברמן הורה לצה"ל ולמנהלת התאום לנתק מגע עם בכירי הרשות

בהמשך לפעילות ראש הממשלה שזועם על סנגל וניו זילנד שהביאו להחלטת האו"ם, צינון יחסים עם האו"ם והפסקת תשלום שישראל מעבירה לארגון, הורה שר הביטחון לצה"ל ולמנהלת התאום בשטחים הכבושים לנתק כל מגע עם נציגי הרשות מלבד מנגנוני הביטחון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרסום ראשון: אביגדור ליברמן שר הביטחון הנחה הבוקר (ראשון) את הצבא ואת מנהל תאום פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) להפסיק כל קשר עם בכירי הרשות הפלסטינית ולאסור על מפגשים עם נציגי הרשות מלבד הקשר עם מנגנוני בטחון.  בכל מצטרף שר הביטחון לפעילות נגד הפלסטינים על שום החלטת האו"ם שקבעה בערב שישי כי ההתנחלויות מעבר לקווי 67 אינן חוקיות ומהוות מכשול שלום המבוסס על שתי מדינות לשני עמים.
אמש (שבת) אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בתגובת הנגד להחלטת מועצת הביטחון נגד ההתנחלויות, הוא החליט לבטל את ביקורו הרשמי של ראש ממשלת אוקראינה וולודימיר גרויסמן בישראל, כמחאה על כך שאוקראינה – הנחשבת למדינה ידידותית לישראל – הצביעה בעד ההחלטה במועצת הביטחון. גרויסמן היה אמור להגיע בשבוע הבא לארץ.

כמו כן הורה נתניהו לשגרירי ישראל בניו זילנד ובסנגל, שתיים מהמדינות שקידמו את הצעת ההחלטה ביחד עם ונצואלה ומלזיה, לשוב ארצה באופן מידי להתייעצויות. במקביל הנחה ראש הממשלה את משרד החוץ לבטל את ביקורו הצפוי של שר החוץ הסנגלי בארץ בעוד שלושה שבועות ולבטל את כל תוכניות הסיוע לסנגל. עוד הורה נתניהו לבטל ביקורים בארץ של השגרירים הלא תושבים של סנגל. פרט לסנגל וניו זילנד – ונצואלה ומלזיה, ואולם אין להן יחסים דיפלומטיים עם ישראל ולכן אין צעדי גומלין שישראל יכולה לנקוט נגדן.

ביבי כועס על אמא או"ם איך לקחת ממני את הצעצוע (איור: שרה פלד)
ביבי כועס על אמא: לקחת ממני את הצעצוע (איור: שרה פלד)

נתניהו אמר כי הורה לבחון צעדי תגובה משמעותיים נגד האו"ם. בין האפשרויות שנבחנות היא הפסקת התשלומים שישראל מעבירה לאו"ם. המדובר במסי חבר שישראל משלמת כל שנה: כ-186 מיליון שקל. ישראל מקפידה להעביר את הכסף.
נתניהו הוסיף כי הורה לבצע הערכה מחדש של הקשר של מדינת ישראל עם סוכנויות האו"ם השונות שפועלות בישראל כגון אונר"א, יוניס"ף. בין השאר ישקלו להפסיק להנפיק ויזות לעובדי סוכנויות אלה.כמו כן מסתמנת אפשרות סילוקו של דובר אונר"א בישראל כריס גאנס שמואשם בהסתה בוטה נגד מדינת ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן