Skip to content

רוסיה החריבה את מריופול – הבוקר הותקף מחנה צבאי באזור קייב

אמש החריבה רוסיה את מריופול. היום תקפה בסיס אימונים של צבא אוקראינה הסמוך לקייב. בהפגנה שנערכה בכיכר הבימה הושווה נשיא רוסיה למרצח הנאצי. העליון נתן למדינה אורכה בת 7 ימים להגיב ולעדכן את בית המשפט דבר המתווה החדש של שרת הפנים לקבלת פליטי אוקראינה. הצבא הרוסי החריב את מריופל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמה מאות מפגינים התקבצו אמש בכיכר הבימה בתל אביב, שם הוקרן נאומו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שפנה אל כנסת ישראל  בבקשה לעזרה בציוד צבאי ואזרחי. המפגינים קראו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לעצור את ההתקפות על אוקראינה ולהפסיק את הטבח בעם האוקראיני. חלק מהמפגינים הניפו שלטים בהם הושוו מעשיו של הנשיא הרוסי למרצח הנאצי, אדולף היטלר.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

קודם לכן נועד בית המשפט העליון בעתירתו של עורך הדין תומר ורשה  כנגד המדינה בדרישה לפתוח את גבולותיה בפני פליטים מאוקראינה ולא לסרב להם את כניסתם ולהטיל מגבלות. בסופו של דבר סיכמו שופטי העליון, את העתירה  ונתנו למדינה  להודיע לבית המשפט על עדכון בנושא אישור כניסת פליטי אוקרינה לישראל מאחר שהמתווה אותה קבעה שרת הפנים איילת שקד תקף עד 27 במרץ, והיות ושרת הפנים צריכה לבחון אותו מחדש עד למועד זה. המדינה התבקשה להגיש הודעות עדכון תוך 24 שעות מקבלת החלטה חדשה בנושא ולא יאוחר מ-28 במרץ. השופט עוזי פוגלמן הזהיר כי ביהמ"ש יצטרך להתערב אם תהיה פגיעה בזכויות. ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב הבוקר לדברי זלנסקי ואמר כי "ישראל מושיטה את ידה לסיוע במשבר באוקראינה מזה כמה שבועות, ממש מהרגע הראשון – באפיקים שונים ומגוונים", אמר. "אנחנו מנהלים את המשבר המצער הזה בצורה רגישה, נדיבה ואחראית, תוך איזון בין השיקולים השונים, והם מורכבים". את הדברים אמר בטקס יציאת משלחת הסיוע הישראלית להקמת בית חולים שדה באוקראינה. "אנחנו קולטים כאן עולים זכאי שבות וגם שאינם. עם ישראל והציבור ישראלי יכולים להיות גאים במה שהמדינה עושה", אמר בנט.

צילום: ציפי מנשה

אוקראינה דחתה היום (שני) את קריאותיה של מוסקבה להיכנע בעיר מריופול הנצורה, שלתושביה נותר מעט מזון, מים וחשמל. מוסקבה הציעה לכוחות האוקראיניים בעיר הנמל הדרומית להניח את נשקם, בתמורה למעבר בטוח ולפתיחת מסדרונות הומניטריים הבוקר. האוקראינים למודי ניסיון מר מהבטחות הרוסים למעברים חופשיים והפסקות אש דחו את ההצעה הרוסית על הסף. "לא יכולה להיות שאלה של כניעה והנחת נשק", הצהירה סגנית ראש ממשלת אוקראינה, אירנה ורשצ'וק. "כבר עדכנו את הצד הרוסי על כך". לדברי הסגנית, יותר מ-7,000 בני אדם פונו אתמול מערים שונות ברחבי אוקראינה דרך מסדרונות הומניטריים, יותר מחצי מהם ממריופול. היא הוסיפה כי הממשלה מתכננת לשלוח כ-50 אוטובוסים לשם היום לטובת פינוי תושבים נוספים. מריופול נהרסה כמעט כליל בידי הרוסים שהפציצו את העיר ללא אבחנה.

צילום: Ukraine State Emergency Service

רוסיה מצידה הכחישה כי היא פוגעת באזרחים, אך העיר שהופצצה נחרבה כמעט כליל.  "אין יותר עיר", אמרה לסוכנות הידיעות אי-פי מרינה גאלה, תושבת העיר שעלתה על רכבת אל העיר לבוב שבמערב המדינה. הדיפלומט האירופאי האחרון שנותר בעיר והתפנה ממנה אמר אתמול כי מריופול מצטרפת למקומות ידועים אחרים בעולם שנחרבו במלחמות, כמו גרניקה, קובנטרי, חאלב, גרוזני ולנינגרד. "מה שראיתי – אני מקווה שאף אחד לעולם לא יראה", אמר מנוליס אנדרולאקיס.  רוסיה גם אישרה הבוקר כי תקפה בטילי שיוט בסיס אימונים של צבא אוקראינה בעיר ריבנה שבצפון-מערב המדינה, כ-300 קילומטרים מהבירה קייב. לפי שעה לא ידוע מספר הנפגעים בזירה. ההודעה הרוסית באה שעה קלה אחרי שהרשויות בריבנה עצמן הודיעו כי שני טילים פגעו במקום. לא ידוע לפי שעה על מצב הנפגעים מהמקיפה. בעיר הבירה קייב ממשיכים כוחות הצבא האוקראיני ואזרחים להיערך לקראת תקיפה רוסית, אבל דיפלומטים זרים אמרו כי מוסקבה לא מתכוונת לכבוש את העיר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן