Skip to content

מטוס פייפר התהפך לאחר המראה ממנחת בית חנניה

ביום שישי החולף היו כמה אירועי בטיחות אוויריים, רובם קשורים לשינוי במזג האוויר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום שישי החולף היו כמה אירועי בטיחות אוויריים, רובם קשורים לשינוי במזג האוויר

מאת עמי אטינגר

מטוס פייפר סופר-קאב 18, התהפך ביום שישי החולף בעת ניסיון לבצע נחיתת אונס. למטוס נגרם נזק קל, ולטייסים שלום. זה לא היה אירוע הבטיחותי היחידי באותו יום שישי אביבי: בשדה התעופה בהרצליה, ירד מטוס צסנה 172 מהמסלול ולממ"ג כבה המנוע באוויר. כך פורסם באתר החוקר הראשי במשרד התחבורה.

הפייפר הפוך בשדה
הפייפר הפוך בשדה

הפייפר סופר-קאב 18 המריא ממנחת בית חנניה ותוך כדי ההמראה חווה אובדן כוח מנוע משמעותי. הטייס פנה מיד לנחיתת אונס בשדה שלף סמוך. בתחילת ריצת הנחיתה בשדה הסתבכו הגלגלים בצמחיה והמטוס, התהפך על גבו,במהירות נמוכה. כאמור, למטוס נגרם נזק קל והטייסים לא נפגעו.

מבדיקה ראשונית הועלה חשד עיקרי, כי מדובר במים בדלק, או בסתימת דלק.

בתאונה אחרת ביום שישי הגיע מטוס צסנה 172 לנחיתה על מסלול 29 בשדה התעופה הרצליה, עם רוח צולבת מימין, ומשבים בעוצמה של 15 קשר לערך – המטוס נגע משמאל לציר מסלול, החל בסחיפה שמאלה, שבר מנורה מתאורת המסלול, "רץ" 150 מטרים, על הכורכר שבין מסלול הנחיתה לבין מסלול ההסעה, עד שנעצר על בהצטלבות המסלולים. למטוס נגרם נזק קל בחיפוי הגלגל.

בבדיקה ראשונית הועלה חשד, כי מדובר בטכניקת נחיתה לקויה ברוח צד חזקה.

מנוע ה"בקאיי" כבה

באותו היום המריא מצנח ממונע גלגלי (טרטורון מעופף) "בקאיי", ממנחת חוות רונית לטיסת מבחן. מיד לאחר ההמראה תרגל המדריך כביית מנוע וסגר אותו חריף – המנוע כבה. המדריך הצליח להתניע את המנוע באוויר. השניים המשיכו בטיסה, ללא אירועים חריגים נוספים.

בבדיקה ראשונית הועלה חשד כי המנוע היה קר, או שהיו מעט מים בדלק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן