Skip to content

שייטת מחאה מהצפון ועד העליון: דורשים ועדת חקירה מיידית – עמי אילון: פרשת השחיתות החמורה ביותר

קרוב לאלף מכוניות הגיעו לירושלים עד לבית המשפט העליון, שם ישיב מחר היועץ המשפטי לממשלה מהי עמדתו הנוגעת לפרשה הקשה והחמורה מכל פרשות נתניהו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הדמוקרטיה תחת מתקפה, אמר הערב (רביעי) דן חלוץ. "אנו עדים למתקפה על שלטון החוק, בית המשפט, המשטרה כסגנון המאפיה האיטלקית כמו זה ששמענו הבוקר (מפיו של יו"ר הקואליצה מיקי זוהר) ..אצל מר נתניהו הכל אפשרי",   חלוץ נאם בפני קהל בן כאלף איש שהתאסף מול בית המשפט העליון. "ני גם מבקש לומר תודה למפקדי שייטת הצוללות שנעה היום על הכבישים, אמר חלוץ לקול תשואות הקהל והודה גם למשטרה שאפשרה את ה"משט" ולוותה את טורי הענק של המכוניות עד לבית המשפט העליון.

מול בית המשפט העליון (צילום: ציפי מנשה)
פרופסור יורם יובל ובתו (צילום: ציפי מנשה)
הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה


עמי איילון – הקשיבו לדבריו (צילום ציפי מנשה)

"לדעתי כל אזרח שפוי, צריך לצאת לרחובות על מנת לדרוש וועדת חקירה במה שנראה כרגע כפרשת השחיתות הגדולה ביותר במדינת ישראל" אמר הבוקר ראש השב"כ ומפקד חיל הים לשעבר, אלוף מיל' עמי אילון במהלך מפגן מחאה גדול ורב משתתפים " שיירת הצוללות", בו השתתפו  למעלה מ 800 כלי רכב כשעל גבי חלק מהרכבים מונחות צוללות דמה שהכינו המוחים הדורשים להקים וועדת חקירה במחאה על אי הכללתו של ראש ההמשלה בנימין נתניהו בתיק 3000 המכונה – פרשת הצוללות. הסופר מאיר שלו, נשא דברים בקיסריה בפני הקהל ואמר: "נתניהו אוהב צוללות. הן מתאימות לאופי שלו. במעמקים, נסתרות מהעין. היום הוצאנו את הצוללות שלו מהמים".

שייטת מכוניות המחאה בדרכן לירושלים (צילום: ציפי מנשה)
חיפה – צומת בת גלים (צילום: ציפי מנשה)
צוללת השחיתות מול הצוללת דקר במוזיאון הימי בחיפה (צילום: ציפי מנשה)
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
גשר ההלכה (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה

התנועה שמאחורי שיירת המחאה דורשת להקים מידית ועדת חקירה, זאת לקראת תשובתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט  שאמור להגיב מחר (חמישי) בעתירת הצוללות שהגישה התנועה לאיכות השלטון. פרשת הצוללות היא פרשת שחיתות ביטחונית חמורה שעוסקת בחלקה במכירת צוללות קרב למצרים תמורת בצע כסף וללא ידיעת מע' הביטחון ע"י נתניהו. לפני שבוע הפכה הפרשה לרלוונטית מתמיד בעקבות ראיות חדשות שהציגה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ. בג"ץ דחה כבר שש עתירות בעניין זה, אך כעת הורה למדינה להשיב לאחר שבקשה דחייה, עד ה 15 לחודש אוקטובר.  בפרקליטות ביקשו לקבל הארכה בטענה שהיקף העתירה מצריך "לקבל את התייחסותם של שורת גורמי מדינה". בנוסף, אמרו כי בשל מגפת הקורונה וההשלכות על העבודה של הגורמים הרלוונטיים, הזמן שהוקצב במקור אינו מספיק. מחר כאמור חייבת המדינה להשיב לעתירה. יצוין כי בעתירה הנוכחית הגישה התנועה לאיכות השלטון מסמכים סודיים ועדויות שטרם נחשפו בפני הציבור והוגדרו על ידי יו"ר התנועה, שרגא אשל כרגישות ונפיצות.

עמי איילון (צילום: ציפי מנשה)


השיירה עוברת בחיפה (צילום: ציפי מנשה)

כ-700 איש השתתפו מאז הבוקר בשיירת כלי רכב שעל הגגות של חלקם דגמי צוללות, ונוסעים מצפון הארץ, דרך חיפה, קיסריה ותל אביב לירושלים. השיירה יצאה לדרכה ב-6:00 מקיבוץ כפר בלום שבגליל העליון ועתידה להסתיים ליד מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בבירה.

על הצוללות, חלקן בצבעי הדגל המצרי, נכתבו סיסמאות כגון "המדינה צוללת", "אח"י שחיתות", "חקירה עכשיו" ועוד. כשהגיעה לחיפה היה אורכה של השיירה קרוב לקילומטר. המשטרה ליוותה אותה ודאגה להסדרת התנועה סביבה.

"מחר יוכרע בבג"ץ גורלה של חקירת פרשת הצוללות-מניות-16-מיליון. אולי פרשת השחיתות החמורה בתולדות המדינה, אותה כולם מנסים לטייח. גם מנדלבליט עצמו, שעושה לנאשם הנחת-מועדון-מושחתים ולא חוקר אותו. אבל אנחנו לא נוותר, כי השחיתות המלוכלכת הזו היא בדיוק שיטת הנאשם להרס מדינת ישראל – אבדן אמון מוחלט בהנהגה ופגיעה בבטחון המדינה", פרסמה היום תנועת הדגלים השחורים לקראת המחאת הגשרים שתיערך מחר ברחבי המדינה.

בחודש דצמבר שעבר הודיעה הפרקליטות על כוונתה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע בפרשת הצוללות נגד מפקד חיל הים לשעבר אליעזר מרום, בעבירות שוחד, הלבנת הון ועבירות מס, ונגד פרקליטו ואיש סודו של נתניהו, דוד שמרון, על הלבנת הון. זאת לצד כתבי אישום נגד מעורבים נוספים.
לא ניתן להתעלם מעובדה חמורה נוספת שנחשפה לציבור, פרשת מניות הפלדה עוסקת במניות שהחזיק ראש הממשלה במפעל SeaDrift בטקסס, שאותו ניהל בן דודו נתן מיליקובסקי. המניות נרכשו בכ-600 אלף דולר ב-2007, בעת שנתניהו היה יו"ר האופוזיציה, ונמכרו בנובמבר 2010 ב-16 מיליון שקלים – רווח גדול מאוד – במסגרת מיזוג בין המפעל לבין חברת גרפטק. גרפטק היא ספקית של התאגיד הגרמני תיסנקרופ, שייצר עבור ישראל צוללות וספינות בעסקה שעמדה במרכז פרשת הצוללות.
במידה ובית המשפט העליון, לאחר תגובת המדינה לעתירה, יחליט לדחות את העתירה, תתיישן הפרשה בחודש הבא ומשמעות הדבר שלא יהיה ניתן להעמיד לדין את שאר המעורבים בפרשה החמורה הזו וביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו.
יצויין כי באופן מוזר,  רשתות הטלוויזיה העדיפו שלא לסקר את מפגן הענק הזה ולמעט אתרי החדשות, כמו הארץ, Ynet ומגפון ניוז הפרשה החמורה מכולן, פרשת הצוללות, מכירתן והחשד החמור לעשיית הון על חשבון הזמנת צוללות, כלי שייט ואישור מכירת דגמי צוללות משופרות למצריים בידי ראש הממשלה לא סוקרה בערוצי 11,12, ו – 13.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן