Skip to content

שלושה פעילי מחאת הצוללות נעצרו כשנעו רגלית בדרכם לירושלים

פרקליט העצורים עורך דין גונן: "מעצרם נעשה ללא בסיס חוקי וממניעים פוליטיים מובהקים...בזמן שפעילי המחאה נעצרים מעצרי שווא, מתכנני פיגוע הדריסה בנס ציונה מתהלכים חופשי. זו פרצופה של משטרה רקובה ללא דרג פיקודי ראוי". לקראת 23:00 שוחררו השלושה שסירבו לחתום על שחרור במגבלות, ללא הגבלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

3 פעילי מחאת הצוללות נעצרו היום (שבת)  אחר הצהריים בדרכם על פני כביש 1 בסמוך למחלף עין חמד מעבר לגדר ההפרדה על פני שביל עפר, עם קבוצת בת כעשרה צועדים שנשאו על גבם צוללת דמי בדרישה לפתוח בחקירה של פרשת הצוללות ופרשת המניות הכרוכה בה.   3 הפעילים שנעצרו, רועי פלג, אמיר גולדשטיין ואפרת ספרן, נעצרו לאחר שכוחות יס"מ חסמו את דרכם ומנעו את הליכתם בטענה שמדובר בצעדה לא חוקית.
רועי פלג ששוחח עם קצין המשטרה במקום הסביר כי זו צעדה של בודדים, על פני עפר, מעבר לשולי הכביש וכנגד כיוון נסיעת המכוניות. כלומר, צעדה חוקית ובטוחה שאיננה מסכנת את הצועדים או את כלי הרכב. אלא שמפקד הכוחות בקום סירב לקבל טענה זו והורה להם לחזור על עקבותיהם. לקראת 23:00 שוחררו השלושה מתחנת בית שמש, שם נחקרו, לאחר שסירבו במהלך כל הערב לחתום על שחרורם בהסכמה למגבלות שיוטלו עליהן כמו הרחקה מבלפור. השלושה שוחררו ללא כל תנאי.

צילום מסרטון הווידאו שהופסק (צילום: אפרת ספרן)
נעצר רועי פלג (צילום מסרטון הווידאו)
אפרת ספרן נעצרה רק בגלל שצילמה (צילום: משטרת ישראל)
שוטרי יס"מ מונעים מהצועדים לנמשיך בדרכם (תצילום מסרטון הוידאו)

למרות שפלג הורה לקבוצה: הם רוצים שנלך אחורה, בואו נלך אחורה. והקבוצה הסתובבה לאחור, הוחלט לעצור אותו, ללא סיבה נראית לעין. אפרת ספרן התבקשה בשלב זה להפסיק לצלם ושוטר הניח את כף ידו מול מצלמתה. "אני רוצה לצלם" השיבה ספרן והמשיכה לתעד את מעצרו של פלג ובתגובה היא נעצרה.

הקבוצה כפי שצולמה בידי המשטרה (צילום: משטרת ישראל)


סרטון הווידאו שהופסק (מתוך דף הפייסבוק )

מחאת הדגלים השחורים – כיכר מבואות הגלבוע (צילום באדיבות הדגלים השחורים)

מהמשטרה נטען כי "כוחות משטרת ישראל פועלים באזור מחלף עין חמד, לאחר שבמקום זוהו מספר מפגינים שניסו ככל הנראה ללכת על כביש מספר 1 עם מיצגים, בניגוד לחוק, ללא כל תיאום מקדים עם המשטרה ובאופן שעלול להוות סכנה להם ולמשתמשי הדרך. בתוך כך, עוכבו 2 מפגינים שלא נשמעו להוראות השוטרים".

ערך הדין גונן בן יצחק שהתנדב לטפל במעצרם מסר כי "רועי אפרת וגלית נעצרו כאשר צעדו בשביל לכיוון ירושלים בצעדה בה השתתפו כעשרה צועדים וצועדות. מדובר באירוע חוקי. מעצרם נעשה ללא בסיס חוקי וממניעים פוליטיים מובהקים. במקום שמשטרת ישראל תנהג באופן ממלכתי היא פועלת עבור נאשם בפלילים. בסמן שפעילי המחאה נעצרים מעצרי שווא, מתכנני פיגוע הדריסה בנס ציונה מתהלכים חופשי. זו פרצופה של משטרה רקובה ללא דרג פיקודי ראוי."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן