Skip to content

ההסתה כנגד מפגיני המחאה מתגברת ואיתה מקרי האלימות

דברי ראש הממשלה שכתב כי מפגיני המחאה נגדו מקבלים רוח גבית מאירן, שלטי שמאל - בוגדים מול המפגינים ומילות נאצה בהפגנה של פעילי ליכוד, עד פרסום קריקטורה בה מפגין מחאה מתחבק עם מחבל ושניהם צוהלים למשמע בחירות של ג'ו ביידן לנשיאות, תורמים לריבוי מקרי האלימות כנגד פעילי המחאה. הרצח הבא כבר כתוב על הקיר ואיש […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

37 מקרי תקיפה תועדו אמש על ידי מפגיני מחאת הדגלים השחורים ברחבי הארץ. בירושלים עצרה המשטרה צעיר (19) שריסס גז מדמיע לעבר מפגינים. 5 מפגינים נעצרו בידי המשטרה בטענה להפרת סדר.  בכיכר רבין השתתפו אלפים  בעצרת לזכרו של ראש ההמשלה רבין ז"ל, בקיסריה הפגינו כאלפיים איש מול מעון ראש הממשלה. בירושלים הודיעה המשטרה על סיום המחאה בסמוך ל-23:10. המפגינים שנעצרו, כך נמסר יצאו לתהלוכה תוך כדי שהם חוסמים את תוואי הרכבת הקלה. תוך כך התלוננו מפגינים על הקשחת יחסה של המשטרה למפגינים בזמן שאלו הגיעו לירושלים על מנת להצטרף למחאה. כ 8.5 אלפי איש השתתפו אמש במחאה בכיכר פריז כשרבים אחרים הגיעו לכיכר רבין לעצרת הזיכרון. בירושלים החלה המחאה מרחוב הפורצים 4, ביתה הנוסף של משפחת נתניהו כשמשם צעדו המחוים לכיכר פריז. נתניהו ומשפחתו שהו באותה עת במעונם שבקיסריה, ששם הפגינו אלפים כנגדו.

כיכר רבין (צילום: דן בר דב)
כיכר רבין (צילום: דן בר דב)
כיכר רבין (צילום: דן בר דב)
צעדת מחאה לעבר כיכר פריז (צילום: רפי מיכאלי)
צילום: רפי מיכאלי
מפגינה לבושה במחאה על דברי ראש הממשלה (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

גברו התקיפות והנאצות כלפי מפגינים – 37 תקיפות במהלך השבת

דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על שיתוף הפעולה כביכול בין אירן לבין ציבור המחאה שמפגין נגדו בארץ, נשאו כך נראה פרי באושים. תנועת הדגלים השחורים דיווחה הלילה על התגברות ממשית של האלימות כלפי המפגינים.
כך לדוגמה, בקבוק זכוכית שהושלך מרכב שחלף על פני המפגינים ליד גשר בית ינאי, התנפץ ואישה מבוגרת נפצעה קל. בצומת הרואה הגיע צעיר, קרע שלטים, זרק אבנים על המפגינים והזהיר אותם מלפנות למשטרה. בצומת קיבוץ אפק שבצפון הגיח אופנוען נסע סמוך מאוד למפגין בן 82 שעמד במקום, חטף ממנו את הדגל שהיה בידו ונמלט. בצומת שלומי הגיעו כעשרה ביביסטים,  קיללו, איימו ודרשו מהמפגינים לעזוב את המקום. אחד מהבריונים חטף דגל מידי אחד המוחים, שבר אותו וקרע פלקט בסמוך לו. כשהגיעה המשטרה אליה התקשרו המפגינים, ברחה חבורת הביביסטים מהמקום. בצומת נהלל הגיח רכב, האט בנסיעה ונהגו קרא לעבר המפגינים שאת כולם היה צריך לשלוח לאושוויץ. במקרה חמור אחר שהתרחש בגן סיאטל שבבאר שבע, דיווחו המפגינים על צעיר בשנות ה-20 לחייו שקילל ודחף באלימות מי מהם שניסה לצלם אותו, שוטר שהיה עד לאירוע, כך דווח, התקרב לעבר החבורה והצעיר נמלט כשראה אותו.  לקיסריה הגיעה שיירת מכוניות עם כעשרים תומכי נתניהו עם מערכת הגברה והפגינו בתמיכה בראש הממשלה. אחת מהחבורה נאמה ואמרה: "אנחנו ננצח, ליאת בן ארי, תהיה בכלא, מנדלבליט עוד יהיה בכלא, אהרון ברק, שי ניצן, כולם יהיו בכלא. כי כולם פושעים, תופרי תיקים, מסיתנים, הדמוקרטיה? הם כבר דרכו עליה, מזמן. עכשיו אנחנו רק מתפללים שהחבר הטוב שלנו בארצות הברית ינצח.. אנחנו מתפללים.. דונאלד טראמפ הנשיא שלנו". החבורה הביביסטית התפזרה כשלמקום הגיעו מאות ממפגיני המחאה (צפו בסרטון).


צילום : חנה קופרמן

גם המשטרה לא נטתה להכיל את המחאה ואמש נעצרו 5 מפגינים בתום המחאה בבלפור. מפגין נוסף נלכד בידי שוטרים סמויים, ולדבריו הוכה בידיהם ונלקח אל "המרפסת" בכיכר פריז, ורק לקראת סיום המחאה שוחרר (צפו בסרטון)


מעצר המפגין – צילום: מיטל דנון

א. צעיר בשנות ה 20 לחייו הגיע להפגנה בירושלים ונעצר בדרכו על ידי המשטרה. "לאן?" הוא נשאל, "להפגנה" הוא ענה. בשלב הזה הוא נדרש לעצור, לפתוח את רכבו ולעבור חיפוש כולל פתיחת תרמיל שהיה ברכבו. "למה את עושה עלי חיפוש?" שאל א. והוסיף: "באיזו עילה?", השוטר ענה לו "כי ככה בא לו והוא מוזמן להתלונן", "אם לא תפתח אני אעשה זאת בכוח", איים השוטר והוסיף כי בנוסף לכך גם יעצור אותו.
א. איפשר לו לבצע את החיפוש והגיע בסופו של דבר להפגנה. "המשטרה מגבירה קשיים על המפגינים להיע להפגנות" אמרה אמו. "זו חוצפה מה שעשו לו. פשוט חוצפה".


השוטר מול א.

מפגין מחאה ומחבל מחובקים בשמחה

הקריקטורה של ערוץ 20
צילום מחשבון הטוויטר של הערוץ

גם ערוץ 20 הימני לא היסס להביע את דעותיו כלפי המפגינים. הבוקר פרסם הערוץ באתרו ובחשבון הטויטר שלו קריקטורה שבה נראה מפגין מחאה שעל חולצתו מופיע הלוגו "לך", כשהוא מחבק טרוריסט ושניהם עולצים יחדיו למשמע בחירתו של נשיא ארצות הברית ה-46, ג'ו ביידן.
פעילי מחאת קריים מיניסטר ואחרים הודיעו כי יתלוננו במשטרה בגין הסתה לאלימות קשה נגדם וכי הם שוקלים לנקוט בצעדים משפטיים נגד הערוץ. מערוץ 20, אליהם הופנתה שאלה על ידי מגפון ניוז: "האם הערוץ איננו רואה בפרסום הקריקטורה משום הסתה קשה לאלימות נגד המפגינים?", לא התקבלה תגובה עד לפרסום ידיעה זו.

עורך דין גונן יצחק המייצג את קריים מיניסטר ותנועות מחאה נוספות מסר בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו לא למד דבר מהרצח הנורא לפני 25 שנה של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל. כפי שהסית באופן בוטה לפני הרצח הנורא, כך היום הוא עושה הקבלה בין פעילי המחאה, אזרחי המדינה לבין הגרועים באויבי המדינה, בתקווה שיקום אדם ויעשה מעשה. לא פלא אם כן, שבעוד שבכל שבוע רגיל אנו נתקלים במקרי אלימות בודדים – בסף השבוע האחרון נתקלנו בכמעט 40 אירועי אלימות בכל רחבי הארץ. זו התוצאה של הסתה פרועה מחד ומשטרה חלשה מנגד. הגשנו בסוף השבוע תלונה למשטרה כנגד בנימין נתניהו טופז לוק ותנועת הליכוד בגין הסתה לאלימות, כמו גם דרישה מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה בגין הסתה. בימים הקרובים נשקול הגשת תביעת לשום הרע בעניין זה".

עו"ד גונן בן יצחק (צילום: יח"צ)


מגיע להפגנות אבל – מפחד

"אני כבר פוחד להגיע להפגנות", אמר היום ש. למגפון, "אני ממשיך להגיע אבל מפחד".
– ממה אתה מפחד?
"מהרגע בו מישהו ישלוף את האקדח, או רימון יד כמו אז כשרצחו את אמיל גרינצווייג שהשתתף בהפגנה"
– אתה באמת מאמין שיש מישהו שיעשה את זה?
"זה לא עניין של מאמין. יד כבר מישהו שמתהלך עם האקדח בכיס. ההסתה של נתניהו והביביסטים נגדנו קשה. הם  רואים שהם לא נענשים ולא מורתעים וממשיכים לתקוף קשה יותר. זה יקרה, השאלה רק מתי?"
וכאילו להוכחת דבריו של ש.(שם שמור במערכת), שחרר היום בית משפט השלום בירושלים ממעצר צעיר שנעצר אמש לאחר שריסס גז החשוד כגז מדמיע, או פלפל לתוך קהל המפגינים. המשטרה בקשה להאריך את מעצרו בשלושה ימים, עורך דינו, איתמר בן גביר טען לפני בית המשפט שאין הוכחה שהצעיר ריסס וכי מדובר בצעיר ללא עבר פלילי, שמסר גרסה מליאה למשטרה ולכן "ראוי היה כי המשטרה לא תבקש הארכת מעצר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן