Skip to content

BMW iX בישראל, ספינת הדגל הטכנולוגית החדשה של BMW

דלק מוטורס החלה בשיווק ספינת הדגל הטכנולוגית החדשה של המותג הגרמני. ה-iX הוא קרוס אובר חשמלי גדול ממדים שישווק עם הנעה כפולה, שני הספקי מנוע רבי-עוצמה, ארבע רמות גימור עשירות וטווח נסיעה חשמלי של כ-600 ק"מ, המחיר החל מ-559,000 שח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ה-iX הינו דגם ראשון המבוסס על פלטפורמה חדשה, מודולרית וניתנת להרחבה, שעליה תתבסס קבוצת BMW גם בעתיד. ה-iX הוא הסנונית הראשונה בדור החדש של כלי הרכב המנסים להגדיר מחדש את חוויית הנהיגה. ה-iX משלב את הפונקציונליות של ה-X5 עם היכולות הדינמיות של ה X6-והרושם החזותי של ה-X7. התוצאה היא פרופורציות ייחודיות של רכב ספורט-פנאי גדול. הוא דומה באורכו ל-X5 וגובהו כשל ה-X6. בסיס גלגלים של 3,000 מ"מ, יוצרים איזון בין נוחות יוקרתית בנסיעות ארוכות ומאפיינים ספורטיביים בנהיגה תובענית.

BMW iX , ספינת הדגל הטכנולוגית החדשה של BMW (צילום באדיבות היצרן)
BMW iX , ספינת הדגל הטכנולוגית החדשה של BMW (צילום באדיבות היצרן)

החתימה העיצובית המוכרת של BMW, גריל כליות ייחודי ופנסים ראשיים כפולים – זוכה לאינטרפרטציה חדשה בסגנון עתידני. הגריל סגור לחלוטין ומשמש כפנל דיגיטלי חכם המכיל מצלמה, רדאר וחיישנים נוספים המותקנים מאחורי משטח שקוף. מערכת ההנעה כוללת את המנוע החשמלי, את המערכות האלקטרוניות ואת תיבת ההילוכים ומשלבת אותם בתוך יחידה אחת. גישה זו מאפשרת שיפור של 30% בעוצמת הכוח בהשוואה למערכות הנעה חשמליות קודמות. המנועים החשמליים האחרונים שפותחו בתוך קבוצת BMW מתהדרים במקדם יעילות של 93%. בזכות יעילותם יוצאת הדופן, צריכת האנרגיה שלהם נמוכה במיוחד. המנועים מתאפיינים בהעברת כוח סופר-מהירה, בפרופיל ביצועים ספורטיבי ובפעולה שקטה במיוחד.

טכנולוגיית ה-e-Drive של BMW מהדור החמישי כוללת גם סוללת מתח גבוה הפועלת בטכנולוגיית תאים חדשנית. עוצמת האנרגיה של סוללת הליתיום-יון עלתה בכ-20% בהשוואה לסוללה מהדור הקודם. הסוללה החדשה מתאפיינת גם בביצועים טובים יותר, ביכולת טעינה ופריקה משופרת, בעמידות משודרגת ובבטיחות גבוהה יותר. גם היחס שבין משקלה לקיבולתה הוא יוצא דופן. האחריות על הסוללה עומדת על 8 שנים או עד 160,000 ק"מ.

גריל הכליות המוכר מסתיר הרבה טכנולוגיה (צילום באדיבות היצרן)
גריל הכליות המוכר מסתיר הרבה טכנולוגיה (צילום באדיבות היצרן)

ה-iX מיוצר בשתי גרסאות, בשתיהן מערכת ההינע כוללת מנוע חשמלי אחד בסרן הקדמי ומנוע נוסף בסרן האחורי: BMW iX xDrive50 עם הספק כולל של 523 כ"ס והאצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 4.6 שניות. קיבולת הסוללה עומד על 111.5 kWh (נטו – 105.2 kWh) וטווח הנסיעה המקסימלי נע בין 549 ל-630 ק"מ, טווח הנסיעה בדגם BMW iX xDrive50 המשווק בישראל הינו 600 ק"מ [1].

BMW iX xDrive40 עם הספק של 326 כ"ס והאצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות בלבד. קיבולת הסוללה עומדת על 76.6 kWh (נטו – 71KwH) וטווח הנסיעה נע בין 375 ל-425 ק"מ, טווח הנסיעה בדגם BMW iX xDrive40 המשווק בישראל הינו 408 ק"מ [1]. המהירות המקסימלית בשני הדגמים מוגבלת אלקטרונית ל-200 קמ"ש.

ה-BMW iX  הוא הדגם הראשון של קבוצת BMW המושק עם גלגל הגה משושה. מבנהו המצולע מותאם למעבר חלק בין נהיגה אוטונומית ובין נהיגה אקטיבית. קווי המתאר הייחודיים של החישורים המעוצבים בהשראת עולם המרוצים, משפרים את הכניסה אל הרכב ואת נוחות הישיבה. צורת המשושה מסייעת בשיפור שדה הראייה של הנהג לעבר הצג הקמור הממוקם מיד מאחורי גלגל ההגה. מבנה זה של גלגל ההגה מגדיר מחדש את סביבת הנהג.

ה-BMW iX  הדגם הראשון של החברה עם גלגל הגה משושה (צילום באדיבות היצרן)
ה-BMW iX  הדגם הראשון של החברה עם גלגל הגה משושה (צילום באדיבות היצרן)

דגם ה-iX ישווק בישראל ב-4 גרסאות: 2 יחידות הנעה/סוללה ו-2 רמות גימור לכל אחת. דגם ה-xDrive40 ישווק ברמות הגימור Spirit ו-Tech, והם ממוצבים כשפניהם  אל  לקוח הקרוס-אובר הבינוני היוקרתי החשמלי. בהשוואה אליהם הוא יציג ממדים גדולים משמעותית ורמת יוקרה, טכנולוגיה וחדשנות שטרם נראתה בסגמנט. דגם ה-xDrive50 ישווק ברמות הגימור Ultimate ו-Ultimate Bronze והוא פונה ללקוחות סגמנט הקרוסאוברים היוקרתיים הגדולים. המחיר יחל ב 559 אלף שח לדגם ה Spirit , דגם Ultimate Bronze היוקרתי בסדרה יעלה  759 אלף שח

דגם ה X40 המחיר החל מ 559 אלף שח (צילום באדיבות היצרן)
דגם ה X40 המחיר החל מ 559 אלף שח (צילום באדיבות היצרן)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן