Skip to content

מה קורה היום

שר החוץ גבי אשכנזי ייצא הבוקר לביקור בזק במצרים; מתיחות במערכת הפוליטית; הבחירות לנשיאות יערכו ביום רביעי הקרוב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ גבי אשכנזי ייצא הבוקר לביקור בזק במצרים בהזמנת שר החוץ המצרי סאמח שוכרי. זהו ביקורו הרשמי הראשון של שר חוץ ישראלי במצרים מזה 13 שנה, לאחר ביקורה של ציפי לבני במדינה ב־2008.

התיק נסגר - אשכנזי ( צילום יח"צ)
ביקור רשמי ראשון במצרים מזה 13 שנה

"ידיעות אחרונות": בכירים בגוש מעריכים כי שקד, שלא הסכימה לתת יד להקמת ממשלה כזאת במהלך מבצע "שומר החומות", השתכנעה להצטרף אליה כעת. גורם בגוש, שבקיא בפרטי המו"מ, טען כי שקד הבטיחה שלא תפצל את ימינה וכי היא מתואמת לחלוטין עם בנט, גם אם יש ביניהם חילוקי דעות .

יובל קרני: ממשלת השינוי תשאף לשלב את אחת המפלגות החרדיות לאחר הקמתה.

"ישראל היום": הבחירות לנשיאות יערכו ביום רביעי הקרוב. מרים פרץ תיפגש היום עם נתניהו כדי לבקש את תמיכתו. לקראת הפגישה הועברה לרה"מ עצומה שעליה חתומים חברי מרכז ליכוד רבים, התומכים בה לנשיאות, זאת כדי לנסות לשכנעו לתמוך בה.

"ישראל היום": ח"כ ניר אורבך, שמתלבט בסוגיה, כינס אמש את מקורביו כדי לקבל החלטה מבין שתי אפשרויות בלבד: התפטרות או הצבעה בעד ממשלת "רק לא ביבי".

עוד ב"ישראל היום": גורם בכיר במערכת הפוליטית טוען כי עבאס קיבל החלטה, שיתמוך בממשלת בנט־לפיד. לדבריו, לאחר השבועות הביטחוניים האחרונים והלחץ הכבד מצד מפלגתו, הוא לא יכול לתמוך בממשלת ימין, וכן הוא לא יכול להרשות לעצמו ללכת לבחירות שבהן יימחק מהמפה הפוליטית.

עמית סגל: בנט נתן לשקד עד הבוקר בעשר להביא ממשלת ימין. אם לא, הולך לממשלה עם לפיד. סער לא הגיב מאז יום שישי להצעת נתניהו לרוטציה. המגעים של שקד מתמקדים בו. צפוי יום מעניין.

עמית סגל: נתניהו הציע לסער ראשון ברוטציה. תקווה חדשה לא השיבה עד עתה בפומבי להצעה, לחיוב או לשלילה. יש בסיעה יותר מח״כ אחד שמעדיף את זה על פני ממשלת לפיד-בנט, אבל להבנתי חלקם מצפים שהיא תינתן פומבית. ובעוד 90 דקות סיעת ימינה מתכנסת לישיבה מכריעה .

יו"ר הוועדה, ח"כ איילת שקד (צילום: דוברות הכנסת)
איילת שקד (צילום: דוברות הכנסת)

"כאן חדשות": לפיד נערך להודיע לנשיא ריבלין מחר כי עלה בידו להקים ממשלה.

גם הבוקר, שקד עדיין פועלת להקמת ממשלת ימין ברוטציה של סער-נתניהו. הדד ליין: ישיבת הסיעה הבוקר ב-10, אז בנט יודיע כי יקים ממשלה עם לפיד והיא צפויה לתמוך.

ח"כ אלכס קושניר מישראל ביתנו ל"כאן חדשות": "הבטחנו בבחירות להחליף את נתניהו ולשלוח את המפלגות החרדיות לאופוזיציה ונקיים. נקבל את משרד האוצר ואת ועדת הכספים ונעשה סדר".

מרב מיכאלי אומרת ל"כאן חדשות" כי היא תהיה חברה בוועדה למינוי שופטים בממשלה. "זה סיכום חד משמעי במו"מ עם יש עתיד, אני לא רואה שום סיבה שזה לא יקרה. זו ממשלה פריטטית, כל גוש צריך ייצוג בוועדה, ובצד הזה של המפה הפוליטית – אני הנציגה".

מירב מיכאלי (צילום: דוברות העבודה)

דפנה ליאל: מרגע שלפיד יכריז ״עלה בידי״ יש ליו״ר הכנסת יריב לוין שבוע להעלות את השבעת הממשלה לכנסת. לליכוד יהיה אינטרס לעשות את זה כמה שיותר מאוחר בתקווה שכל העסק יתפרק עד ההשבעה. את ההסכמים הקואליציוניים יש להניח על שולחן הכנסת 24 שעות לפני ההשבעה.

ח״כ משה ארבל לאדמקר וישראל כהן ב"קול ברמה": "חברי הכנסת החרדים יודעים לעבוד היטב מהאופוזיציה, ונעשה לממשלה חיים קשים. אם צריך לשרת את הציבור משם, נעשה זאת".

איתמר בן גביר בגל"צ: "בנט ושקד הונו יחד את הציבור וצריכים להתבייש. הם הבטיחו שלא יתנו ללפיד להיות רה"מ – ומסתבר שזה שקר. לפי אינדיקציות שלנו – בזמן הלחימה, הם רקמו מזימה: אמרו שזנחו את הרעיון של ממשלת שמאל, אבל המשיכו לנהל את התוכנית. זה אחד התרגילים החמורים".

מסרים המועברים מתנועות המחאה טוענים שהנאשם נתניהו אינו מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטיים אלא ילך לראשות האופוזיציה, וימשיך לנהל את משפטו משם. לעומת זאת, מתבהרת תמונה שונה לחלוטין כאשר מוסיפים למשוואה את הפריימריז הקרוב במפלגת הליכוד ושאיפותיהם הפוליטיות של ברקת (המגובה בפורום קהלת) וישראל כץ, שכבר היום (שבת) החל לקרוא תיגר על הנאשם בפלילים. כפי הנראה הפסד נוסף לנתניהו יוביל  להמשך תהליך התדרדרות עד כדי פרישתו מהחיים הפוליטיים ואולי אפילו ירידה מהארץ.

פלילים של הרגע האחרון: המשטרה עצרה הלילה גבר ואישה בחשד שתקפו אתמול בחור בעל חזות דתית בבאר שבע, והם הועברו לחקירה. על פי החשד, ככל הנראה, ישנם מעורבים נוספים בתקיפה.

מחוז ירושלים: כוחות משטרת ישראל עצרו חמישה חשודים שהפרו את הסדר בשכונת גילה בירושלים בעקבות מחאה המתקיימת במקום. כוחות המשטרה ממשיכים לפעול במקום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן