Skip to content

מיוון באהבה: אלני ויטלי ותזמורת ירושלים בתל אביב

לפתוח את 2020 במוסיקה יוונית: הכוכבת היווניה הגדולה בעלת הקול המצמרר, תבצע בקונצרט מיוחד באופרה הישראלית את שיריה בעיבודים חדשים ומיוחדים לתזמורת ירושלים מזרח-מערב. מנצח ומנהל מוסיקלי: תום כהן. יום ראשון ה-5 לינואר 2020, בית האופרה הישראלית.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זמרת היווניה אלני ויטאלי, אחת מהכוכבות היווניות הגדולות ביותר בכל הזמנים, מגיעה לבית האופרה בתל אביב ביחד עם תזמורת ירושלים מזרח מערב למופע במסגרת סדרת מזרח מערב של האופרה הישראלית.

אלני ויטאלי למעלה מ-45 שנות קריירה מפוארת. צילום Evaggelia Thomakou

במופע תבצע הזמרת בעלת הקול המצמרר ביצועים חדשים לשירים האהובים ביותר מ-45 שנות הקריירה המפוארת שלה.

אלני שהוציאה יותר מ-30 אלבומים עד כה והשתתפה ב־50 אלבומים נוספים, ידועה בחיבתה לקהל הישראלי, הופיעה מספר פעמים בישראל, ואף הקליטה לפני כמה שנים את השיר Porque כדואט עם זמרת הלדינו הישראלית יסמין לוי.

תום לוי המנצח והמנהל המוסיקלי של תזמורת ירושלים מזרח ומערב. צילום: דניאל קמינסקי

תום כהן, המנצח הראשי והמנהל המוסיקלי של "תזמורת ירושלים מזרח ומערב", מחכה בקוצר רוח למופע המשותף. – "זהו מפגש מאוד מרגש מבחינתנו שיוצר חיבור מאוד אורגני ואמיתי. מוסיקה יוונית היא חלק בלתי נפרד מכל מה שמרכיב את הפסקול הישראלי ובכלל את הפסקול האישי שלי, ויש לה חלק משמעותי במערבולת הזו שנקראת 'מזרח ומערב'.

יש במוסיקה היוונית משהו שמדבר בדיוק אלינו, מוסיקה מלאה במנגינות מסתלסלות על רקע הרמוני עשיר. אנחנו מתרגשים מאוד לשתף פעולה עם אמנית בסדר גודל של אלני ויטלי, אלני היא אמנית ענקית ונוגעת, ואני באופן אישי מצפה בהתרגשות לשמוע את קולה המעושן והמצמרר משתלב בעיבודי התזמורת

תזמורת ירושלים מזרח ומערב. צילום: אורית פניני

אלני, ילידת אתונה בת למשפחה מוסיקלית – אביה תאקיס לאבידה היה מוסיקאי ונגן סנטור ידוע ואימה לוסי הייתה זמרת. את הקריירה המוסיקלית שלה היא התחילה בגיל צעיר מאוד בעודה מטיילת עם הוריה בהופעות ברחבי יוון.

היא ספגה את השפעותיה מהמוסיקה העממית הקרויה דימוטיקה. בשנת 73 הקליטה את שיריה הראשונים ובין לילה הפכה לכוכבת ברחבי יוון. בין היתר שיתפה פעולה עם יוצרים כמו יוניסס סאבופולוס, דמיטריס לאיוס, יורגוס אנדאוס ואחרים. היא הקליטה שירי לאיקה ישנים, שירי רמבטיקו ושירים עממיים לצד שירים חדשים בביצועים ייחודיים לה.

בין שנת 1993-2000 נעלמה אלני כמעט לחלוטין מהבמה, מאוחר יותר סיפרה בגלוי כי היתה זו תקופה קשה שבמהלכן סבלה מבעיות נפשיות שהביאו אותה בהדרגה לכדי שימוש בסמי הרגעה ממכרים. בשנת 2000 היא חזרה לבמה, הופעותיה הוקלטו לאלבומים ומאז ועד היום היא מופיעה ללא הרף כולל הקלטת דיסק של יורגוס דאלאראס בשנת 2006. מבין להיטיה: "וואלמו", "ארוטה מו", "או מוסטפה" ועוד רבים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן