Skip to content

רכב עירוני חשמלי זעיר תוצרת ישראל – סיטי טרנספורמר

CT1 הרכב החשמלי העירוני המתקפל הראשון מסוגו בעולם של סיטי טרנספורמר, תוצר של חדשנות ישראלית ואיכות ייצור גרמנית, יושק רשמית לעולם בעוד כ- 3 שבועות, בתערוכת IAA שתתקיים ב 6 בספטמבר במינכן, גרמניה. החברה השלימה בהצלחה ייצור ראשוני של הדגם החדש של הרכב העירוני החשמלי המתקפל, אשר יעבור אישור לתקינה אירופית עוד השנה חברת סיטי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סיטי טרנספורמר חשפה לראשונה את הדגמים החדשים. דגמים אלו יוצרו בתקני איכות מהגבוהים בעולם במפעלי היצרן הגרמני ונבחנו מזה תקופה בתנאי סביבה ומזג אוויר מגוונים בכדי להבטיח עמידה בתהליך התקינה האירופי. הדגמים החדשים מתאפיינים בעיצוב חיצוני ופנימי חדשני, עדכני ומוקפד ובביצועי נסיעה משופרים מהותית מדגם אב-הטיפוס שנמצא בישראל ואשר שימש להוכחת היתכנות. הדגמים מיטיבים לנסוע בכל מזג אוויר, מאיצים למהירות של 90 קמ"ש במצב "פתוח" ובעת הצורך, מסוגלים "להתכווץ" לרוחב מטר בודד, המאפשר להם לחנות במרווחים בהם רכבים רגילים אינם מסוגלים לחנות. בנוסף, החברה הודיעה כי תשיק באופן רשמי את הדגמים החדשים לעולם ותציג מספר רכבים בביתן משלה בתערוכת IAA – אחת מתערוכות הרכב הגדולות והנחשבות בעולם.

הסיטי טרנספורמר - בין אופנוע למכונית (צילום באדיבות היצרן)
הסיטי טרנספורמר – בין אופנוע למכונית (צילום באדיבות היצרן)

"כלי הרכב שאנחנו מפתחים בסיטי טרנספורמר", לדברי ד"ר אסף פורמוזה, "יעניקו למיליארדי אנשים החיים ועובדים בעיר, אלטרנטיבה חדשה לניידות אפקטיבית וירוקה: כזו המשלבת בין יתרונות הבטיחות והנוחות של נהיגה במכונית, עם יתרונות החניה, התמרון והחיסכון של שימוש באופנוע. זאת, ללא החסרונות הקיימים במכונית ובאופנוע."

הפלטפורמה התחתונה של ה CT-1 משלבת מנגנון קיפול ייחודי ומוגן בפטנט המסוגל להתרחב ולהצר עצמו בלחיצת כפתור (בגרסות המשך  – בצורה אוטונומית) כדי להתמודד בצורה מיטבית עם אתגרי התנועה והחניה בעיר ובאזורים צפופים. במצבו "הפתוח" בעת נהיגה עירונית, רוחבו של הרכב עומד על כ 1.4 מטר  – צר יותר, לצורך השוואה מרכב הסמארט. כאשר נהג ה CT-1  מעונין לחנות או לתמרן במרווח צר במיוחד (לדוגמא, בין שני רכבים הנעים או חונים בנתיבים סמוכים), פלטפורמת הרכב "מתכווצת" עד לרוחב של 1 מטר, רוחב המאפשר לרכב לחנות בנוחות בחניה ברוחב חניית אופנוע, או להחנות 4 רכבי CT-1 בשטח חניה של מכונית רגילה – חיסכון של עד 75% בשטח החניה. בעוד הפלטפורמה מתכווצת ומתרחבת דינמית, תא הנוסעים עצמו נותר ללא שינוי.

חידוש נוסף בפלטפורמה הטכנולוגית החכמה של הרכב מתבטא במודולריות והגמישות יוצאי הדופן בעיצוב תצורת תא הנוסעים. תא הנוסעים עצמו, מתוכנן לניצול מרחב מירבי כך שגם בממדים אלו, מסוגל הרכב להסיע נהג ונוסע בוגר מאחור, נהג ו- 2 ילדים מאחור, או לשאת מטען בנפח של כ- 1,000 ליטרים. גמישות זו מאפשרת להתאים את תא הנוסעים למגוון יישומים, לדוגמה לצורך רכבי הצלה, רכבי לוגיסטיקה, רכבים שיתופיים, רכבים פרטיים, רכבי שילוח והפצה ועוד.

רוחב הגלגלים משתנה על פי הצורך (צילום באדיבות היצרן)
רוחב הגלגלים משתנה על פי הצורך (צילום באדיבות היצרן)

"כפורצי דרך בתחום התחבורה העירונית הזעירה, אנחנו משלבים חדשנות ישראלית עם הנדסה וייצור גרמניים" מוסיף ד"ר אסף פורמוזה. מרכז המו"פ של החברה נמצא בישראל ובו צוות רב-תחומי הכולל מומחה גרמני בעל מוניטין עולמי בתעשיית הרכב העולמית וממציא רכב הסמארט, דוקטורים להנדסת מכונות, מהנדסי רכב ומכונות, מעצבי רכב והנדסת-אנוש זוכי פרסים בינלאומיים, פיזיקאים, מומחי חדשנות בוגרי אוניברסיטת סינגולריטי  של נאס"א, ובכירים במערכת הבטחון לשעבר". עוד הוסיף ד"ר אסף פורמוזה: "אנחנו מאמינים שכבר במהלך השנה הבאה, 2022, נוכל לראות את הדגמים החדשים של הרכב הישראלי העירוני-חשמלי-מתקפל הראשון בעולם נוסעים בערים מרכזיות בעולם."

כמה פרטים על הרכב:  אבטיפוס ראשון יוצר ב 2017, פרי מאמץ של למעלה מ 3 שנות מחקר ופיתוח. אורכו של הרכב 2.49 מטר, רוחבו (במצב "פתוח" בעת נסיעה מהירה): 1.40. בעת הצורך, למשל לצרכי חניה/תמרון בנתיבים צרים, הרכב "מתכווץ" לרוחב 1 מטר, כרוחב אופנוע. רוחב תא הנוסעים קבוע, ואינו מושפע משינוי רוחב הבסיס. מהירות מרבית (לפי התקנות): 90 קמ"ש במצב "פתוח". מרחק יעד לנסיעה בין טעינות: בין 120-180 ק"מ כתלות בשימוש בבקרת אקלים. הרכבים הראשונים מיצרים בגרמניה על ידי שותף ייצור המתמחה בייצור רכבים חדשניים

המחיר יהיה כ 45 אלף שח ועד מיסים , בארץ נראה אותו רק בשנה הבאה (צילום באדיבות היצרן)
המחיר יהיה כ 45 אלף שח ועוד מיסים , בארץ נראה אותו רק בשנה הבאה (צילום באדיבות היצרן)

חברת CITY TRANSFORMER  הוקמה בשנת 2014, כשמטרתה פיתוח רכבים עירוניים חשמליים זעירים, לייעול התניידות אישית, שיתופית ומסחרית בערים ברחבי העולם. ערים המתאפיינות בעומסי תנועה, מחסור במקומות חניה, נתיבים צרים וזיהום אוויר הפוגע בבריאות ובאיכות החיים.  מייסד החברה והמנכ"ל ד"ר אסף פורמוזה- ד"ר בהנדסת מכונות אונ' בן גוריון, בעברו הקים וניהל את חברת הסטארט אפ "מוב אנד דייט". את סיטי טרנספורמר הקים בתחילת שנת 2014 והוא אחד מהוגי ורושמי הפטנט של מנגנון הקיפול הייחודי של הרכב. מייסד שותף וסמנכ"ל אופרציה ואסטרטגיה של החברה אודי מרידור- בעל תואר שני בננו פיזיקה. במהלך 2014 לקח אודי חלק בתוכנית של אוניברסיטת סינגולריטי של נאס"א, נטל חלק בהקמה של שתי חברות בתחום החלל, תקשורת ואנרגיה מתחדשת.  מייסד שותף נוסף ומנהל עיצוב של החברה אייל קרמר- שותף להקמת חברת העיצוב התעשייתי הישראלית YAMA. לאייל קרמר ניסיון רב בעיצוב מוצר עבור חברות ישראליות, סוכנויות בינלאומיות ומוסדות ציבוריים ועירוניים. הוא גם זכה בפרסים רבים על עיצובים למותגים ישראליים ובי"ל.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן