Skip to content

חייל בחטיבה המרכזית שומרון, פלט כדור מאקדחו הפרטי ופצע את חברו

חייל בגדוד 66 ששהה בפעילות מבצעית בגוש עציון, פירק את אקדחו הטעון במחסנית מול חבריו במועדון שבחטיבה המרכזית. מהאקדח נפלט כדור שחדר לקרסול חייל אחר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חייל צה"ל מגדוד ששירת בתעסוקה מבצעית בחטיבה המרכזית עציון בגוש עציון שבגדה המערבית נפצע בקרסולו מפליטת כדור אקדח פרטי של חייל אחר שהיה במועדון. החייל פונה לשערי צדק שם נדרש אשפוזו למספר ימים ועבר להליך שיקום שיימשך עד שלושה חודשים. בעקבות האירוע הורה מח"ט עציון, אל"מ דוד שפירא לחדד נהלים וביניהם לוודא שבעלי אקדחים פרטיים יהיו בעלי אישור אל"מ בכלל היחידות במועסקות בתע"מ לרבות חיילים שמשרתים במפקדת החטיבה לאלו שאין בידיהם אישור נמסר כי עליהם להסדירו מידית או שיאפסנו אותו בביתם או במשטרה.
מדובר באירוע שאירע לפני כעשרה ימים ביום שישי -24 בדצמבר 2021 בו כשחייל השייך לגדוד 66 (הגנה אווירית) אשר ישב במועדון החיילים בחטיבה, פירק את אקדחו בין חיילים אשר פרקו גם הם אקדחים, הוציאו מחסניות והשוו ביניהם את הדגמים השונים. החייל הראה לחבריו את האקדח, ואז החזיר לתוכו את המחסנית והכניסו לנדן.

צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל

בשלב זה חייל אחר החליט לפרק את אקדחו לחלקיו השונים והחייל שכבר הכניס את אקדחו לנדן עם המחסנית הוציאו שוב מהנדן וניסה לפרקו כשהמחסנית בתוכו. כתוצאה מכך נפלט כדור שפגע בקרסול חייל אחר ששהה במועדון. החייל הפצוע טופל במקום והועבר לבית החולים שערי צדק בירושלים שם טופל ושהה מספר ימים ושוחרר לצרכי שיקום שימשך ככל הנראה עד שלושה חודשים.
בעקבות המקרה הורה מח"ט עציון לחידוד מידי של הנהלים וביניהם ההנחיה שעל חייל לוודא הוצאת מחסנית מהאקדח ותנועה ללא מצב הכנס. כמו כן על חייל לוודאכי יש בידיו אישור אורגני של קצין בדרגת אלוף משנה אשר חתום על גבי טופס ייחודי (טופז 13 א.מ) וכל זאת   בכלל היחידות הנמצאות בתעסוקה המבצעית לרבות אלו שמשרתים במפקדת החטיבה.

נהלי אישור נשק פרטי (פקודת קבע בצהל)

המח"ט הורה לוודא כי לכל מי שאין לו אישור כזה יחזיר את אקדחו לביתו או שיפקידו במשטרה ומי שיש בידיו אישור לשאת נשק פרטי, יציגו בפני סגן מפקד החטיבה כתנאי מחייב לכניסה לתעסוקה מבצעית. עוד הורה המח"ט על ריענון נהלים בכלל יחידות החטיבה בנושא הוראות בטיחות לאקדח פרטי. מצה"ל נמסר בתגובה כי "האירוע התרחש לפני שבוע וחצי ונפתחה חקירת מצ"ח בעניינו".
ב 4 במאי 2020, פלט מדריך קרב מגע ביחידת הנדסה למבצעים מיוחדים (יהל״ם), כדור מאקדחו האישי בשוגג, בעת ששהה בחדרו. לא היו נפגעים אבל הקצין בדרגת רב סרן הודח מתפקידו. לפני  כ- 3 שנים נהרג סמ"ר שחר סטרוג, בן 20 מגבעתיים,  כתוצאה מפליטת כדור אקדח שנורה לעברו, ככל הנראה כתוצאה ממשחק בנשק.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן