Skip to content

המדינה שוקלת לבטל את כתב האישום כנגד רומן זדורוב

פרקליטות מחוז צפון פנתה לבית המשפט בנצרת ובקשה לדחות דיון בשחרורו של זדורוב עד למשפטו החוזר עקב טענות כבדות משקל שהעלה בפניהם סנגורו. בבקשה לדחיית הדיון הודיעה הפרקליטות כי היא שוקלת את ביטול כתב האישום "בכובד ראש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפרקליטות שוקלת לבטל את כתב האישום כנגד רומן זדורוב הכלוא לאחר שהואשם ברצח הילדה תאיר ראדה שנרצחה בדצמבר 2006. זדורוב הכלוא מאז הורשע ברציחתה בספטמבר 2010, בבית המשפט המחוזי בנצרת. כך עולה היום (שני) מבקשת המדינה לדחיית מועד הדיון בבקשת זדורוב להשתחרר לאחר ששופט העליון, השופט בדימוס חנן מלצר הורה על קיום משפט חוזר לזדורוב בחודש שעבר. מבקשת המדינה עולה כי  אתמול נפגש סנגורו של זדורוב, עורך הדין ירום הלוי עם פרקליטות מחוז צפון והמשנה לפרקליט המדינה לפגישה בנוגע לדיון על שחרורו של זדורוב עד למשפטו החוזר, דיון שנועד להתקיים מחר בפני השופט ערפאת טאהא בבית המשפט בנצרת והביא בפניהם, כך הפרקליטות, "שלל נימוקים שנועדו לשכנע כי אין מקום לנהל משפט חוזר בעניינו של זדורוב", נכתב בבקשת פרקליטות המדינה לדחיית הדיון. הפרקליטות מציינת כי "נוכח הנימוקים כבדי המשקל שהעלה בא כוח המשיב (זדורוב א.מ), וכוונת המבקשת (פרקליטות המדינה) להידרש אליהם בכובד ראש", מבקשת המדינה לדחות את הדיון בשחרורו של זדורוב ל- 15 יום – עד ל-15 ביולי 21. עד למועד זה, כך הודיעה המדינה, היא תשקול את שחרורו של זדורוב וביטול כתב האישום נגדו.

רומן זדורוב בסרטון השחזור (מקור: יו טיוב)

החלטה בבקשה לדחית מועד דיון בבקשת השחרור
קראו את בקשת הפרקליטות

קשה שלא למצוא נקודות דומות, אם כי בעניין שונה, למקרה אחר בו בטלה פרקליטות  מחוז צפון משפט רצח שאמור היה להתקיים במשפט חוזר בבית המשפט בנצרת. מדובר בהודעת המדינה כי היא מושכת את כתב האישום המקורי שהוגש כנגד עמוס ברנס ז"ל שהורשע בשנת 76' ברצח של החיילת רחל הלר. לאורך כל השנים הוא טען שהוא חף מפשע, והשופטת דליה דורנר אז שופטת בית המשפט העליון החליטה בחודש מארס 2002 להיעתר לבקשתו של ברנס ולהורות על משפט חוזר, זאת בעקבות בקשתו של ברנס שהוגשה על-ידי הסניגוריה הציבורית. דורנר ציינה אז בהחלטתה: "בהליך הרשעתו של ברנס נפלו פגמים חמורים."

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן