Skip to content

פרץ: למרות ההתפתחויות לא אתן יד להקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו

יו"ר העבודה סיים פגישה עם גנץ והגיב לראשונה להודעתה של לוי אבקסיס שלא תתמוך בממשלת מיעוט בראשות גנץ והתנערה ההסכם עם מרצ "גם ברגעים פחות טובים, צריך להמשיך להאמין ולפעול וזה בדיוק מה שאעשה", כתב פרץ והודיע כי יתמוך ביו"ר כחול לבן לראשות הממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ממשיכים לפעול כדי להקים ממשלה בראשותו של בני גנץ", הגיב לפני שעה קלה (רביעי) ח"כ עמיר פרץ, יו"ר העבודה לפצצה שהטילה אמש שותפתו לעבודה – גשר, חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס, כשהודיעה כי איננה מחויבת להסכם עם מרץ ש"נכפה", עליה ועל פרץ וכי לא תתמוך בממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת מבחוץ.  "אנחנו ממשיכים במאמצים להרכבת ממשלה חדשה במהירות האפשרית. פגשתי היום את יו״ר כחול לבן בני גנץ וסיכמנו על המשך השותפות האסטרטגית בנינו. חשוב לי להבהיר שלמרות ההתפתחויות אין בכוונתי לתת יד להקמת ממשלת ימין צרה בראשות נתניהו שנוגדת את תפיסת עולמי האידאולוגית", כתב עמיר בדף הפייסבוק שלו.

גנץ ופרץ. צילום: אלעד מלכא
גנץ ופרץ. צילום: אלעד מלכא

"עוד לפני הבחירות הצגתי את הדרך היחידה להקים ממשלה ולהחליף את נתניהו ואת המדיניות של נתניהו ואנחנו מחויבים לדרך הזאת. רגעי ההכרעה מביאים עימם קשיים בכל המפלגות. אני עושה את כל הנדרש על מנת להתגבר עליהם ולהמשיך לפעול כדי להעניק לאזרחי ישראל את הממשלה עליה התחייבנו לפני הבחירות", הדגיש פרץ, "יש בפנינו משימה לאומית גדולה – להחזיר את התקוה לישראל. בעת הזאת, ישראל צריכה ממשלה חדשה, ממשלה שתביא לשינוי המדיניות בראשותו של גנץ. גם ברגעים פחות טובים, צריך להמשיך להאמין ולפעול וזה בדיוק מה שאעשה". אמר יו"ר העבודה. מקרוביו של עמיר פרץ, יו"ר העבודה – גשר מספרים כי מאז הודעתה בדף הפייסבוק שלה קיים נתק מוחלט בינה לבין פרץ. "עמיר התאבד בשבילה ושמר עליה בתוך מפלגת העבודה. הוא העדיף תמיד את הברית הפוליטית איתה אפילו על חשבון חברי מפלגת עבודה בכירים ממנה ושילם על זה מחיר אישי ופוליטי. בסוף היא בגדה בו. היא עשתה לו מה שהיא עשתה קודם לליברמן", אמר בכיר בעבודה המקורב לפרץ. בתוך כך חוששים בעבודה כי לוי גם לא תתמוך בראשות יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ.
בהודעה משותפת לעבודה ולכחול לבן שיצאה לאחר פגישת  2 המנהיגים נמסר כי  "יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ ויו"ר העבודה, ח"כ עמיר פרץ נפגשו הבוקר. בפגישה סיכמו גנץ ופרץ להמשיך בשותפות האסטרטגית ביניהם ולהמשיך במהלכים להקמת ממשלה תוך רתימת כל השותפים במערכת הפוליטית כדי למנוע מנתניהו והליכוד לגרור את מדינת ישראל לבחירות רביעיות. השניים סיכמו להמשיך ולפעול בתיאום מלא".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

הודעתה של לוי עוררה זעם רב וכעס בקרב מצביעי המרכז והשמאל שחשו נבגדים על ידיה. התגובות ברשת ובדף הפייסבוק שלה היו נזעמות – "ח״כ אורלי לוי-אבקסיס צריכה להחזיר את המנדט. דבריה הערב חסרי אחריות ומקוממים. לאורך כל מערכת הבחירות, חברי העבודה-גשר-מרצ, כולל לוי-אבקסיס עצמה, הבהירו את תמיכתם בהקמת ממשלה צרה בראשות גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת. התנערות מהבטחה זו היא יריקה בפרצוף המצביעים.  עליה לפנות את מקומה בכנסת שקיבלה בזכות מצביעי השמאל לנציג הבא ברשימה המבטא את עמדת הרשימה ומצביעיה. ממשלה בראשות גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת היא צו השעה. יש לסיים את כהונת הנאשם נתניהו ויפה שעה אחת קודם", הגיב ח"כ ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ.
Hagit Feldman גולשת בפייסבוק הגיבה בקיר של לוי וכתבה: "כל חבריי הזהירו אותי ממך !! רציתי להאמין שאינך טרולית וסוס טרויאני !! כשהתחברת עם מרצ לא ידעת שתהיי עם הערבים?? גם היפלת את מפלגת העבודה וגם מעלה את המושחת לשלטון !! התביישי לך!! ההיסטוריה הוכיחה שכל מי שזיגזג כמוך סיים את הקריירה הפוליטית שלו!!
המוציא לאור חנוך סער כתב ללוי: "עמיר פרץ גילח את השפם. אורלי לוי גילחה 267,480 מצביעים".
לוי לא הגיבה עד כה לתקשורת או לגולשי הרשתות החברתיות.
ראש ממשלת המערב, בנימין נתניהו, לא הגיב ישירות לדבריה של לוי אבל מצא שזה הזמן להלעיט את הציבור בעוד איבה כלפי גנץ. בסרטון שהעלה לדף הפייסבוק שלו כתב: "צפו, כחול לבן משקרים" ובסרטון ערוך היטב מופיעים ונראים ראשי כחול לבן שמסבירים למראיינים שלא ישבו עם המשותפת בממשלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן