Skip to content

מפעל ראשון בישראל למחזור סוללות ליתיום

לאור הגידול ההולך וגובר בשימוש ברכבים חשמליים: ICL, כלמוביל ו-EMS ישתפו פעולה בהקמת המפעל הראשון בישראל למחזור סוללות ליתיום

מפעל ראשון בישראל למחזור סוללות ליתיום

לאור הגידול ההולך וגובר בשימוש ברכבים חשמליים: ICL, כלמוביל ו-EMS ישתפו פעולה בהקמת המפעל הראשון בישראל למחזור סוללות ליתיום

מזכר הבנות ראשון בישראל להקמתו של מפעל למחזור סוללות ליתיום נחתם השבוע. מדובר במיזם ראשון מסוגו בארץ אשר שותפות לו איי.סי.אל (ICL), קבוצת כלמוביל המייצגת בישראל את מותגי הרכב יונדאי, מרצדס, מיצובישי וג'נסיס וחברת הלוגיסטיקה אי.אמ.אס- EMS. המיזם צפוי לתת מענה כולל החל משלב האיסוף, ועד שלב המחזור במפעל ייעודי.

רכב חשמלי (צילום דן בר דוב)
רכב חשמלי (צילום דן בר דוב)

שוק הסוללות חווה גידול עצום ועל פי הערכות צפוי להכפיל עצמו משנה לשנה. לצד היתרונות המשמעותיים בשימוש בסוללות ליתיום, נלווה האתגר הסביבתי עם תום השימוש בהן. כיום, אחוז קטן מהסוללות ממוחזרות בשל התהליך המורכב. המפעל המתוכנן צפוי לטפל במאות עד אלפי טונות של סוללות ליתיום שהגיעו לסוף חייהם, והחברות השותפות רואות בהקמתו צעד משמעותי לטובת פתרון סביבתי. חוק הפסולת האלקטרונית כולל כיום את חובת מחזור סוללות קורקינטים ואופניים חשמליים. אולם, לאור הגידול ברכישת רכבים חשמליים מתעורר צורך עצום במחזור הסוללות של רכבים אלה, ונדרש פתרון בסדר גודל לאומי.

יניב שיראזי, מנכ"ל כלמוביל מציין כי הגידול המשמעותי בצריכת כלי רכב מונעים חשמל בישראל הינו חלק ממגמה גלובלית. "אנו שמחים להוביל בישראל יחד עם חברות מובילות ועתירות ניסיון מיזם שייתן מענה באחסון, שינוע ובהקמת מפעל למחזור הסוללות. כחלק מהחלטה לפתח את פעילותנו לתחומים סינרגטיים לעסקי הליבה, נמשיך להשקיע בפיתוח פתרונות טכנולוגים סביבתיים בתחום הרכב והתחבורה, כפי שאנו פועלים בימים אלה בשילובן של כלי רכב ייעודיים ומשאיות מימן בישראל".

יניב שיראזי, מנכ"ל כלמוביל (צילום:יח"צ)
יניב שיראזי, מנכ"ל כלמוביל (צילום:יח"צ)

ענת טל, נשיאת איי.סי.אל מוצרים תעשייתיים "אנו מצטרפים למגמה גלובלית חשובה שעיקרה לתת מענה סביבתי לצמיחה המהירה של שוק הרכבים החשמליים. החברה פועלת בשנים האחרונות בתחום הרכבים החשמליים, באגירת אנרגיה וכן בתחום המחזור. השותפות החדשה מהווה חלק ממהלך טבעי המתכתב עם אסטרטגיית הקיימות של ICL."

ICL הינה חברה גלובלית שמפיקה מינרלים ומייצרת פתרונות המספקים מענה לאתגרי הקיימות הניצבים בפני האנושות בשוקי המזון, החקלאות והתעשייה הגלובאליים. ICL ממנפת את משאבי הברום, האשלג והפוספט הייחודיים שלה, את צוות עובדיה המיומן והמסור ואת המיקוד שלה במו"פ ובחדשנות טכנולוגית, על מנת להניע צמיחה בכל שוקי הקצה בהם היא פועלת. מניות החברה רשומות למסחר בבורסה לניירות ערך בניו יורק ובבורסה לניירות ערך בתל אביב (סימול בבורסת ניו יורק – NYSE ובבורסת תל אביב – TASE: ‏ICL). החברה מעסיקה מעל 12,000 עובדים ברחבי העולם, והכנסותיה לשנת 2020 הסתכמו בכ-5.0 מיליארד דולר.

קבוצת כלמוביל הינה קבוצת הרכב המובילה בישראל, המייבאת כלי רכב פרטיים ומסחריים מתוצרת מרצדס, יונדאי מוטורס מיצובישי מוטורס, ג'נסיס. במהלך השנים פיתחה כלמוביל פתרונות 360 ללקוחות החברה ומגוון כלים מתקדמים הכוללים: מימון (הקבוצה מחזיקה בחברת המימון החוץ בנקאי כלמוביל פתרונות מימון), ליסינג וביטוח באמצעות סוכנות כלמוביל ביטוח. בנוסף למרכזי שירות מתקדמים לקבוצה מתחמי טרייד אין ומערך שיווק דיגיטלי המתקדם בענף.  לאחרונה רכשה כלמוביל את חברת האנרגיה אנרפוינט והיבואנית הראשונה בישראל אשר תציע תדלוק מימן למשאיות בתחנות ייעודיות. הקבוצה מעסיקה ברחבי הארץ מעל 1,000 עובדים הפועלים בתחומי המכירה, שירות, מימון, לוגיסטיקה, חלפים ומטה.

חברת EMS זיקוק מתכות, הינה חברת מחזור עתירת ניסיון הפועלת בישראל למעלה מ-35 שנה באיסוף, מיון ומחזור פסולת מסוכנת וסוללות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מזכר הבנות ראשון בישראל להקמתו של מפעל למחזור סוללות ליתיום נחתם השבוע. מדובר במיזם ראשון מסוגו בארץ אשר שותפות לו איי.סי.אל (ICL), קבוצת כלמוביל המייצגת בישראל את מותגי הרכב יונדאי, מרצדס, מיצובישי וג'נסיס וחברת הלוגיסטיקה אי.אמ.אס- EMS. המיזם צפוי לתת מענה כולל החל משלב האיסוף, ועד שלב המחזור במפעל ייעודי.

רכב חשמלי (צילום דן בר דוב)
רכב חשמלי (צילום דן בר דוב)

שוק הסוללות חווה גידול עצום ועל פי הערכות צפוי להכפיל עצמו משנה לשנה. לצד היתרונות המשמעותיים בשימוש בסוללות ליתיום, נלווה האתגר הסביבתי עם תום השימוש בהן. כיום, אחוז קטן מהסוללות ממוחזרות בשל התהליך המורכב. המפעל המתוכנן צפוי לטפל במאות עד אלפי טונות של סוללות ליתיום שהגיעו לסוף חייהם, והחברות השותפות רואות בהקמתו צעד משמעותי לטובת פתרון סביבתי. חוק הפסולת האלקטרונית כולל כיום את חובת מחזור סוללות קורקינטים ואופניים חשמליים. אולם, לאור הגידול ברכישת רכבים חשמליים מתעורר צורך עצום במחזור הסוללות של רכבים אלה, ונדרש פתרון בסדר גודל לאומי.

יניב שיראזי, מנכ"ל כלמוביל מציין כי הגידול המשמעותי בצריכת כלי רכב מונעים חשמל בישראל הינו חלק ממגמה גלובלית. "אנו שמחים להוביל בישראל יחד עם חברות מובילות ועתירות ניסיון מיזם שייתן מענה באחסון, שינוע ובהקמת מפעל למחזור הסוללות. כחלק מהחלטה לפתח את פעילותנו לתחומים סינרגטיים לעסקי הליבה, נמשיך להשקיע בפיתוח פתרונות טכנולוגים סביבתיים בתחום הרכב והתחבורה, כפי שאנו פועלים בימים אלה בשילובן של כלי רכב ייעודיים ומשאיות מימן בישראל".

יניב שיראזי, מנכ"ל כלמוביל (צילום:יח"צ)
יניב שיראזי, מנכ"ל כלמוביל (צילום:יח"צ)

ענת טל, נשיאת איי.סי.אל מוצרים תעשייתיים "אנו מצטרפים למגמה גלובלית חשובה שעיקרה לתת מענה סביבתי לצמיחה המהירה של שוק הרכבים החשמליים. החברה פועלת בשנים האחרונות בתחום הרכבים החשמליים, באגירת אנרגיה וכן בתחום המחזור. השותפות החדשה מהווה חלק ממהלך טבעי המתכתב עם אסטרטגיית הקיימות של ICL."

ICL הינה חברה גלובלית שמפיקה מינרלים ומייצרת פתרונות המספקים מענה לאתגרי הקיימות הניצבים בפני האנושות בשוקי המזון, החקלאות והתעשייה הגלובאליים. ICL ממנפת את משאבי הברום, האשלג והפוספט הייחודיים שלה, את צוות עובדיה המיומן והמסור ואת המיקוד שלה במו"פ ובחדשנות טכנולוגית, על מנת להניע צמיחה בכל שוקי הקצה בהם היא פועלת. מניות החברה רשומות למסחר בבורסה לניירות ערך בניו יורק ובבורסה לניירות ערך בתל אביב (סימול בבורסת ניו יורק – NYSE ובבורסת תל אביב – TASE: ‏ICL). החברה מעסיקה מעל 12,000 עובדים ברחבי העולם, והכנסותיה לשנת 2020 הסתכמו בכ-5.0 מיליארד דולר.

קבוצת כלמוביל הינה קבוצת הרכב המובילה בישראל, המייבאת כלי רכב פרטיים ומסחריים מתוצרת מרצדס, יונדאי מוטורס מיצובישי מוטורס, ג'נסיס. במהלך השנים פיתחה כלמוביל פתרונות 360 ללקוחות החברה ומגוון כלים מתקדמים הכוללים: מימון (הקבוצה מחזיקה בחברת המימון החוץ בנקאי כלמוביל פתרונות מימון), ליסינג וביטוח באמצעות סוכנות כלמוביל ביטוח. בנוסף למרכזי שירות מתקדמים לקבוצה מתחמי טרייד אין ומערך שיווק דיגיטלי המתקדם בענף.  לאחרונה רכשה כלמוביל את חברת האנרגיה אנרפוינט והיבואנית הראשונה בישראל אשר תציע תדלוק מימן למשאיות בתחנות ייעודיות. הקבוצה מעסיקה ברחבי הארץ מעל 1,000 עובדים הפועלים בתחומי המכירה, שירות, מימון, לוגיסטיקה, חלפים ומטה.

חברת EMS זיקוק מתכות, הינה חברת מחזור עתירת ניסיון הפועלת בישראל למעלה מ-35 שנה באיסוף, מיון ומחזור פסולת מסוכנת וסוללות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן