Skip to content

פסטיבל האופניים גראן פונדו בערבה יוצא לדרך

פסטיבל האופניים גראן פונדו ערבה הבינלאומי 2020 יוצא לדרך, בתאריכים 6-7/3/20 (שישי-שבת) בהשתתפות כ- 1000 רוכבים ורוכבות, בשני מקצים עיקריים, גראן פונדו באורך 130 ק"מ ומיני פונדו באורך 56 ק"מ. האירוע מתקיים בישראל זו הפעם ה-8
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מעל 500 רוכבי כביש מקצועיים צפויים להשתתף השנה במקצה התחרותי לאורך 130 ק"מ, רובם ישראלים וחלקם שיגיעו אלינו ממדינות שונות בעולם, בעיקר מארה"ב ואירופה. המרוץ מזמן אפשרות   לרוכבים מהארץ ומהעולם, ליהנות מרכיבת כביש באזור מדברי מהיפים במדינת ישראל, עם נופים מרהיבים של הערבה התיכונה.

גראן פונדו ערבה (צילום תומר פדר)
גראן פונדו ערבה (צילום תומר פדר)

השנה יתקיימו שני מקצים עיקריים: "גראן פונדו" מקצה תחרותי באורך 130 ק"מ בהשתתפות עשרות קבוצות מקצועיות מישראל ומחו"ל ומאות רבות של רוכבים ורוכבות, על מסלול מעגלי, שיתחיל ויסתיים במרכז ספיר בערבה התיכונה. המסלול יכלול את הטיפוס המסורתי של מעלה עקרבים, ויכלול מדידת זמנים על המעלה שבסופה יוכתרו "מלך ומלכת העקרבים", ויעבור במכתש הגדול, נחל צין ודרך השלום, במסלול שהוא חוויה מדברית עם נופים עוצרי נשימה. מסלול הגראן פונדו יכלול גם מקטע גראבל סלול ומתוחזק באורך של כ- 7 ק"מ, כמחווה למרוץ הסטראדה ביאנקי באיטליה ואירועי אופני כביש נוספים בעולם, המשלבים מקטעים אתגריים בתוך מסלולי הרכיבה שלהם. כמו כן ייערך מקצה מיני פונדו עממי באורך של 56 ק"מ מישוריים, המתאים למשפחות ולבני נוער מעל גיל 14.

באירוע תשתתף גם קבוצת Israel Cycling Academy אשר תשתתף השנה גם בג'ירו האיטלקי ובטור דה פראנס, ויתאפשר לבאי האירוע להכיר את הרוכבים ולשמוע על התוכניות של הקבוצה לעונת 2020. ולראשונה ישתתפו באירוע גם "ותיקי ענף האופניים" הישראלי, שזכו בתחרויות רכיבה בשנות ה –70,80,90, ומוזיאון האופניים הישראלי יציג במהלך האירוע את האופניים של אלופי העבר.

גראן פונדו בנופי הערבה (צילום תומר פדר)
גראן פונדו בנופי הערבה (צילום תומר פדר)

פסטיבל האופניים גראן פונדו ערבה הבינלאומי 2020, לרוכבי כביש, הנו יוזמה של חברת גראן פונדו ישראל, בניהולם של הראל נחמני וחנן פרץ, אנשי מקצוע מהמובילים בתחום, בחסות המועצה האזורית ערבה תיכונה ובשת"פ עם איגוד האופניים הישראלי, משרד התיירות, משרד התרבות והספורט, המשרד לשיתוף פעולה אזורי, מרכז הפועל, והרלב"ד שיוצאים יחד עם מארגני המרוץ לקמפיין למען שמירה על בטיחות רוכבי האופנים בכבישים.

ד"ר איל בלום, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה "אנו גאים לארח אירועי ספורט מרכזיים כמו פסטיבל גראן פונדו ערבה הבינלאומי. אני מזמין את הציבור הרחב להגיע לערבה התיכונה, לרכב במסלולים המאתגרים בטבע נוף בראשית, לבלות בתארי התיירות והקולינריה וליהנות ממזג האוויר הנוח שאנו זוכים לו בערבה התיכונה, בשיא החורף. ברוכים הבאים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן