Skip to content

פרקליטות המדינה מבקשת להוסיף שלושה עדים בפרשת 'תיק ה-1000'

הוספת שלושת העדים אלינור מילצ'ן, בתו של ארנון מילצ'ן; איאן מוריס, מקורבו של ג'יימס וענבר בלנקמן, עובדת בהנהלת חשבונות, מגיעה בעקבות מידע שלא היה ידוע למדינה אותו מסרה עדת התביעה הדס קלין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התביעה בתיקי האלפים הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה להוספת שלושה עדים לרשימת עדי התביעה הנוגעים לפרשה 1000. העדים החדשים הם אלינור מילצ'ן, בתו של ארנון מילצ'ן; איאן מוריס, מקורבו של המיליארדר ג'יימס פאקר שרכש צמיד בשווי של 50 אלף שקלים עבור שרה נתניהו; וענבר בלנקמן, עובדת בהנהלת חשבונות ברשת חנויות התכשיטים בהן נרכשו תכשיטים לשרה נתניהו. לטענת הפרקליטות, ההגנה לא תיפגע מכך וכי הוספת העדים אינה מחייבת שהם אכן יעידו, אלא תאפשר לתביעה להביא את גרסתם בפני בית המשפט, ככל שהדבר יידרש.
את הסיבה לתיסוף העדים מסבירה הפרקליטות בכך שבחודש אוקטובר האחרון פנתה עדת התביעה הדס קליין לצוות התביעה וביקשה למסור מידע רלוונטי חדש בנוגע לפרשה 1000, שלא היה ידוע לתביעה קודם לכן. היועץ המשפטי לממשלה דאז אישר לגבות מקליין הודעה משלימה במשטרה, ולגבות בהמשך לכך גרסאות של מספר עדים נוספים. שלושה העדים שמסרו בהשלמת החקירה גרסאות הנוגעות למתן טובות הנאה לנאשם בנימין נתניהו ולרעייתו על ידי אנשי העסקים מילצ'ן ופאקר, אינם מופיעים ברשימת עדי התביעה. מכאן נבע הצורך להוסיפם לרשימה, הסבירה התביעה.
קליין הייתה אחראית לתאם את מסירת המתנות שנתן מילצ'ן לנתניהו ולרעייתו, ולקבלת בקשות מהזוג נתניהו. קליין העידה בעבר כי הייתה אחראית על העברת בקבוקי השמפניה והסיגרים לבית ראש הממשלה, וסיפרה כי הרכישות נעשו לבקשת בני הזוג. לדבריה, "שרה הייתה מבקשת בקבוקים בארגזים של שש או 12 שמפניות, ביבי היה מבקש סיגרים וידע גם על כמויות השמפניה שאשתו קיבלה. הנהג של החברה היה נוסע במיוחד לירושלים לספק את הסיגרים והשמפניות".

נתניהו ופרקליטיו (צילום פול: עמית שאבי)

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו מואשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים. בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה גם לשר האוצר דאז יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" – לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים ומומחים משפטיים תהו מדוע לא נתניהו לא הואשם גם בקבלת שוחד.
MISHPAT 1000
לקריאת הבקשה חצו כאן

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן