Skip to content

חוק הנאשם בפלילים יידון ביום ראשון הקרוב בוועדת חוקה

למרות שנפתלי בנט ושאר חברי סיעת ימינה הודיעו כי יתנגדו לחוק יכנס יו"ר וועדת החוקה את הוועדה כדי לדון בשני חוקים. חוק נאשם בפלילים לא יוכל לרוץ לראשות ממשלה וחוק פיזור כנסת. יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב: "נושא זה נמצא בסדר היום הציבורי מיומה הראשון של הכנסת הנוכחית, ויש מקום לקיים בעניין זה דיון רציני […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר שאמש מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית של הצעת החוק לפיזור הכנסת, בקואליציה שקלו להעלות את הצעת "חוק הנאשם" להצבעה בקריאה טרומית, זאת למרות התנגדותו של רה"מ היוצא, נפתלי בנט, שאמר כי הוא מתנגד לחוק והחליט לתת למפלגתו חופש הצבעה. בעקבות כך, שרת הפנים, איילת שקד, סגן השר, אביר קארה, ושאר חברי הסיעה הודיעו כי יתנגדו. בסופו של דבר, ההצעה לא עלתה עד נעילת הדיון המליאה. היום (חמישי) הודיע יו"ר ועדת החוקה, ח"כ גלעד קריב (עבודה) כי ביום ראשון הקרוב יכנס את הוועדה להכנת הצעות "חוק הנאשם" והחוק להתפזרות הכנסת.

מתנגד לחוק – נתניהו מגיע למשפטו עם אולמרט (צילום פול: דנה קופל)

שני הדיונים על התקנת הצעות חוק מטעם הוועדה, יתקיימו בהתאם לסעיף 80 בתקנון הכנסת. קריב יכנס את הוועדה לאחר שקיבל חוות דעת משפטית שמאפשרת לו לעקוף את ועדת הכנסת בראשות ניר אורבך, בה אמור היה החוק להידון כולל חוק פיזוק הכנסת.
ב-9:00 – דיון בהצעה לתיקון חוק יסוד הממשלה – כך שלא ניתן יהיה להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים. ב-11:00 – הכנת הצעת החוק להתפזרות הכנסת ה-24 מטעם הוועדה. היו"ר ח"כ גלעד קריב (העבודה): "הציבור הישראלי אינו יכול להיות בן ערובה לתרגילים פוליטיים. מרגע שהכנסת הצביעה ברוב כמעט פה אחד על הקדמת הבחירות – יש לסיים את התהליך במהירות וביעילות. במידה שוועדת הכנסת לא תקדם את התהליך במהירות המתבקשת. נעשה זאת באמצעות ועדת החוקה".
לעניין חוק הנאשם אמר קריב: "נושא זה נמצא בסדר היום הציבורי מיומה הראשון של הכנסת הנוכחית, ויש מקום לקיים בעניין זה דיון רציני ומעמיק בוועדת החוקה המופקדת על חוקי הבחירות והרכבת הממשלה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן