Skip to content

"הקומדיה על שוד הבנק" בקאמרי: שעה וחצי של אסקפיזם

קומדיה שטותית ומטורללת על שוד בנק שהשתבש. גם ההצגה משתבשת לעיתים ואינה שומרת על רמה אחידה. במקום קומדיית מצבים, אנחנו מקבלים לפעמים מצבים בלי קומדיה. העיקר שהשחקנים מלאי אנרגיה ונהנים מכל רגע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דו"ח המבקר ירמי עמיר / הצגת בכורה

★★★★★

אם היה פעם שוד בנק מתוחכם, מתוכנן ומבוצע היטבת – זה לא השוד הזה. "הקומדיה על שוד הבנק", שכתבו הנרי לואיס, ג'ונתן סייר והנרי שילדס וביים אמיר וולף, היא קומדיה שטותית ומטורללת על גנבים ונוכלים.

מחליפים זהויות ובגדים בקצב מסחרר. צילום: שמחה ברבירו

למה זה אמור להצחיק? כי הם עושים את כל הטעויות האפשריות בדרך לשדוד יהלום נוצץ, שמופקד בבנק בארה"ב בסוף שנות ה-50.

גם מנהל הבנק מושחת, עובדיו מטורללים ובתו הנוכלת מתמחה בפיתוי גברים. העלילה מתחילה להסתבך כאשר אל הבנק מגיע סוכן FBI לא ממש יציב בנפשו. מי יזכה בסופו של דבר ביהלום הנוצץ? ובאיזה מחיר?

על הבמה 9 שחוקנים, שמחליפים זהויות ובגדים בקצב מסחרר ונקלעים לסיטואציות מופרעות ומביכות, שבסופן שוד הבנק משתבש. גם ההצגה משתבשת לעיתים ואינה שומרת על רמה אחידה. במקום קומדיית מצבים, אנחנו מקבלים לעיתים מצבים בלי קומדיה.

לזכותם של השחקנים ייאמר, שהם מלאי אנרגיה ונהנים מכל רגע על הבמה. אהבתי במיוחד את כנרת לימוני, נדב אסולין, נעמה שטרית, אוהד שחר וערן מור. בין הטקסטים שזורים שירים אמריקנים מהתקופה, שמוסיפים צבע להצגה.

כולם מושחתים. צילום: שמחה ברבירו

קשה לנו לצחוק ולשמוח בתקופה זו. "הקומדיה על שוד הבנק", למרות שלא מדובר בהברקה אמנותית, היא שעה וחצי של בריחה מהמציאות. גם זה משהו בימים אלה. אסקפיזם, זה שם המשחק.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן