Skip to content

ועדת ההיתרים דחתה בקשת ראש הממשלה לקבל "מתנה" בת 10 מיליון ₪

ועדת ההיתרים הודיעה היום לפרקליטיו של נתניהו כי בהמשך לקביעת היועץ המשפטי לממשלה כי מדובר במתנה אסורה על איש ציבור לקבלה מבעל אינטרסים, הוועדה לא תדון בבקשתו. הוועדה גם קבעה כי על נתניהו גם להשיב 10% מ-300 אלף הדולר שקבל בדיעבד לייצוג רעייתו במשפטה הפלילי. שרה נתניהו לא נדרשת להחזיר את השאר כי איננה עובדת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת ההיתרים הכפופה למבקר המדינה הודיעה היום (חמישי) לפרקליטיו של ראש הממשלה כי החליטה שלא לדון בבקשתו לקבל מתנה בת 10 מיליון ₪ למימון הגנתו מידידו ספנסר פרטרידג'. כמו כן קבעה הוועדה שעל נתניהו להשיב 30 אלף דולר מתוך 300 אלף הדולר שקיבל בעבר למטרה זו מבן דודו נתן מיליקובסקי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה אליה עד כה בכמה בקשות, כשהאחרונה שבהן הייתה רצונו לקבל "מתת" בן 10 מיליון שקלים מפרטרידג'. לצורך כך, ביקשה הוועדה בראשות השופטת בדימוס נחמה מוניץ את חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לגבי הקשר בין פרטרידג' לנתניהו, לנוכח העובדה שאיש העסקים נכלל ברשימת עדי התביעה בכתב האישום.
מנדלבליט השיב כי לאור העובדה שנתניהו ופרטרידג' הכירו זה את זה במהלך היותו של נתניהו שר אוצר ובסמוך לכך ראש ממשלה, מדובר במתנה שאסןר לאיש ציבור לקבלה מבעל אנטרסים, מה גם שהוא עד תביעה במשפטו הפלילי של נתניהו.

צילומים: ספנסר פרטרידג' (יח"צ) נתניהו (פול) מנדלבליט ( לע"מ)

הוועדה אף קבעה כי בנוסף, מתוך הסכום שקיבל רה"מ בעבר מבן דודו נתן מיליקובסקי (כ-300,000 דולר), יוחזרו מיידית 30,000 דולר ששימשו להגנתו המשפטית. יתר הסכום, אשר שימש להגנתה המשפטית של הגב' שרה נתניהו בתיק המעונות, אינו נדרש להשבה. שרה נתניהו לא נדרשת להחזיר את יתרת הסכום כי על פי הבנת הוועדה "הגב' שרה נתניהו, בתיק המעונות, ובהיותה אדם פרטי, הם אינם נדרשים להשבה…הגב' נתניהו איננה חברת ממשלה ועל כן איננה כפופה ל"כללי אשר". לפיכך, סכומים ששולמו עבור ייצוגה המשפטי אין היא נדרשת להשיבם".

בתנועה לאיכות השלטון הגיבו  להחלטת וועדת ההיתרים בנוגע לשרה נתניהו ומסרו "מדובר החלטה תמוהה, בלשון המעטה, של ועדת ההיתרים בהרכבה החדש. נזכיר שהכללים קובעים באופן חד משמעי כי גם מענק לבן משפחה, ולרבות בת זוג, הוא אסור. עוד נזכיר כי אותם 300,000 דולרים שהוענקו לראש הממשלה, ניתנו לו מאחורי גבה של הוועדה, ודבר קיומם נחשף רק שנתיים לאחר שניתנו, במכתב ששלח עורך דינו לוועדה. על ועדת ההיתרים לעדכן את בית המשפט בהליך שעומד תלוי מול בג"ץ בעתירה שהגישה התנועה, לרבות שאלת הגבייה מנתניהו, ואנחנו נהיה שם על מנת להסביר לבית המשפט מדוע החלטה לא חוקית זו צריכה להתבטל".

מתוך דפ הפייסבוק של נתניהו

״אם עד כה לניסיון ההדחה הפוליטית נדרשה פעולה משפטית, כעת יש זירת התעמרות נוספת: כלכלית. אם לא הודח בקלפי, יודח משפטית, ואם ההצלחה המשפטית מתעכבת, יותש כלכלית. וזאת תחת ניגוד עניינים, שבו התובע מתערב במימון ההגנה במשפט. ומעליו? אין אף גוף שיכפור במעשיו", תקף בחריפות נתניהו את מערכת המשפט בכלל ואת מנדלבליט בפרט.
כזכור הדיון הבא במשפטו של נתניהו בו הוא מואשם  בשוחד, מרמה והפרת אמונים, צפוי להתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים בעוד כשבועיים וחצי, ב-19 ביולי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן