Skip to content

חבר הכנסת יברקן ערק מכחול לבן לליכוד – התמורה: המקום ה-20 ברשימה

חבר הכנסת בן העדה האתיופית אמר בחודש שעבר: "..רק דבר אחד נתניהו לא מבין - את ה'אתיופים' לא קונים בכסף". היום הוא עבר לליכוד תמורת שדרוג במיקום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משה יעלון יו"ר סיעת תל"ם במפלגת כחול לבן ומנהיג המפלגה, בני גנץ, הודיעו היום (רביעי) לחבר הכנסת גדי יברקן, כי הוא מודח מרשימת המועמדים לכנסת בבחירות הקרובות. קודם לכן איים יברקן כי במידה ולא ישודרג מיקומו ברשימה הוא שוקל לערוק לשורות הליכוד בבחירות הקרובות. זאת לאחר שבליכוד הציעו לו לעבור למפלגתם בתמורה למקום ה-20 ברשימת הליכוד לכנסת. יעלון מצדו הודיע ליברקן, שנוכח התנהלותו והתנהגותו שמעידה יותר מכל על ערכיו, גנץ הוא מודח ממפלגת תל״ם ולא ייכלל עוד ברשימת ׳כחול לבן׳ לכנסת ה-23. במקביל לכך הודיע ‏גנץ: "החלטתי בתיאום עם חה״כ רא״ל (במיל׳) בוגי יעלון להדיח מרשימת כחול לבן את ח״כ גדי יברקן".
בליכוד הודיעו מנגד כי ח"כ גדי יברקן ימוקם במקום ה-20 בליכוד, וכי ‏משאל בנדון מתקיים כעת בקרב חברי מזכירות הליכוד.

יברקן (צילום: דוברות הכנסת)
יברקן (צילום: דוברות הכנסת)

יברקן, בן העדה האתיופית, הוצב עד הדחתו במקום ה-33 ברשימת כחול לבן והשתייך למפלגת "תל"ם" של משה יעלון המהווה אחת משלוש המפלגות שמרכיבות את כחול לבן.

בליכוד מעוניינים להציב ברשימתם מועמד ממוצא אתיופי על מנת למשוך מצביעים מקרב העדה.

בחודש שעבר, לאחר דיווח ולפיו הליכוד ישקיע חלק מקמפיין הבחירות כדי לפנות לציבור עולי אתיופיה, הגיב יברקן ‎"בפעם הראשונה בהיסטוריה הפוליטית של ישראל, הליכוד סוף סוף מתייחס ברצינות ליוצאי אתיופיה ולא לוקח אותם כמובן מאליו כפי שעשה במשך 30 שנה.

"נתניהו הולך לשפוך מיליונים בניסיון חיזור נואש אחר קולותיהם שעברו לכחול לבן. רק דבר אחד נתניהו לא מבין – את ה'אתיופים' לא קונים בכסף", הוסיף חבר הכנסת. אמר ומיד ערק לליכוד תמורת שדרוג.  מוקדם יותר  הודיע יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, השופט ניל הנדל כי "מועמד אשר הסכים להכללת שמו ברשימת מועמדים פלונית, לא יכול עוד, במסגרת אותה מערכת בחירות, להסכים להכללת שמו ברשימת מועמדים אחרת. היה ויעשה כן, יימחק שמו משתי הרשימות". לשאלת מגפון תיבדק כעת השאלה האם החלטה זו תקיפה גם לגבי יברקן, כי אז יוותר קירח מכאן ומכאן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן