Skip to content

פורעים מגבעת רונן תקפו באבנים פלסטינים בבתיהם

כמו במקרים אחרים בהם תוקפים פורעים מהתנחלויות שונות פלסטינים, מגיעים חיילי צה"ל "למנוע חיכוך", ולא עושים דבר למנוע את התקיפות - צפו בסרטונים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוב תקיפת פורעים יהודים לקראת ערב חג.  על פי דיווחים שהגיעו לידי מגפון ירדה היום (שישי) בשעות אחר הצהריים קבוצת פורעים מכיוון מאחז התנחלות גבעת רונן (הר ברכה) שבנפת שכם, אל העיירה בורין הסמוכה ותקפה באבנים את תושבי העיירה הפלסטינית ממרחק מטרים ספורים כשחיילי צה"ל מצויים ביניהם ולא מונעים את התקיפה כפי שקרה באירועים קודמים.

התוקפים מיידים אבנים (צילום מסרטון הווידאו)

 

חייל צה"ל בין הפורעים (צילום מסרטון הווידאו)

היום בסביבות השעה 17:30 ירדה קבוצת פורעים מתנחלים רעולי פנים מכיוון מאחז גבעת רונן, הם הגיעו לבורין וזרקו אבנים על מספר בתים של תושבים בשכונה המזרחית בבורין. האירוע נמשך יותר מ-20 דקות. ע"פ עדויות שהגיעו לארגון זכויות האדם יש דין, בשלב מסוים הגיעו למקום כוחות צבאיים, שהתחילו לירות גז מדמיע על הפלסטינים שניסו להגן על הבתים. כתוצאה מכך נפצעו שני ילדים משאיפת גז מדמיע, בנוסף נגרם נזק לבתים. הפורעים ברחו בחזרה לכיוון ביתם בהתנחלות.

ליאור עמיחי,  מנכ"ל יש דין הגיב לפוגרום ואמר: "כמו כמעט בכל תקופה אחרת בשנה, ערב חג סוכות השני, מתנחלים אלימים החליטו להטיל אימה וטרור על תושבים פלסטינים באזור יצהר. כל זה מתרחש כאשר חיילים עומדים לצדם, ומספקים לפורעים האלימים הגנה במקום לעצור אותם ולהגן על הפלסטינים המותקפים בביתם כפי שהם מחויבים. מאחר ולא מדובר במקרה חד פעמי אלא בתופעה שחוזרת על עצמה באופן תדיר ולאורך שנים ארוכות, אי אפשר שלא לראות זאת כשיתוף פעולה מטריד ומסוכן בין הצבא והמתנחלים. כך נראה משטר אפרטהייד אלים".


פורעים רעולי פנים מיידים אבנים בבתי בורין (צילום באדיבות יש דין)


רעולי פנים מיידים אבנים בבתי בורין (צילום באדיבות יש דין)


חיילי צה"ל בין הפורעים לא נוקפים אצבע למנוע את התקיפה הברוטלית (צילום באדיבות יש דין)

צבא הגנה – אבל של מי?

לפני יומיים, ביום רביעי תקפו פורעים מהתנחלות יצהר מוסקי זיתים ומתנדבים שהגיעו לעזור להם באבנים ובמכות אגרוף, גם במקרה זה חיילי צה"ל נמצאו בשטח כשהם מצויים בין התוקפים ולא נקפו אצבע לעצור בעדם.
מגפון פנה בשאלה לדובר צה"ל: "מדוע חיילי צה"ל מצויים במקרים רבים בין הפורעים ולא עושים דבר על מנת למנוע את תקיפת הפלסטינים, כמו גם במקרה זה".
מדובר צה"ל הגיעה התגובה הלקונית: "עקב חיכוך בין פלסטינים למתנחלים, הגיעו חיילי הכוח להפריד בין הצדדים והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות"
– בכל זאת, יש בידי המערכת לא מעט עדויות וסרטונים כשבכולם נמצאים חיילי צה"ל בין התוקפים, לא נוקפים אצבע לעצור אותם ורק כשהפלסטינים מגיבים, אז הכוח הצבאי מפעיל אמצעי פיזור הפגנות לכיוון אחד. לכיוון הפלסטינים, יש לכם הסבר לכך? האם צה"ל הוא צבא המתנחלים שנועד להגן עליהם גם כשהם תוקפים פלסטינים?
"תגובתנו נשארת בעינה, לוחמי או אם תרצה, חיילי הכוח הגיעו למנוע חיכוך בין הצדדים והשתמשו לשם כך באמצעים לפיזור הפגנות."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן