Skip to content

מהצפון עד הדרום, אלפי רוכבי אופניים בשחור ובוורוד רכבו נגד ראש הממשלה

אלפי אזרחים המוחים כנגד הממשלה, ראש הממשלה והסגרים שנתניהו מטיל על הציבור, רכבו היום ברחבי המדינה. חלק לא מבוטל קיבל קנסות, אלא שאלו לא היו אחידים. פעם ניתנו קנסות בגין "רכיבה לא יחידנית", פעם על "הפרת חוק הקורונה", פעם על "הפגנה לא חוקית". כל שוטר כראות עיניו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלפי רוכבי אופניים הגיעו הבוקר ברכיבה אל חלק מבתי שרי הממשלה ואל בית ראש הממשלה בקיסריה. במרבית המקומות, כמו ביתו של גבי אשכנזי, ומעון ראש הממשלה בקיסריה, הגיעה המשטרה מראש וחסמה את הכניסה לרחובות. שוטרי התחנות השונות חילקו דו"חות לרוכבי האופניים, כל אחד לפי החלטת השוטר. חלק נקנסו בגין התכנסות לא חוקית, למרות שרכבו במרחק של 2 עד 3 מטרים האחד מהשני, חלק בין רכיבה לנקוד שהיא מעל  אלף מטרים מבית הרוכב, למרות שאין הגבלה על מרחק לצורכי ספורט. ניכר היה שהמשטרה עברה שינוי תודעתי שמטרתו לנסות ולעצור כל צורת מחאה באשר היא. כך גם בקיסריה, השוטרים מנעו מהרוכבים להגיע לא רק לביתו של נתניהו, אלא לרחוב שבו הוא נמצא. הרחוב הזה נחסם כך שרק מי שמתגורר בו, או אורח שלו, יכול להיכנס אליו.

הארי השואג (צילום: וולטר מוצניק)
ליד ביתו של יולי אדלשטיין (צילום: דרור זונשיין)
שיח' אברק – ליד פסלו של אלכסנדר זייד
ליד ביתו של ישראל כ"ץ (צילום: דורון גינצבורג)

קנסות ועל מה? (צפו) צילום: יוסי רובין

המשטרה עצרה רוכבים שרכבו בהוד השרון, כפר סבא ועוד עוד בטרם הגיעו לסביבות ביתם של אנשי ציבור שהם.  דרור זונשיין מספר שרכב עם בנו בכפר סבא, נעצר על ידי ניידת, נקנס על איש שמירת חוק הקורונה כשהוא רוב לבדו עם בנו במרחק של מספר מטרים האחד מהשני.
לקיסריה הגיעו כ 120 רוכבי אופניים ממקומות שונים. המשטרה החליטה לקנוס אותם על הפגנה לא חוקית. :אני רוכבת כאן לבדי ולא באתי להפגנה, אל תרשום בדו"ח שהפגנתי" אמרה לשוטר אחת המפגינות (צפו בסרטון), אותו זה לא עניין. השוטרים גם חילקו דו"חות על הפרת תקנות הקורונה, כיוון שהם אינם מתגוררים ביישוב והתרחקו מעבר לקילומטר מביתם. מהמשטרה נמסר: "במסגרת המאבק הלאומי בנגיף הקורונה המשטרה ביצעה אכיפה בנושא תקנות לשעת חירום מול רוכבי אופניים בקיסריה אשר הפרו את תקנות הסגר". לפי הודעת המשטרה, שוטרי תחנת חדרה לקיסריה הוזעקו למקום בעקבות "דיווח על קבוצת רוכבי אופניים אשר נעצרו באחד הרחובות ביישוב והחלו במחאה במקום". עוד נמסר כי "דו"חות נרשמו לרוכבים בגין הפרת הסגר והתקנות". אלא שהפריסה המוקדמת בקיסריה כמו במקומות אחרים מעידה שהמשטרה החדירה סוכנים סמויים לקבוצות הווטסאפ של הרוכבים ונערכה בהתאם.


מודיעין – רוכבי אופנים מול ביתו של יריב לוין (צפו)   (צילם, ראיין וערך אלי גל)

איתן בינו תושב רעננה מספר: "הייתי בדרכי להפגנת אופניים, עם מספר רוכבים שהיו מרוחקים ממני. השוטר בניידת זיהה את דגל המדינה שהתנוסס על תרמילי, עצר אותי ונתן לי דו"ח 500 שקלים על 'התגודדות'. בינו כאחרים איננו מתכוון לשלם את הקנס: "היה לי קשה להאמין שקיים בארצנו דבר כזה שנקרא 'משטרת אוחנה' אבל חוויתי את זה על בשרי. לא היה לזה שום קשר לקורונה, אלא רק שרידותו של המנהיג הגדול, הדגול. אינני מתכוון לשלם את הקנס, אבחר בחלופת משפט ואלחם על הצדק", הוא מסכם ומוסיף: "הערב שוב אצא לגשרים עם הדגל הענק, אדחוף את כיסא הגלגלים של דורית ואלחם ,עם עוד מאות אלפים או מיליונים, על עתידה של מדינת ישראל".
יוסי רובין, תושב כפר סבא עוכב עוד כשרכב בכפר סבא: רכבנו בכפר סבא לכיוון ביתו של גבי אשכנזי, ברחוב  רוטשילד רחוב מרכזי אבל מאוד שקט, בשבת. כשהגענו לכיוון רחוב הכרמל, ביתו של אשכנזי שמנו לב שהרחוב נחסם על ידי המשטרה. היינו 6 רוכבים במרחקים גדולים זה מזה, ובעצם אינני מכיר אף אחד מהם, ומה שקרה שהתחברנו תוך כדי רכיבה. בשלב זה הגיע שוטר רכוב על קטנוע, עצר את  הרוכב הראשון בציווי – תעצור, ואז עצר אותי וכך את כל הרוכבים. נקנסנו כולנו על 'רכיבה לא יחידנית'. ולא, אני לא מתכוון לשלם את הקנס. אבק בבית המשפט".


אסתר שמיר בתחנת הרכבת בהרצליה: " צריך לשים גבול לחושך" (צילום: יוסי רובין)
מוקדם יותר נפגשו רובין וקבוצת רוכבי אופניים עם הזמרת אסתר שמיר ששרה להם את שירה מסך שחור אותה כתבה והלחינה על המסך השחור המכסה את הכניסה למעון  ראש הממשלה בבלפור.
"אשתי ואני הכרנו אותה כשההינו בהפגנה בבלפור", מספר רובין, הזמנו אותה לפגוש בנו ולשמחתנו היא נענתה להזמנה. הגיעה עלתה על ספסל ושרה אבל גם היא ספגה קללות ונאצות. "עמדתי מול שיירת רוכבי האופניים עם מיקרופון", כתבה שמיר את רשמיה בדף הפייסבוק שלה, "עוברת אצנית בשחור נעצרת ומקללת אותי לדורותיי. בקול רם שוב ושוב במיטב הגועל, ליד קבוצה גדולה של אנשים. תתארו לכם לו המצב היה הפוך. מאיפה בעלי "שפת הקללות" תפשו כזה אומץ?" היא שואלת ועונה: "התשובה ברורה". שמיר מוסיפה: " שאל אותי בחור מאיפה לי יש אומץ.. אמרתי לו שתמיד היה לי ואתם לא שומעים אותי שרה יותר משיר 1 ברדיו היום. כשראיתי את מירי קיבלתי הוכחה לאיך עובדת השיטה. חשפה הכל. לא מאמינה שיש כאלה שהשחיתות לא נוגעת להם. זה לא שמאל לא ימין זה ישר!".  רוכבי האופנים הגיעו גם אל פסל הארי השואג שהוקם לזכר שמונת הרוגי תל חי. הגענו כ 25 רוכבים אל מול האנדרטה, ניידת משטרה ליוותה אותנו אבל איש מאיתנו לא נקנס", אמר למגפון וולטר מוצניק חבר קיבוץ שמיר. עובדה המעלה תהיה, האם הקנסות נתנו רק בסביבות מיקום שרי הממשלה שהוו מוקדים להפגנה?. "אנחנו פה עד שאתם תעזבו", אמר יוני קופרמן לממשלה ולראשה.

2 Comments

  1. ח
    11 באוקטובר 2020 @ 5:45

    ראש הממשלה לא מושלם .אבל עושה המון למענינו.
    אם יש סגר זה כי לא שמרנו על עצמינו
    זילזלנו…חגגנו…עם קצת מאכזב אנחנו…
    מתנהגים כאילו אין מגפה…
    ועוד מפגינים נגד היחיד שיש לו הכח והמוטיבציה ל
    הגן על העם הזה..אני מתביישת… ביבי תודה רבה שבזכותך אנחנו עוד נבריא מהחולי הזה.גם משה רבינו סבל מהעם הקשה עורף…אבל לא הרים ידיים…

  2. רמונה
    10 באוקטובר 2020 @ 19:56

    היתה רכיבה מרגשת מאד מכפר סבא להרצליה וחזרה. כשניידת משטרה עצרה לפנינו ברעננה ודרשה לעצור, אתם כולכם פניתם שמאלה ואני (האחרונה בשיירה) ימינה, כי חששתי שירדפו אחריכם.
    אכן, משטרה ברשות הדיקטטורה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן