Skip to content

פרשת אלטלנה – אפשר גם אחרת

לציון 73 שנים לפרשת אלטלנה יקיימו המכון למורשת בן גוריון ומרכז מורשת בגין אירוע משותף, פתוח לקהל הרחב בטיילת תל אביב, ממש מול המקום בו טובעה האלטלנה, בו יסופר האירוע שטלטל את המדינה הצעירה ואיים לקרוע אותה. הצגה מיוחדת על מפגש של חייל צה"ל ולוחם האצ"ל, הקרנת סרטונים, פעילות מיוחדת לכל המשפחה. יום שלישי, 22 […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרשת אלטלנה היא אחת הפרשות המסעירות והמאתגרות ביותר בתולדות מדינת ישראל. בזמן שהמדינה הצעירה נאבקת על קיומה, ובקושי חודשיים לאחר הקמתה עושה "אלטלנה", אנייה שרכש האצ"ל, את דרכה מצרפת לישראל. על האנייה נמצאים עולים חדשים, לוחמי אצ"ל ומשלוח כלי נשק. כבר אז החל משא ומתן בין ראש הממשלה – דוד בן-גוריון, לבין מנהיג האצ"ל – מנחם בגין, בנוגע לייעוד הנשק שעל הספינה. כאשר האונייה מתקרבת לחופי המדינה, המשא ומתן מגיע לכדי פיצוץ. קרבות מתפתחים על החוף ולבסוף בן-גוריון, שר הביטחון, מקבל החלטה להפגיז את האנייה. במהלך הקרבות נהרגו 16 לוחמי אצ"ל ו-3 חיילי צה"ל.

אלטלנה עולה באש מול חוף תל אביב (צילום: הנס פין)

אוניית האצ"ל "אלטלנה" עולה באש, לאחר הפגזתה מול חופי תל אביב.

73 שנה לאחר פרשת אלטלנה, המכון למורשת בן-גוריון והמרכז למורשת בגין מאחדים כוחות, מדברים על העבר, עם הפנים לבניית העתיד ומזמינים את המבקרים לאירוע מיוחד לציון פרשת אלטלנה, עם מגוון פעילויות לכל המשפחה, באנדרטת אלטלנה, ממש מול המקום בו טובעה האנייה ב- 22.6.1948.

באירוע יוקרן סרטון בסגנון "סליחה על השאלה" ושיחת זום בין בגין לבן-גוריון, תוצג הצגה מיוחדת ובה חייל צה"ל ולוחם בארגון האצ"ל נפגשים ומדברים על המתח בין הארגונים ועל הסכמות הדדיות, פעילות מיוחדת לכל המשפחה של חידות, משחקי השלמת מילים, תפזורת ושאלות לדיון משפחתי, עיתונים מודפסים מה-22.6.48, היום בו הוטבעה האלטלנה ועוד.

הקהל שיגיע לאירוע ייחשף לדילמה החברתית והמוסרית שעוררה החלטתו של בן-גוריון, ישמע קטעים אותנטיים מן התקופה, יפצח חידות ויכיר את צדדיו השונים של האירוע. הזדמנות נהדרת לחשוף בפני הילדים, בצורה חווייתית ומעשירה, פרק מסעיר ומטלטל בקורותיה של המדינה הצעירה. "פרשת אלטלנה- אפשר גם אחרת", אנדרטת אלטלנה, חוף בוגרשוב, תל אביב 22.6.2021, בין השעות 17:00-20:00, הכניסה חינם

אנדרטת אלטלנה בטיילת תל אביב (צילום: רון בן חיים)
אנדרטת אלטלנה בטיילת תל אביב (צילום: רון בן חיים)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן