Skip to content

1600 רקטות נורו על ישראל, וישראל עצמה מפולגת ובוערת

מול מטר הרקטות וצפירות האזעקה בערי הדרום ועד גוש דן, אנו חוזים בעיניים כלות בקרבות מיליציות יהודיות וערביות, בריונים ערבים מול בריונים יהודים והלב מסרב להאמין. ביפו הותקף חייל בן 19 ומצבו חמור. מלחמת אזרחים זה רק בלבנון. האומנם?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על רקע 1600 רקטות שנורו מעזה לישראל ותקיפות צה"ל, תוך התייהרות שרי מטעם ראש הממשלה שהפעם החמאס יחטוף חזק – ישראל עצמה בוערת. מהשעה 07:00 הבוקר, זוהו כ- 160 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. עזה עצמה מותקפת מסיבית על ידי ישראל שמנסה להשיג תמונת ניצחון בקרב הזה. אבל התמונה הקשה האמיתית הוא התרחש במדינת ישראל.


gzv – מתוך האתר Gaza now

ממול תקיפת עזה בידי צה"ל המשטרה חווה אובדן שליטה והפרעות בלוד, בת ים, טבריה, וודי ערה, עכו ועוד, קבוצות הווטס-אפ ורשתות חברתיות הקוראות לגמור עם הערבים, מתארגנות כבר היום להמשך הטרור האזרחי, הכריז אמש (רביעי)) ניצב משה ברקת על סגר לילי בעיר לוד, אך בפועל יהודים, ערבים ושוטרים המשיכו להתעמת ברחובות. במקביל לכך יהודים התפרעו בשורת ערים נוספות, ותקפו ערבים וחנויות בבעלות ערבית בטבריה, בת ים וירושלים. בחדרה מאות יהודים ניסו לפגוע בערבים תושבי המקום ובקריות התעמתו מאות עם המשטרה. המשטרה הודיעה היום (חמישי) כי עצרה עד כה 374 מתפרעים במהומות.

שוטרים לאחר פיזור התפרעויות (צילום: משטרת ישראל)
נתניהו בהופעה פומפוזית (צילום פול יובל חן ידיעות אחרונות)

ראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו הגיע היום לבסיס מג"ב בלוד ונאם בפומפוזיות ובמראה "קרבי ספורטיבי" לבוש בשחור עם חולצה קצרת שרוול, על המכרה הניצחת שאנו מכים בחמאס ועל תקיפת בית כנסת ושריפתו בלוד. בתוך כך ותוך כתיבת מאמר זה, נפצע חייל בן 19 ביפו שהותקף בידי פורעים ערביים ופינה את עצמו עם פציעת ראש ודימום פנימי לבית החולים איכילוב. במקביל לכך תקפו שני יהודים משכונת התקווה את עיתונאי כאן 11 וחבטו בו עם קסדה. שוטרי תחנת שרת פתחו בסריקות אחר החשודים ובהתאם לתיעוד האירוע, השניים זוהו ונעצרו סמוך למקום. מבית החולים נמסר כי לאחר אבחון ובדיקות הדמייה בחדר המיון, מצבו של החייל שהובל לחדר המיון הוחמר. הוא מוגדר כעת במצב קשה עם פגיעת ראש וסובל משברים בגולגולת ודימומים מוחיים. וכעת הוא יורד לחדר ניתוח.

פצוע ירי (צילום לפי סעיף 7א לחוק זכויות יוצרים באדיבות עמר אסאדי) 

ראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו הגיע היום לבסיס מג"ב בלוד ונאם בפומפוזיות ובמראה "קרבי ספורטיבי" לבוש בשחור עם חולצה קצרת שרוול, על המכה הניצחת שאנו מכים בחמאס ועל תקיפת בית כנסת ושריפתו בלוד. מילה לא נאמרה בגנות פורעים יהודים. בתוך כך ותוך כתיבת מאמר זה, נפצע חייל בן 19 ביפו שהותקף בידי פורעים ערביים ופינה את עצמו עם פציעת ראש ודימום פנימי לבית החולים איכילוב. במקביל לכך תקפו שני יהודים משכונת התקווה את עיתונאי כאן 11 וחבטו בו עם קסדה. שוטרי תחנת שרת פתחו בסריקות אחר החשודים ובהתאם לתיעוד האירוע, השניים זוהו ונעצרו סמוך למקום. מבית החולים נמסר כי לאחר אבחון ובדיקות הדמיה בחדר המיון, מצבו של החייל שהובל לחדר המיון הוחמר. הוא מוגדר כעת במצב קשה עם פגיעת ראש וסובל משברים בגולגולת ודימומים מוחיים. וכעת הוא יורד לחדר ניתוח.
בלוד חוששים מפני התארגנויות של פורעים יהודים שיתרחשו הערב, וכך לפני זמן קצר הסתיימה פגישה בה השתתפו נבחרי ציבור, חברי מועצת העיר לוד, פעילי ציבור מובילים יהודים וערבים תושבי לוד, ביחד עם נציגות בכירה של פיקוד מחוז מרכז ותחנת לוד של משטרת ישראל. בפגישה שהתנהלה בתחנת לוד נדונו דרכים לשיתוף פעולה בין הצדדים במטרה להרגיע את הרוחות בעיר ולהביא להפסקת האלימות בעיר בין יהודים לערבים. בסיכום הישיבה, נציגי המשטרה בפגישה, התחייבו לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה של המשטרה מול מפרי הסדר משני הצדדים, בדגש על גורמים, ערבים ויהודים, שאינם מקרב תושבי העיר, המגיעים ליטול חלק בהתפרעויות. שר הביטחון בני גנץ הורה לגייס למילואים 10 פלוגות מג"ב. אובדן המשילות, מורגש היטב בכל פינה בה יהודים וערבים נוטלים את החוק לידיהם ומבחינתם אין דין ואין דיין ואיש לא קורא להם לעצור. אולי זה נוח למישהו פוליטית ואישית? כנראה שכן. אגב, מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל נערכת גם הלילה בכוחות גדולים בכל רחבי הארץ להתמודדות עם הפרות הסדר וההתפרעויות הצפויות ברחבי הארץ וקוראת לציבור לנהוג באחריות ולהישמע להנחיות". עוד נאמר בהודעת המשטרה כי "משטרת ישראל על כל שוטריה ויחידותיה תפעל גם הלילה עם כוחות המילואים של מג"ב ותגבור פלוגות מג"ב מיהודה ושומרון", וגם כי "המשטרה פרוסה בערים המעורבות ובמוקדי החיכוך ברחבי הארץ במטרה לשמור על רכושו וביטחונו של הציבור". אשרי המאמין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן