Skip to content

מאות מפקדים ולוחמי טייסות: אין מצב שנאשם בעבירות חמורות ירכיב ממשלה

540 מפקדים בכירים ולוחמים בטייסות חיל האוויר שגרו הבוקר מכתב חד ובהיר לכלל חברי הכנסת ולנשיא המדינה תחת הכותרת "אין מצב", בו כתבו כי אין לאפשר לנאשם בעבירות חמורות לקבל מנדט להרכבת ממשלה. "אין מצב בו נאשם בעבירות חמורות של שחיתות שלטונית, יקבל מנדט להקים ממשלה ולשלוט – אלא אם כן ורק אחרי שתוכח חפותו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

540 לוחמי צוותי אוויר לשעבר, שיגרו הבוקר (ראשון) מכתב דחוף לכל 120 חברי כנסת ישראל, והעתק לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שכותרתו "אין מצב".

במכתבם, דרשו מהנמענים לאמץ נורמות אתיות שחלות על כלל ציבור המפקדים והלוחמים בצה"ל ולא לאפשר לנאשם בעבירות חמורות של שחיתות שלטונית לקבל מנדט להרכיב ממשלה.

"הדרג הנבחר לכנסת ישראל ולממשלה אמור להוות דוגמא אישית ולהיות עמוד האש העובר לפני המחנה," כותבים הלוחמים במכתבם, ומדגישים כי כפי שצה"ל לדורותיו חינך דורות של לוחמים ומפקדים "תחת האמונה שיושר ויושרה הם אבני היסוד בביצוע תפקידנו, הם תנאי מחייב לביצוע המשימה", הרי "שכך ורק כך ניתן ללכת בביטחון מלא אחר המובילים אותנו".

במכתבם מעלים החותמים על נס את דבריו של השופט החמישי ששפט את ישראל בתקופת השופטים, גדעון בן יואש, שהורה לאנשיו "ממני תראו וכן תעשו" (שופטים פרק ז'), כדוגמה אישית שהיא מושכל ראשון במנהיגות. "כשהובלנו צעירים אל תוך הסכנה הם ידעו שאנחנו, וכל מי שממונים עליינו, אנשים נקיי כפיים וללא רבב", כתבו הלוחמים ובראשם אלוף אביהו בן נון, מפקדו ה-11 של חיל האוויר.

"במערכת הביטחונית קיימות פקודות, הוראות ונהלים המחייבים את התנהגות בעלי התפקידים. אין צורך באישום בפלילים על מנת לשלול מינוי לתפקיד. עמידה בנורמות וציות לערכים הינם תנאי יסוד לקבלת מינוי", מדגישים הלוחמים והמפקדים במכתבם ומציינים כי "לכל נאשם עומדת זכות החפות. ייאבק על חפותו בבית המשפט ואם ייצא זכאי, ישוב ויתמודד על כל תפקיד בכיר בחברה, החל במקום עבודה וכלה בממשלת ישראל".

"אך עם זאת, כשם שלא יעלה על דעתנו למנות נאשם בעבירות כאלה להיות מפקד טייסת, כך גם לא יעלה על הדעת למנות אדם כזה לתפקיד של קצין בצה״ל, לתפקיד בשירות הביטחון הכללי או במוסד, ולא כל שכן להטיל על חבר כנסת להקים ממשלה בעודו תחת כתב אישום שכזה, ואז לעמוד בראשה".

עריכה: מגפון ניוז (צילום: ארכיון - ביטאון חיל האוויר)
עריכה: מגפון ניוז (צילום: אלוף אביהו בן נון, ארכיון – ביטאון חיל האוויר)

"טוהר המידות של ההנהגה חיוני, ללכידותה של החברה, לאמון הציבור במוסדות השלטון ולעתיד המדינה. אין מצב בו נאשם בעבירות חמורות של שחיתות שלטונית, יקבל מנדט להקים ממשלה ולשלוט –  אלא אם כן ורק אחרי שתוכח חפותו," חותמים הלוחמים על מכתבם.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן